خب در این آموزش قصد دارم نکاتی رو در مورد نصب و عیب یابی کولر های آبی قرار بدم.

جهت نصب و عیب یابی انواع کولر های آبی در مشهد با برق با ما تماس بگیرید.

در ابتدای آموزش انواع کولر آبی رو برای شما معرفی می کنم.

کولر های آبی در نوع سلولزی ، معمولی  و  توان های مصرفی مختلف در بازار موجود هستند و بستگی به نیاز مشتری ، متراژ منزل ،طبقه سکونت ،تعداد اتاق ، عایق بودن دیواره ها و پنجره های منزل ، محل سکونت و ... انتخاب و نصب می شوند. 

 

مکانیزم عملکرد کولرهای آبی

همانطور که از اسمش پیداس عملکرد کولر آبی توسط چرخش آب می باشد در تصویر زیر قسمت های مختلف کولر آبی نشان داده شده است.

 

 1- پمپ کولر

وظیفه پمپ کولر مانند قلب است که خون را در قسمت های مختلف بدن می گرداند پمپ با گردش آب کولر بر روی پوشال ها باعث مرطوب شدن آنها می شود. اتصال برق پمپ در کولر مشترک شدن با سیم نول موتور و فاز آن از برگشت کلید کولر تامین می شود.

 از موارد مهم در نصب پمپ کولر اتصال محکم آن به بدنه کولر که عموما توسط دو شیار انجام می شود یا توسط بست محکم می شود ، استفاده کردن از سبد پمپ برای جلوگیری از ورود خرده پوشالها و گل ولای به داخل پره گرداننده پمپ ،قرار نگرفتن پمپ در محل ریزش آب پوشال ها ، تهیه پمپ مناسب با کابل قوی جهت جلوگیری از بروز خطر نام برد.

 نکته : در زیر پمپ محفظه ای وجود دارد که اگر اشغالی باعث جلوگیری از گردش پره شود می توانید آن را در بیاورید و اشغال ها را جدا کنید و اینکه اگر پره پمپ شما کار می کند و آب را به بالا انتقال نمی دهد امکان دارد همین محفظه محکم متصل نباشد.

2-شناور

شناور جهت تامین آب کولر در کف کولر است و حجم آب را در یک حد مشخص نگه می دارد تا از کولر سر ریز نشود .

از مواردی که باعث خراب شدن شناور می شود می توان به خراب شدن واشر نگه دارنده آب ، سوراخ شدن قسمت معلق روی آب شناور ، گیر کردن گل و لای در محل ورود آب و نیز زنگ زدگی نام برد.

 نکته : برای کار کردن درست پمپ و شناور باید کولر در پایه محکم و تراز نصب شود زیرا پمپ باید دائم آب را به پوشال ها برساند و حجم آب بسیار مهم است.در بعضی از شناورها آب ورودی مستقیم بر روی بدنه کولر می ریزد و باعث خراب شدن دیواره کولر می شود می توانید خودتان با گذاشتن طلقی پلاستیکی مانند مانند بطری نوشابع در محل ریختن آب از خراب شدن بدنه جلوگیری کنید و یا از شناورهای استاندارد تهیه کنید.

حال اگر شناور براعث خراب شدنه بدنه شده و دیگر نمی شود در جای قبلی نصب شود راه حل چیست ؟ می توانید توسط گذاشتن واشر یا دریل کاری قسمت دیگری از بدنه کولر آن را مجددا نصب کنید.

3-موتور کولر

می توان گفت مهمترین و گرانترین قسمت کولر موتور آن می باشد موتورهای از رتور و استاور تشکیل شدند برای اینکه زیاد گج نشوید از معرفی اجرزای داخلش صرف نظر می کنم.

موتور توسط سیم آلومینیومی یا مسی سیم پیچی شده است در بعضی موتورها میشود موتور را پس از سوختن دوباره سیم پیچی نمود در بعضی از موتورها هم خیر.

موتور توسط دو بست بر روی پایه محفظه خروج هوا متصل می شود که برای باز کردن موتور باز کردن همین دو بست کافیست.سیم های متصل شونده به کوتور سه عدد می باشد که یک مشترک و دو سیم دیگر دور تند و کند می باشد.اتصال این سه سیم توسط فیش به موتور انجام می شود اتصال فیش به سیم و به موتور باید بسیار محکم و بدون نشتی باشد تا به موتور آسیبی نرسد.

اگر در زمان سوختن موتورتان قصد تعویض و یا تعمیر آن را داشتید حتما از اتصال فیش ها عکس بگیرید و  نیز هیچوقت به رنگ سیم بسنده نکنید به عنوان مثال شما می دانید استاندارد نل یعنی همان مشترک آبی است اما در موارد بسیار مشاهده شده حتی با وجود سیم آبی نصاب رنگ دیگری را مشترک گرفته است.

برق موتور کولر توسط سیم نول و دو عدد سیم بر گشت فاز از کلید کولر تامین می شود اتصال اشتباه سیم ها به موتور و یا آب شدن کلید کولر باعث سوختن موتور کولر خواهد شد.

مورد آخر هم اینکه از جمله موارد خراب شدن موتور کولر ریختن آب بر روی سیم پیچ  آن (همیشه به جهت نصب موتور بر روی پایه دقت کنید سمتی که دارای سوراخ نیست باید بالا قرار بگیرد )، سفت بودن تسمه کولر ،روغن نزدن یا تاقان های و زنگ زدگی آن ها ، سیم های ضعیف و اتصال اشتباه ، روغن نزدن بلبرینگ های موتور ،خراب شدن پلاتین های داخل کولر و در آخر کارکرد بالا آن نام برد.

سوال :چرا میگویند اگر پمپ رو نزنید موتور کولر میسوزد آیا اثر دارد؟

برای من هم این سوال بود که چرا اگر پمپ کولر را نزنیم موتور کولر امکان دارد آسیب ببینید تا اینکه به به این نکته رسیدم که در فصل گرما داخل کولر حرارت بسیار بالا وجود دارد بدیل بدنه فلزی آن و محیط بسته آن که توسط پمپ محیط داخل خنک می شود.زمانی که موتور بدون پمپ شروع به حرکت می کند از گرمای بیرون هم به داخل کولر وارد می شود و در واقع یک کوره ایجاد می شود این حرارت می تواند باعث آسیب رسیدن به موتور کولر شود.نه تنها در کولر بلکه در تمام مدارات الکترونیکی بحث دما  بسیار مهم می باشد .

4- خطوط انتقال آب

خطوط انتقال آب همانطور که می دانید عموما پلاستیکی هستند و وظیفه آنها انتقال آب از پمپ بر روی پوشال ها می باشد . همین لوله ها بسیار در کارکرد کولر اثر گذار است زیرا باعث ایجاد هوای خنک می شود .

نکته ای که در مورد خطوط انتقال  وجود دارد گیر کردن گل ولای در بین لوله ها و سر زانو ها می باشد که باید تمیز شوند.مورد دیگر نامیزان بود پخس آب است که به تراز بودن لوله ها و کولر ،تمیز بودن لوله ها ،حجم آب کف کولر ،قدرت پمپ و ... بستگی دارد.

5-ورودی آب

ورودی آب توسط شلنگ باریکی انجام می شود که حتما مشاهده کرده اید این شلنگ در جنس هایی مختلف تولید می شود که سبک و سنگین می باشد حتما نوع مقاوم را تهیه کنید

متا به راحتی آسیب نبیند.

نکته مهم در این مورد اینکه هر چی آب خنکتری به کولر وارد شود سرمای بیشتری خواهید داشت پس سعی کنید شنگ را از مسیرهای سایه عبور دهید یا اگر از منبع آب آن را تامین می کنید می توانید منبع را عایق کنید.

6-پوشال ها

قسمتی که بین کولر و هوای گرم بیرون قرار دارد پوشال است که توسط لوله های انتقال یافته از پمپ خیس می شود و زمانی که هوای گرم و خشک بیرون به دریچه ها برخورد می کند هوای داخل محیط کولر خنک می شود.

در بین دریچه ها شما روزنه های را مشاهده می کند که هوا از داخل آنها وارد می شود امکان دارد این روزنه ها به مرور زمان گچ کرفته باشند شما می تواندید با فرچه سیمی و یا پیچ گوشتی بین آنها را تمیز کنید.

سوالی که وجود دارد این است که در چه زمانی باید پوشال کولر تعویض شود ؟

جواب این است که در آب و هوای و مناطق مختلف تعویض پوشال فرق می کند که الان دلیلش را عرض می کنم .

شما اگر آب منطقه تان دارای سنگینی بالایی باشد و هوای اطراف پر از گرد و خاک و آلودگی باشد قطعا باید از جایی که شرایط آب و هوایی بهتری دارد زودتر پوشال ها را تعویض کنید .جنس پوشال ها از خرده های چوب است که بصورت بسته در آمده است با ابعاد مختلف آب سنگین و گرد و خاک بین جرم چوب های جای گیری می کند و باعث سفت شدن و سنگین شدن آن می شود از همین مورد می توانید متوجه شوید که پوشال باید تعویض شود یا خیر .

7-هوا

شاید بگویید هوا که معلوم است دیگر توضیح نمی خواهد اما همین مورد بسیار در نسیم کولر اثر دارد در بعضی موارد مشاهده شده که برای پوشاندن کولر از گرما جلوی دریچه ها هم پوشیده شده است که این مورد باعث جلوگیری از گردش هوا در کولر می شود و کولر هوای شرجی را ایجاد می کند .مورد دیگری هم وجود دارد که در پناه قرار گرفتن کولر یا نزدیک دیوار بودن دریچه ها میباشد.

در زمینه بوی کولر هم می توانید ارتفاع لوله های فاضلاب را بالاتر ببرید و اینکه از فیلتر استفاده کنید.

 

در زیر چرخه کلی کار کولر را توضیح می دهم به تصویر زیر دقت کنید.

 

شرح کارکرد:

کف کولر توسط شناور آب شده است (شماره 3 ) و کولر نیز سرویس شده و آماده کار می باشد کلید پمپ را فشار می دهیم و آب توسط خطوط انتقال آب (شماره 4) بالای پوشال ها ریخته (شماره 2) دمای داخل کولر خنک و مرطوب می شود و آماده استارت .

موتور کولر را استارت می کنیم دور کند (شماره 5) نسیم وزیده شونده از بیرون و موتور  هوای خنک داخل کولر را توسط کانال (شماره 6 ) به منزل شما انتقال می دهد.

همانطور که در بالا مشاهده می کنید هوای خنک انتقال یافته از کولر به کانال توسط انشعابات به قسمتهای مختلف منزل انتقال می یابد.

مواردی در زیر در مورد کولر های آبی بیان می شود.

 1-برای نصب و سرویس ایمنی را حتما رعایت کنید.

بی توجهی بعضی برای نصب و سرویس کولر خسارت جبران ناپذیری را برای شخص بدنبال خواهد داشت.از آنجا که کولر آبی با آب سر و کار دارد و آب هم رسانای الکتریکی است برق گرفتگی در کولر بسیار خطرناک خواهد بود.

در منزل خود به قطع کردن کلید و یا فیوز بسنده نکنید و حتما از برق دار نبودن کولر اطمینان حاصل کنید زیرا در مواردی مشاهده شده است که هنگام اتصال برق کنتور به تابلو فیوز منزل بنا بر دلایلی یا به اشتباه جای فاز و نول را برعکس متصل کرده اند و این مورد می تواند خطر آفرین باشد مطلب زیر این مورد را توضیح می دهد.

دو فاز شدن برق تک فاز

2-انجام سرویس قبل از شروع گرما و پس از پایان گرما

شاید تصور شما از سرویس کولر تعویض پوشال ها ، روغن کاری ، گرد و خاک گیری و ... باشد یکی از مواردی که شاید اصلا به آن توجه نشود سرویس موتور  کولر باشد موتور بعد از 7 ماه به یک باره قرار است استارت شود و امکان دارد در همین ضربه اول آسیبی به موتور وارد شود حتما در زمان سرویس کاری به پمپ و موتور کولر دقت کنید.

مورد دیگه که بسیار مهمه نگهداری از کولر در فصل های دیگر سال است از موارد مهم خالی کردن آب کولر و بستن فلکه آب کولر است اگر شلنگ کولر را  جمع کنید از گرما و سرما آن را محافظت خواهید کرد.

اگر حوصله کنید و دو عدد پیچ موتور کولر ، فیش های برق موتور و پمپ را جدا کنید و آنها را در یک جای مناسب در منزل قرار دهید که چه بهتر.

برای اینکه فراموش نکنید فیش ها چگونه متصل می شود عکس بگیرید و یا یک کاغذ یادداشت در کولر قرار دهید.

برای پوشاندن کولر هم از کاور استفاده کنید.

 

3-سرویس کولر خود شامل موارد مهمی می باشد که در زیر بیان می شوند.

 

1-بازدهی را بالا ببرید با رعایت چند نکته ساده و کم هزینه

در انباری تون اگه کارتن ال سی دی ، یخچال یا تکه موکت دارید همین ها برای بالا بردن بازدهی به شما کمک خواهد کرد.بر روی کولر و کانال کولر خود از کارتن و موکت و یا عایق های دیگر استفاده کنید توسط طناب یا آجر آنها را مهار کنید.

یا اگر می خواهید محکم کاری کنید از سایبان فلزی برای خنک ماندن کولر در آفتاب سوزان استفاده کنید.

نکته مهم :برخی به اشتباه هنگام عایق کاری در برابر آفتاب دریچه های کولر را هم می پوشانند و مانع ورود هوا به داخل کولر می شوند که این کار اشتباه می باشد مکانیسم عملکرد کولر آبی ورود هوای تازه می باشد.

مورد دیگری که اینجا می تونم بگم اینه که سعی کنید آبی که به کولر می رسانید در معرض خورشید و آفتاب قرار نگیرد زیرا هر چه آب خنکتر به کولر برسد نسیم خنکتری خواهید داشت.

 

2-از درست متصل شدن برق کولر اطمینان حاصل کنید.

این مورد را در مورد ایمنی توضیح دادم حتما توسط فاز متر اطمینان حاصل کنید که هنگام سرویس برق کولر متصل نباشد بدین صورت که فیوز کولر را ابتدا قطع کرده و سپس با فازمتر چک کنید.برعکس متصل شدن فاز و نول خطر ساز خواهد بود در مطلب زیر در مورد آن مطالبی بیان شده است.

 

دو فاز شدن برق تک فاز

 

3-کف کولر خود را بیمه کنید !!!

دغدقه خیلی ها  در تابستان سوراخهای کف کولر است این مشکل با 10 هزار تومان حل خواهد .در زمان خرید هم می توانید کولر خود را بیمه کنید به راحتی در هنگام ایزوگام کاری سقف خود از ایزوگام کار بخواهید کف کولر شما را ایزوگام کند یا با باز کردن کف آن و مراجعه به ایزوگام کار آن را عایق کنید.مواد عایق دیگری هم وجود دارند که می توانید کف کولر خود را عایق کنید.

نکته ای که وجود دارد  هنگام ایزوگام کاری  محل نصب در پوش کولر را در نظر داشته باشد که قیر مانع از بسته شدن واشر آب بند نشود.

4ـ از سالم بودن  تسمه کولر اطمینان حاصل کنید.

خراب شدن تسمه کولر در اثر گذشت زمان امری عادی می باشد فقط نکته ای که مهم است نریختن مداوم آب پمپ بر روی آن و در یک راستا نبودن پولی و پروانه می باشد که باعث خراب شدن تسمه خواهد شد و بر روی موتور فشار وارد خواهد کرد.


5ـ دریچه های کولر تمیز و پوشال ها را تعویض کنید.

بین دریچه کولر بدلیل مکش هوا به داخل ، سختی داشتن آب و برف و باران دچار گچ گرفتگی خواهد شد که مانع ورود  هوای مطلوب به داخل کولر می شود با تمیز کردن بین پره ها راندمان را بالا ببرید.

6ـ از تراز بودن کولر اطمینان حاصل کنید .

تراز بودن کولر و لرزش نداشتن آن بسیار مهم می باشد تراز بودن از جهت پخش شدن آب به صورت یکدست جهت پمپ و کار کردن صحیح شناور و لرزش نداشتن هم از این جهت که باعث ایجاد سر و صدا را منزل می شود.

 

7ـ تمیز کردن کف کولر ، توری پمپ آب کولر و خود پمپ .

منافذ پمپ کولر بدیل گل و لایی که در اثر وارد شدن گرد و خاک و ریختن چوب های پوشالها  به داخل کف کولر  دچار گرفتگی می شود پس حتما نسبت به کف کولر ، تمیز کردن پمپ و توری پمپ اقدام کنید.



8ـ شناور آب را تنظیم کنید.

فصل تابستان فصلی است که نیاز به آب بسیار احساس می شود شاید تنظیم کردن شناور در حد دو دقیقه زمان ببرد قطعا هم در مصرف آب بسیار اثر گذار خواهد بود.

9-روغن کاری پاتاقان ها

از مواردی که حتما باید توجه شود روغن کاری یاتاقان ها می باشد که میله گرداننده  پره  کولر را چرب نگه می دارد تا  گردش به راحتی انجام شود.اگریاتاقان روغن  کاری نشود در اثر ساییده شدن پر ها بهم فشار به موتور وارد شده امکان سوختن موتور وجود دارد و اینکه قسمتها اتصال پره و یاتاقان هم دچار آسیب خواهد شد.

نکته :سعی کنید از روغن مخصوص استفاده کنید و در فصل گرما به طور دوره ای روغن یاتاقان ها را چک کنید.

10ـ جرم گیری شلنگ های  آب و تنظیم محل ریختن آب بر روی پوشال


12ـ کولر را به صورت مستقیم به دهنه کانال متصل کنید و توسط برزنت از پرت سرمای کولر جلوگیری کنید.

هنگامی که دهانه کانال کولر و دهانه کولر در یک راستا باشند باد کولر با سرعت بهتری به پایین می رسد و اینکه از هدر رفت باد جلوگیری شود می توانید از برزنت استفاده کنید.

13ـ از اتصالات برق و محکم متصل بودن سر سیم ها اطمینان حاصل کنید.

شل بودن اتصالات امکان  ایجاد آتش سوزی و آسیب رسیدن به کولر را بدنبال خواهد داشت.

14ـ شستشوی پره های کولر بدیل گرد و خاک موجود بر روی پره ها

برای اینکه با خیال راحت کل کولر را بشویید ابتدا برق را قطع کرد و سپس پمپ و موتور را خارج کنید و کل کولر را شستشو دهید.

15-کولر رو باد نبره !!!

اگر این مورد را نمی دیدم نمی توانستم اینگونه در موردش مطلب بنویسم در پشت بام های که دور آنها دیوار نشده سعی کنید از چهار پایه قوی استفاده کنید زیرا در بعضی مواقع سرعت وزش باد بسیار بالا می باشد و لبه بودن کولر می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

16-نصب کولر و کلید کولر

متاسفانه باید بگویم دلیل سوختن برخی از  کولر ها بی کیفیت بودن کلید کولر بوده است بدلیل ضعیف بودن پلاتین های کلید ، کلید ذوب شده و موتور دچار اتصال کوتاه شده است امکان حریق هم در این کلیدها وجود دارد در انتخاب کلید کولر خود دقت کنید.

سیم کشی و نصب سیم های کولر آبی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید جهت خط بندی کولر آبی از 4 رنگ استفاده شده است. سیم مشترک نول (رنگ آبی ) ،سیم برگشت پمپ (رنگ قهوه ای )، سیم دور کند (رنگ زرد)،سیم دور تند (رنگ سبز)

نکته:در کلیدها فیش زیر کلید دور تند متعلق به دور کند و فیش زیر کلید دور کند متعلق به دور تند می باشد.

برای نصب سعی کنید از تیکه زدن برای کابل کولر خودداری کنید و یا در صورت لزوم از ترمینال استفاده و کابل را عایق بندی کنید.

در بعضی از کلیدهای کولر  سیم نول فقط جهت چراغ کلید استفاده می شود مانند کلید بالا و متصل نکردن آن هیچ اختلالی در روند کولر ایجاد نمی کند .در کلید زیر هم می توانید سیم نول را نصب نکنید ولی حتما باید نول ها (نول ورودی و خروجی ) را در بیرون کلید اتصال دهید.

سیم مورد استفاده کولر ها در نوع بدون ارت 1.5*4 و در نوع ارت دار 1.5*5 می باشد سعی کنید حتما از کابل مرغوب استفاده کنید زیرا کابل تقلبی کولر هم وجود دارد.

اتصال سیم ها را به مدل کلید کولر فیش دار محکم برقرار کنید و حتما در هنگام کار برق را قطع کنید.

نکته مهم :برعکس متصل کردن سیم های دور موتور به نول و فاز باعث آسیب دیدن آن خواهد شد.

در زیر تصویر یک نمونه کلید با کیفیت از شرکت ایران الکتریک می باشد که در شکل زیر آموزش نصب آن قرار داده شده است.

17-تعویض پولی ، پروانه ، یاتاقان 

شاید از مواردی که اکثرا برای تعویض آنها دچار اذیت می شوند قسمت مکانیکی نام برده بالا باشد که در مورد تعویض آنها مواردی را ذکر می کنم.

پولی پروانه

برای تعویض پولی و پروانه از روی موتور و یا پره کولر می توانید از فرز یا حرارت دادن آنها استفاده کنید زیرا جنس آنها از نوع چدن می باشد و با حرارت شل خواهد شد.سعی کنید از چکش و تقه زدن برای باز کردن پولی و پروانه استفاده نکنید زیرا ضربه زدن به آنها باعث جلوگیری از دوباره جای گذاری پولی و پروانه نو می شود.

یاتاقان ها

موردی که برای یاتاقان ها رخ می دهد زنگ زدن آنها می باشد که باعث می شود به راحتی از میله پره کولر خارج نشود و یا اینکه نتوانید پیچ و مهره متصل شده به بدنه کولر را توسط آچار باز کنید.

راه حل توسط روغن کاری ،فرز کاری و استفاده از سوهان است برای اینکه یاتاقان به راحتی از میله خارج شود.

 

18-کلید کولر هوشمند

آموزش نصب کلید کولر هوشمند قرار داده خواهد شد.

معایب کولرهای آبی



از معایب کولر آبی می شود به موارد زیر اشاره کرد.

1-بوی بد فاضلاب بدلیل پایین بودن لوله های ونت  فاضلاب ساختمان

راه حل این مورد اضافه کردن لوله به این لوله هاست و بالا بردن ارتفاع آن ها

2-گرم و سرد کردن و سرما خوردگی

این مورد هم الان توسط کلید کولر های هوشمند به راحتی حل شده است.

3-بوی بد دود ماشین ها بدلیل آلودگی و گرد و خاک

از آنجا که مکانیسم کار کولر آبی مکش هوای بیرون می باشد لذا چاره ی این کار می تواند تمیز کردن دوره ای دریچه ها و کف کولر و یا استفاده از فیلتراسیون هوا در منزل باشد.

 در پایان از شما خواهشمندم سوال های خود را توسط کامنت زیر جویا شوید و یا از طریق تلگرام به جواب خود برسید.

دیدگاه‌ها  

#8 امیرحسین عابدی 1400-03-23 14:00
برای انشعاب کولر آبی چه لوله ای مناسب است؟
#7 افشین 1400-03-15 07:22
سلام پمپ کار می‌کند ولی موتور خیر
#6 حسن 1400-03-14 20:57
دور کند موتور کولر که کار میکند سرعت کمو زیاد میشود پشت سر هم و شدت باد کم و زیاد میکند و گاهی یک صدای تق میدهد ولی در دور تند این اتفاق نمی افتد
چرا؟
سلام از سیم پیچی موتور کولر اطلاعاتی ندارم.
#5 بهنام 1400-03-13 20:40
سلام،کلید کولر من دور تند و کندش یکی شد،عوضش کردم ،کلید جدید هم بعد از یه بار استفاده همینطور شد ،توی کلید هم وقتی کلید تند و کند را عوض میکنم جرقه میزنه،لطفا راهنمایی کنید،ممنون.
سلام کلید با کیفیت تهیه کنید ، مطمین شوید موتور سالم است .
#4 ابراهیم 1400-03-02 15:55
سلام
اگر سیم دور تند و کند جابجا نصب شود چه اتفاقی می افتد
آیا سبب آسیب می‌شود؟
سلام هیچ اتفاقی رخ نمی دهد فقط در کلید دور تند و کند بر عکس عمل می کند.
دو دور هیچوقت نباید همزمان در مدار قرار بگیرند.
#3 حسین 1399-05-14 04:39
درود و هراران دودی دیگر بر شما!
من از مسجدسلیمان گرم این پیام رو خدمتتون میزارم.
بعداز اونکه ۳روز کولر آبی خاموش بود بدلیل خریدن کلیدها و پمپ الان از آموزش شما استفاده و روشن شد.
♧{البته من کولر آبی رو برای کبوترهام زدمه وگرنه جوابگوی گرمای خوزستان نیست}♧
بسیار خوشحال و خرسند شدم موفق باشید.
#2 صادق 1399-04-01 06:22
اگر کولر تراز نصب نشود روی موتورکولر فشار میاد؟
پشت پنجره نصب کردم تراز نیست سمت پمپ اب پایین تره روی موتور کولر فشارمیاد؟؟
#1 وحید 1399-03-15 13:52
یک سوال دارم. اگر همزمان سیم دورتن و سیم دور کند موتور به فاز وصل شوند پا اتفاقی می افتد؟
سلام اگر نول هم وصل باشد بله بعد از مدت زمانی موتور می سوزد .

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .