Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

ساعات اوج مصرف در فصل های مختلف سال چه ساعاتی می باشد.

از آنجایی که یکی از اثر گذارترین موارد در محاسبه قبض برق ساعت اوج مصرف می باشد توجه و رعایت کردن اون میتونه جلوی هزینه های اضافی رو بگیره در زیر ساعات اوج مصرف و کم باری را در 6 ماهه اول و دوم سال قرار دادم.


به ساعت ‎ هایی که مصرف برق در کل کشور زیاد است، ساعت اوج مصرف یا پیک مصرف می ‎ گویند.که در فصول مختلف سال متفاوت می باشد که این تغییر در اثر تغییرات دمایی ،تغییر ساعات روز و شب ، تعطیلات و ... می باشد
ساعات پیک شبکه سراسری(در این ساعات نباید از وسایل برقی پر مصرف استفاده کرد)

ساعات اوج مصرف


تابستان (از ساعت 19 الی 23)


زمستان (از ساعت 18 الی 22)

ساعات کم باری شبکه سراسری (بهترین زمان برای استفاده از وسایل برقی پر مصرف)

از آنجا که در این زمان مصرف در حال کم شدن است توصیه می شود از دستگاههای پر مصرف مانند لباس شویی و ظرفشویی در این ساعات استفاده شود زیرا محاسبه ضریب برق در این ساعات کمتر از ساعات اوج می باشد.

ساعات کم باری 


شش ماهه اول (از ساعت 23 الی 7)

 

شش ماهه دوم (از ساعت 22الی 6)

در ساعات پیک مصرف هزینه برق شبکه حدودا سه برابر حساب میشه .شاید از خودتان بپرسید که چگونه ساعت اوج مصرف  محاسبه می شود همانطور که می دانید کنتور های جدید بسیار دقیق بوده و در هر زمان اطلاعات مصرفی شما را به صورت بسیار دقیق ضبط می کند.بدین صورت که در این کنتور حتی دیگر نیاز نیست عدد های روی کنتور خوانده شود و به صورت معناطیسی تمام اطلاعات مصرف به  دستگاه مامور برق منتقل می شود.

امروزه از آنجا که اطلاعات مصرف انرژی و مدیریت آن بسیار در پیشرفت کشورها اثر گذار خواهد بود اطلاعات کنتور ها حتی بصورت از راه دور بسیار دقیق ارزیابی و محاسبه می کنند و دیگر حتی نیاز به مراجعه به محل برای جمع آورری اطلاعات نیست و از همان راه دور می توانند در صورت پرداخت نکردن قبض کنتور برق را قطع کنند .

در بحث کنتورها نه تنها کنتور برق می تواند هوشمند باشد بلکه همانطور  که در تصویر زیر مشاهده می کنید که کنتور آب و گاز هم بصورت دیجیتالی موجود می باشد که اطلاعات دقیق آنها می تواند بسیار در مدیریت انرژی و محاسبه آن اثر گذار باشد.

 

توجه ئاشته باشید از آنجا که ساعات اوج مصرف حجم بالای مصرف است لذا در آن ساعات کنترل مصرف بسیار درمبلغ  قبض اثر گذار خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر مهدی زاده 1400-05-17 00:10
8) سلام؛از اطلاع رسانی دقیق شما تشکر و قدردانی میکنم.
واقعاًلذت بخش است که جدای از همه کم‌لطف‌های آقایان درراس‌امور مدیریتی که به دلیل کم‌سوادی و بی‌مسئولیتی اتفاق میافتد،خودمان را سبک‌بال کنیم و بپذیریم که واقعاًبا خاموش کردن حتی یک چراغ،چراغی در دوردستها روشن می‌شود،با بستن شیر آب جدای از اوامر مذهبی،قطره آبی به ساکنین مناطق محروم وکم‌آب برسانیم.
امیدوارم به‌دور از لجبازی برخی عوام که میخواهند‌مثلاًتلافی کم‌لطف‌های مدیران کشوری را با روشن گذاشتن برق و اسراف در آب مصرفی و شرب جبران کنند به این سطح از وجدان و تعقُّل برسیم که هیچ چیز زیباتر،قدرتمندتر و ماندگارتر از مهربانی و گذشت و سخاوتمندی حتی با خاموش کردن یک چراغ اضافه نیست .
توکل بر خدا.ارادتمند

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .