Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

رفع اتصالی و عیب یابی برق در مشهد

دلایل قطع شدن برق ساختمان و اتصالی

آموزش رفع اتصالی برق

دلایل خرابی برق و روش های عیب یابی برق

عیب یابی آسان قطعی برق

شماره قطعی برق در مشهد 05133686989

اتصال برق منزل در مشهد

خرابی کابل برق

تعمیر سیم کشی برق 

رفع عیب سیم کشی برق در مشهد

شماره برقکار ساختمان مشهد

 شماره سیم کش حرفه ای مشهد

برق نداشتن منزل

در این مطلب به بعضی از مواردی که امکان دارد باعث قطع شدن برق منزل شده باشد اشاره می شود.
۱- قطع شدن برق کنتور
به غیر از قطع شدن برق در شبکه سراسری در بعضی از موارد مشاهده شده که آسیب دیدن کابل برق ورودی کنتور ساختمان باعث قطع شدن برق کنتور شده است.

جریان کشیدن زیاد یکی از عوامل اتصالی فاز و نول در داخل کنتور است که رفع آن مربوط به شرکت نیروی شرکت برق است.
موارد دیگر در زمینه کنتور برق خراب شدن فیوز کنتور ، قطع شدن سیم ترمینال نول و فاز در داخل کنتور و یا آسیب دیدن خود کنتور.
بهترین راه اطمینان از وصل بودن برق کنتور استفاده از لامپ تست در خروجی کنتور برق می باشد.

در مواقع باران و برف یا طوفان های شدید احتمال قطع شدن برق کنتور می باشد.در باران امسال شهر مشهد تماس های بسیاری جهت قطع شدن برق منازل گرفته شد.

بسیاری از این موارد مربوط به اتصالی در سیم های آزاد در فضا مثل حیاط و پشت بام بود.

در موارد دیگر هم که مربوط به اتقاقات برق مشهد می باشد که شماره آن 121 می باشد اتصالی کنتور به دلیل ورود آب به کنتور برق می باشد.در زمان بارندگی عموما تعداد تماس با شرکت برق بسیار بالا می رود و همچنین تماس با برقکار جهت رفع اتصالی لذا خدمات هم با کندی روبرو می شود. شرکت برق مسئول نصب کنتور می باشد و کنتور ها عموما ضد آب می باشند ولی در مواردی که عموما مربوط به کنتور های قدیمی  هم می باشد به خاطر عمر بالای ساختمان و یا قدیمی شدن کنتور آب به داخل کنتور نفوذ می کند.

کلیپ برقدار شدن کنتور در زمان بارندگی و نیز راههای جلوگیری از برقدار شدن کنتور برق را در کانال تلگرام برق barghma@ با ما مشاهده کنید.

قطع شدن برق منزل در مشهد و یا رفع اتصالی برق در مشهد را به برق با ما اطلاع دهید توسط شماره تماس ثابت 05133686989
۲-خراب شدن فیوز ها (کلید مینیاتوری)
یکی از مواردی که بسیار رخ می دهد قطع و خراب شدن فیوز می باشد بخصوص فیوز بی کیفیت چینی کار فیوزها قطع و وصل مسیر عبور جریان می باشد که در اثر بالاتر رفتن جریان نامی بیش از حد تعیین شده عمل می کند و خراب شدن آنها باعث قطع جریان و در نتیجه قطع برق می شود.
نکته اینکه حتما توجه داشته باشید که شاید فیوز در ظاهر سالم و مانند اولش قطع و وصل شود ولی در داخل اتصال را برقرار نکند.
برای تست سالم بودن فیوز از فاز متر استفاده کنید و فاز را بگیرید.
نکته:در صورتی که فاز و نول در کنتور شما برعکس متصل شده باشد فیوز فاز را نشان نخواهد داد (فازمتر نشان نخواهد داد) این مورد در مقاله زیر برسی شده است.

دو فاز شدن برق تک فاز


۳-قطع شدن کابل اصلی ورودی برق ساختمان
از موارد دیگر که احتمال دارد رخ دهد قطع شدن کابل و سیم برق از کنتور تا تابلو فیوز، یا درون جعبه تقسیم ساختمان است دلیل آن هم می تواند بهسازی طبقات پایینی و آسیب رسیدن به کابل ،ضعیف و قدیمی بودن کابل ، وصله خوردن کابل ، قطع شدن در تابلو فیوز یا قطع شدن سیم ها در ترمینال کنتور و ... باشد.
برای اطمینان از سالم بودن کابل و اتصال آن توسط لامپ تست فاز و نول کابل را در محل ورودی تابلو فیوز تست کنید.یکی از موارد که باعث اتصالی می شود تکه بودن سیم ورودی می باشد که با گذشت زمان و بالا بودن مصرف از محل اتصال قطع شده است.در مواردی نیز رسیدن رطوب به کابل دچار قطعی دائمی برق و نیاز به تعویض کابل را باعث شده است.

۴-به وجود آمدن اتصال کوتاه در مدار
یکی از موارد قطع برق ایجاد شدن اتصال کوتاه در مدار برق می باشد.
اتصال کوتاه در موارد بسیاری می تواند رخ دهد از جمله سوختن لامپ و ترانس مهتابی،آب ریختن بر روی پریز برق،اتصال در سربندی ها ، سوختگی وسایل برقی و اتصال در سیم های برق آنها و ...
در این مورد اگر سیم کشی ساختمان شما قدیمی باشد (جعبه تقسیم بدون تابلو فیوز) کمی کار سخت است و شما باید عیب را بر طرف کنید تا بتوانید دوباره فیوز کنتور را وصل کنید و تا زمانی که اتصال کوتاه را بر طرف نکنید اتصال برق برقرار نخواهد شد.
در منازلی که دارای تابلو فیوز هستند ( البته خط بندی اصولی) زمانی که یکی از بخش ها مثلا اتاق خواب اتصال کوتاهی انجام شود فیوز همان قسمت قطع خواهد شد امکان دارد فیوز اصلی نیز قطع شده باشد.
پس زمانی که شما برای وصل فیوز به محل تابلو فیوز می روید فیوزهای پایین زده شده را مشاهده خواهید کرد اگر فیوز اصلی کنتور و تابلو فیوز هم بالا زده شده بود آنها را بالا بزنید تا بقیه بخش ها متصل شود و سپس اتصال کوتاه فیوز قسمت قطع شده را برطرف کنید.
نکته : فیوز اصلی عموما ۲۵ یا ۳۲ می باشد که سمت راست یا چپ تابلو فیوز قرار داداه شده است.

۵-اتصال وسیله برقی پر مصرف
یکی از مواردی که بسیار مشاهده شده است استفاده از وسیله پر مصرف مانند دستگاه جوش ،بخاری برقی و ... در پریز نامناسب است .بدین صورت که با تحمل نداشتن سیم ها برای انتقال جریان کم کم سیم ها دچار آسیب می شود ،گاهی در محل اتصال سیم ها به هم و گاهی هم در بین مسیر در خود سیم ها در مواردی این کار باعث آتش سوزی شده است.
برای مشاهده آتش سوزی در اثر اتصال وسیله برقی به پریز و سیم کشی ضعیف به مطلب خطرات برق مراجعه کنید.

حتما این مورد را توجه داشته باشید که خطر وسیله برقی پر مصرف بسیار جدی می باشد و می تواند آسیبی جبران ناپذیر بجای بگذارد.


۶-برقکاری غیر استاندارد و لوازم بی کیفیت
مواردی رخ می دهد که شاید شما اصلا فکر آن را نکرده باشید.
به عنوان مثال می توان به ضعیف انتخاب شدن کابل ورودی اشاره نمود که تحمل وسایل برقی شما و روشنایی را نداشته و اکنون هم بدلیل جریان بالا بلا استفاده شده است.
مورد دیگر اتصال نامناسب سیم ها هنگام سر بندی ،استفاده از سیم ها ی بی کیفیت(در ظاهر ۲/۵ در باطن ۰/۵)،عبور بیش از حد سیم از داخل لوله ها، استفاده از فیوز بی کیفیت و ... اشاره نمود که شما را مجبور خواهد کرد دوباره برای برقکاری خود نیز هزینه کنید .
در صورتی که بتوانیم مشکل شما را از طریق تلفن همراه بر طرف کنیم قطعا خوشحال خواهیم شد پس آن را با ما در میان بگذارید موفق باشید و سر فراز.

پیدا کردن اتصالی برق:

برای وصل برق به  تابلو فیوز مراجعه کنید ببینید چه فیوز هایی پایین زده شده است . احتمال زیاد دو فیوز پایین زده است یکی فیوز اصلی که کنار تابلو قرار دارد و دیگری فیوز خطی که اتصالی کرده است.فیوز اصلی عموما 25 یا 32 است و فیوز های فرعی 16 یا 10 .

قبل از اینکه فیوز اصلی را بالا بزنید مطمئن شوید فیوز کنتور برق هم بالا باشد و پایین نزده باشد .فیوز اصلی تابلو فیوز را بالا بزنید برق قسمتهای مختلف اگر وصل شد که نیاز است اتصالی فیوز پایین زده شده گرفته شود.

برای عیب یابی فیوز دارای اتصالی اول از همه ببنید که آخرین بار چه وسیله برقی را درپریز برق وارد کرده اید ومطمئن شوید که ان وسیله موجب اتصال کوتاه نشده باشد این مورد امکان دارد دراثر اتصال وسیله برقی پر مصرف به پریز و سیم کشی ضعیف رخ داده باشد و سیم ها را به عبارتی آب کرده باشد (سیم فاز و نول بهم چسبیده است) و نیاز به سیم کشی مجدد داشته باشه اگه لوله رو هم آب نکرده باشه و بشه دوباره ازش سیم عبور داد.
مورد دیگر اتصال کوتاه شدن لامپ های مهتابی و یا ترانس های آنها است برای اینکه محل اتصال کوتاه لامپها را پیدا کنید ابتدا تمام کلید های روشنایی بخش قطع شده را در وضعیت قطع قرار دهید سپس فیوز آن بخش را بالا بزنید و یکی یکی کلید ها را بالا بزنید تا لامپ یا ترانس مهتابی خراب را پیدا کنید و آن را از مدار خارج کنید.
نکته مهم : روش بالا که گفته شد اصولی نمی باشد برای عیب یابی اما یک راه حل سریع است اصولی نیست زیرا اتصال کوتاه می تواند هنگام وصل کلید باعث چسبیدن پلاتین کلید ، خراب شدن آن و نیز آسیب رسیدن به سیم های خط اتصال کوتاه شده شود.

اتصال غیبی:این مورد را مطالعه کنید که اکثر تماس ها با برق با ما برای این مورد است.

در مواردی اتصالی رخ می دهد که هر از چند گاهی فیوز پایین می زند و اتصال دائمی نیست.برخی گمان می کنند با تعویض فیوز حل می شود که شاید در اکثر موارد اتصالی از خرابی فیوز باشد.

اما در مواردی حتی با تعویض فیوز باز هم اتصالی وجود دارد و فیوز نو هم پایین می زند.شاید تمامی وسایل برق منزل را از برق کشیده باشید و حتی تمامی لامپ ها قطع باشد ولی باز هم اتصالی وجود دارد به راستی این اتصالی کجاست؟

اگر که منزل فیوز داشته باشد که قطعا متوجه می شوید محل اتصالی کجاست و باید در آنجا بدنبال اتصالی بگردید اگر هم که فیوز نباشد کار سخت می شود و باید خودتان فیوز گذاری کنید و بخش بندی کنید تا محل اتصالی را پیدا کنید.به عنوان مثال در جعبه تقسیم که سیم های ورودی به آن آمده است چند فیوز 16 تند کار برای پیدا شدن اتصالی قرار دهید.

این مورد اتصالی که گه گاهی رخ می دهد عموما مربوط به رطوبت می باشد یا نشتی سیم ها با فلز یا دیوار .می تواند وصله زدن کابل در زیر زمان یا فرسایش در اثر عمر بالای کابل یا سیم دلیل این نوع اتصالی باشد.راه حل پیدا کردن این نوع اتصالی در منازل قدیمی قرار دادن فیوز در نقاط مختلف مسیر برق به منزل است.

تماس های بسیاری برای پیدا کردن این نوع اتصالی تا بحال با برق با ما شده است که خدا را شکر تمامی آنها بر طرف شده است.هر چند در مواردی هم شنیده ایم که با ناتوانی در پیدا کردن این نوع اتصالی ها تمامی سیم کشی های منزل های قدیمی را تعدادی از همکاران دوباره از نو انجام داده اند.  

برای اینکه با چند نمونه از اتصالی های عجیب آشنا شوید مطلب عجیب و غریب های برقی را مطاله کنید.

دیدگاه‌ها  

#1 رامین محمدی 1399-02-22 15:07
با سلام
من یه مشکل پیدا مردم اینکه فقط هرجا پریز برق یخچال رو میزنم برقش به طور ناگهانی قطع و وصل میشه محافظ برقم گذاشتم یکی از یخچالها به دلیل نبودن محافظ موتورش سوخت،هیچ یک از وسایل اینجوری نمیشه فقط داخل آشپزخونه مشکل یخچال.ممنون میشم کمک کنید
سلام بعضی از یخچال ها محافظ داخلی دارند.یعنی اگر شما به برق همسایه هم یخچال را بزنید باز هم قطع و وصل می شود.
این مورد که عرض کردم برای یک نمونه یخچال آمریکایی تجربه شد .
برای خاطر جمع شدنتان از برق همسایه رابط به یخچالتان وصل کنید.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .