Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

 

در این مطلب قصد دارم در مورد روش های کاهش مصرف برق در هتل ها و مسافرخانه ها که یکی از مهمترین آنها استفاده از پاور سوئیچ است مواردی رو بیان کنم.

یکی از مکانهایی که قبض برق خود را نشان می دهد قبض برق  هتل ها و مسافرخانه ها می باشد .گاها مبالغی بالای یک میلیون تومان و بالاتر پس شاید استفاده از نکاتی که بتواند ماهی حداقل  20 در صد از مبلغ قبض برق را کاهش دهد در زیر مواردی بیان می شود که می تواند در کاهش مصرف برق مهم واقع شود.

1-بهینه سازی لوازم روشنایی

یکی از مواردی که بسیار مشاهده کردم استفاده از لامپ هایی است که دیگر نمی شود بر روی آنها نام کم مصرف گذاشت زیرا با گذشت زمان لامپ کارایی اول خود را بدلیل استلاک ندارد.با تکنولوژی جدید می توان نصف مصرف برق همان لامپ دو برابر نور آن را در لامپ های جدید نتیجه گرفت.

 

2- نصب سنسور ها

در مورد نصب سنسور ها در سایت  مطالبی بیان شده است مانند استفاده از سنسور های سقفی در راه پله ، استفاده از پریز های زمان دار برای قطع و وصل کردن وسایل در زمان مشخص ،استفاده از فتوسل برای چراغهای نما یا چراغهای جلوی درب هتل و سنسور های مختلفی که در بازار موجود است.

از آنجا که کسی در زمان مراجعه به مسافرخانه ها دقت زیادی بر روی خاموش و روشن کردن لامپ های موجود در فضای عمومی ندارد لذا هوشمند کردن فضای عمومی بسیار اثر گذار خواهد بود.

مطالبی در لینک زیر بیان شده است.

بهینه سازی مصرف برق منازل و مجتمع ها

3-کنتور مجزا

 همانطور که می دانید برای مصرف برق یک کنتور حدی تعیین شده است که با گذشتن مصرف بیش از آن حد قبض بصورت تصاعدی محاسبه خواهد شد.

در بخش کنتور نکته ی مهم و قابل تامل در زمینه تقسیم مناسب بار مصرفی بین بخش های مختلف است .به عنوان مثال سه کنتور داریم یک کنتور 1000 و دو کنتور دیگر زیر 500 کیلو وات مصرف می کند قطعا کنتور 1000 باید ضریب تصاعدی بالایی را پرداخت کند که اگر تقسیم بدرستی انجام شود اصلا نیازی به پرداخت ضریب تصاعد نیست.

4-عایق بندی

از موارد مهم در کاهش مصرف برق در هر محلی اعم از مسکونی و تجاری عایق بندی مناسب می باشد.به مثال زیر توجه کنید.

یکی از موارد کولر آبی می باشد که مصرف بالایی هم دارد در خانه ای که دما به راحتی از دیوارها ، سقف ، پنجره ها و شیشه ها عبور می کند قطعا کولر گازی و آبی باید توان بیشتری را مصرف کند تا بتواند دمای محیط را خنک کند.

 

5-لوازم برقی داخل سوئیت

از آنجا که فردی که به عنوان مسافر وارد هتل می شود چاره ای جز استفاده از وسایل موجود در هتل ندارد پس یکی از مواردی که می توان به آن توجه کرد استفاده از وسایل برقی با رده انرژی مثبت است.

 

4-استفاده از پاور سوئیچ و آموزش نصب

به مورد مهمترین مورد یعنی استفاده از پاور سوِئیچ در سوئیت می رسیم.پاور سوئیچ ها انواع مختلف مغناطیسی ،کارتی و ... دارند در شکل زیر نوع کارتی را مشاهده می کنید.

پاور سوئیچ خود مانند یک کلید می باشد. بدین صورت که باید برای راه اندازی بعضی از لوازم برقی داخل سوئیت پاور سوئیچ فعال شود مانند تلویزیون ، کولر گازی ، روشنایی داخل اتاقها و سوئیت ، پریز لوازم برقی که در صورت نبود مسافر نیازی به روشن بودن آنها نخواهد بود.

از جمله لوازم برقی که باید همیشه فعال باشد چه کارت باشد چه نباشد  می توان به یخچال فریزر ، پریز برق اضطراری (مهتابی اضطراری ) پریز شارژر موبایل ، پکیج جهت متعادل نگه داشتن دما و ... مواردی که نیاز است همیشه در سوئیت فعال باشد مثل نشت یاب گاز.

خب موارد گفته شده و آموزش نصب  را در شکل های زیر توضیح می دهم.

پاور سوئیچ دارای رله توان بالا می باشد که با قرار دادن کارت یا جاسوئیچی مغناطیسی این رله فعال می باشد.پاور سوئیچ ها عموما توسط  یک نول و فاز ورودی تغدیه می شود و به ما یک خط خروجی می دهد نول هم همانطور که می دانید مشترک می باشد یعنی همین نول متصل شده به پاور سوئیچ به وسایل برقی دیگر هم متصل شده است.

در شکل زیر اتصال سیم فاز و نول به ورودی پاور سوئیچ و بار های متصل شده به خروجی پاورسوئیچ را مشاهده می کنید سیم نول هم مشترک می باشد.

نصب یک نمونه پاور سوئیچ را در زیر مشاهده می کنید که در مورد آن توضیح خواهم داد.

همانطور که مشاهده می کنید ابتدا فیوز محافظ جان در مدار قرار گرفته است.پس از آن باید خطهای فیوز  را تقسیم بندی کنیم .

نکته : سیم آبی رنگ نول می باشد که بین تمام دستگاه ها مشترک می باشد.

بعد از فیوز محافظ جان فیوز جهت پاور سوئیچ قرار داده شده است.

خطهای تابلو فیوز ما به دو دسته تقسیم بندی می شود.

خطی که دائم باید در مدار باشد.

خط یخچال فریزر ، پریز اضطراری ، پکیج و ...

در شکل بالا فقط خط یخچال فریزر متصل شده است که به رنگ نارنجی می باشد.اگر بخواهیم این خط را اضافه که از زیر فیوز یخچال (سیم قرمز ) انشعاب می گیریم.

خطی که پس از فعال شدن پاور سوئیچ باید در مدار قرار گیرد.

خطی که بعد از قرار دادن کارت یا جاسوئیچی در مدار قرار می گیرد خروجی پاورسوئیچ سیم قهوه ای رنگ می باشد پس از آن به خطهای تلویزیون (سیم زرد)، کولر گازی (بنفش)، خطهای روشنایی (سبز) متصل می شود.جهت انشعاب گرفتن از این خط از سیم قهوهای انشعاب می گیریم.

یک سوال که شاید براتون پیش بیاد اینه که آیا میشود  سوئیت و مسافرخانه های قدیمی ساز را به پاور سوئیچ مجهز کرد پاسخ بلی است.

مواردی توسط برق با ما در شهر مقدس مشهد صورت گرفته است با هزینه اندک که این هزینه چند برابر بیشتر توسط بهینه سازی انرژی برق و صرفه جویی بازگشته است.

برای نصب انواع پاورسوئیچ هتل و مسافرخانه در شهر مقدس مشهد می توانید با برق با ما تماس بگیرید. 

 

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .