Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

یکی از مواردی که بسیار سوال می شود سوختن دفعات بالای لامپ ها می باشد این مورد می تواند در موارد زیر رخ دهد.

 

1-نوسانات برق بسیار بالا

امکان دارد در منطقه شما نوسانات برق بسیار بالا باشد بدلیل مصرف کننده های بسیار و این مورد باعث سوختت لامپ ها شما شود .

2-استفاده از لامپ در مکانی نا مناسب

شما شاید از لامپ حساس با حرارت در جای حرارت بالا استفاده کرده اید.به عنوان مثال از یک لامپ کم مصرف در سونای خود استفاده کرده اید حرارت بالا باعث سوختن مداوم ترانس لامپ خواهد شد .هر لامپی در کاتالوگ خود محدوده دمایی مجازی را مشخص کرده است با توجه به آن سعی کنید لامپ را نصب کنید.

یک مثال دیگر استفاده از لامپ رشته ای و کم مصرف در سنسور های سقفی می باشد که باعث سوختن آنها می شود دلیل آن هم گرم و سرد شدن دائم گاز جیوه درون لامپ کم مصرف می باشد بهترین لامپ جهت سنسور های سقفی لامپ ال ای دی می باشد.

3-ضعیف بودن و غیر استاندارد بودن سیم کشی

 در موارد بسیاری انتخاب بد سیم ها و یا نحوه ی اجرای ناصحیح باعث سوختن دائم لامپ ها خواهد شد .سیم کشی غیر اصولی باعث ایجاد نوسانات بر روی لامپ ها خواهد شد که این مورد باعث نارسایی تغذیه خواهد شد.

4-کیفیت پایین لامپ

در برخی موارد اگر لامپ نسوزد باید تعجب کنیم به عنوان مثال لامپی 40 وات در بازار 12 هزار تومان بفروش می رسد و فردی آن را با 4 هزار تومان بفروش می رساند دلیل آن هم بی کیفیت بودن لامپ می باشد و اینکه بدون گارانتی نیز می باشد.

چه لامپ های اس ام دی و چه لامپ های کم مصرف دارای جنس های noname یعنی متفرقه در بازار ایران می باشد و اصلا هم عمر چندانی ندارند.

5-ضعیف بودن اتصالات پاتروم و سوئیچ ها

 اتصالات اصولی بسیار در عمر لامپ و نیز جلوگیری از خطر آتش سوزی تاثیر گذار می باشد. در مواردی بدلیل ناآشنا بودن با ایجاد اتصال در سر پیچ ها و کلید ها نوسانات تغذیه رخ می دهد.

گاهی مردم گلایه میکنند که سیم کشی منزلشان مشکل دارد و لامپهایشان خیلی زود میسوزد٬این مشکل میتواند دو علت داشته باشد:اول این است که شاید کلید برق مشکل دارد معمولا کنتاکتهای  کلیدها پس از چند سال اتصال مناسبی را که باید در حین وصل شدن داشته باشند از دست میدهند و همین اتصال ضعیف و نا مناسب باعث میشود لامپ زود بسوزد و علامت آن این است که وقتی کلید را در حالت روشن قرار میدهیم صدای ضربه زدن کنتاکتها که تق به هم میخورند نمی آید در اینصورت کلید را باید عوض کرد.
 
دومین دلیل زود سوختن لامپها هم این است که مشکل در سرپیچ باید باشد . داخل سرپیچ دو کنتاکت (فلزی) برای فاز و نول وجود دارد که گاهی بخصوص کنتاکت مرکزی زیاد خوابیده و یا فنری که در زیر این کنتاکت است حالت خود را از دست داده و یا فنرش نمانده و افتاده٬ همین باعث اتصال ضعیف برق به بدنه لامپ و در نتیجه زود سوختن آن است. با فازمتر سعی کنید این کنتاکتها را کمی باز کنید و اگر دیدید مشکل حل نمیشود و یا فنر زیر کنتاکت مرکزی باقی نمانده  سرپیچ را عوض کنید .
البته دلایل دیگری هم برای زود سوختن لامپها وجود دارد مانند بی کیفیت بودن لامپها و یا نوسانات برق...

6-دما

دما در عمر لامپ بسیار اثر گذار خواهد بود و حتما باید به آن توجه شود.

7-لرزش لامپ ها

این مورد را حتما مشاهده کرده اید که لامپ های رشته ای در اثر لرزش از کار افتاده اند به عبارتی تور آن ها ریخته است.

8-چشمک زدن لامپ

دلیل چشمک زدن لامپ جریان نشتی می باشد این چریان نشتی باعث شارژ شدن کم کم خازن داخل لامپ می شود .این جریان عموما توسط چراغهایی که داخل کلید های روشنایی می باشد ایجاد می شود و در عمر لامپ قطعا بی تاثیر نیست.

 

 اگر لامپ شما نیم سوز شده یا قطع جهت تعمیر لامپ ال ای دی و کم مصرف در مشهد با شماره 05133686989 تماس حاصل کنید.

راهکار

1- اتصالات و سیم کشی خود را چک کنید.

2-استفاده از لامپ هایی که حساس به لرزش و یا گرم و سرد شدن نیستند لامپ های ال ای دی

3-گذاشتن خازن جبران ساز در اثر نوسانات بالا

دلایل سوختن لامپ یخچال

لامپ درون یخچال از نوع رشته ای می باشد و حرارتی شاید لرزش و گرم و سرد شدن (باز و بسته شدن درب ) باعث سوختن آن شود شما می توانید با خرید لامپ ال ای دی یخچال از سوختن بسیار آن جلوگیری کنید.

 

جهت اعزام برقکار در شهر مشهد با شماره تماس 05133686989 جهت چک کردن سیم کشی و تعویض لامپ ها با برق با ما هماهنگ کنید موفق باشید.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .