Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

در این مطلب قصد داریم در مورد نکات مهم  ایمنی کودکان در منزل و اتاق کودک در حوزه الکتریکی  اشاره کنیم .

در زمینه ایمنی کودکان مواردی بسیاری وجود دارد که در نقاط مختلف منزل باید به آنها توجه شود و بخصوص در اتاق کودک که زمان زیادی را کودک در اتاق خود سپری می کند در زیر مواردی جهت رعایت کردن نکات ایمنی بیان می شود.

1-فیوز محافط جان ، ارت ، ترانس ایزوله

فیوز محافظ جان از موارد ضروری آیین نامه های نظام مهندسی می باشد و بسیار در جلوگیری از خطرات برق اثر گذار خواهد بود .از موارد دیگر ارت ساختمان می باشد که تمامی دستگاههای بدنه فلزی (مانند کیس کامپیوتر ) پس از اتصال دو شاخه برق به پریز ارت هم متصل می شود که در زیر تصویر آن را مشاهده می کنید.

در صورت برق دار شدن بدنه وسیله برقی برق از طریق ارت به چاه منتقل مب سود و هنگام دست زدن شخص به بدنه فلزی دچار برق گرفتگی نخواهد شد.

2-ایمنی پریز برق برای کودکان و حذف پریز برق از داخل حمام و نقاطی که ضروری نیست.

در استاندارد آمده است که پریز برق نباید در محل آبریزی قرار داشته باشد زیرا رسانایی آب و اتصال آن به برق ایجاد خطر خواهد کرد . در صورتی که قصد حذف پریز را ندارید و مورد استفاده قرار می گیرد می توانید از پریز عایق ip65 استفاده کنید و آن را با چسب آکورایوم نیز آب بند کنید.

از آنجا که استاندارد نصب پریز در پایین کار 30 تا 40 سنت می باشد از محکم بودن پریزها در دور تا دور منزل اطمینان حاصل کنید و اینکه در اتاق کودک خود از محافظ پریز استفاده کنید.

  3-ایمنی لوستر و دیوار کوب ها

در هنگام نصب انواع اشیا به دیوارها و سقف حتما ایمنی را رعایت کنید زیرا موارد بسیاری مشاهده شده که بعد از گذشت اندک زمانی لوستر و یا دیوار کوب ها سقوط کرده اند این مورد به خصوص در مورد لوسترهای سنگین باید رعایت شود . بعضی از سقفها و دیوارها استحکام و قدرت زیادی جهت نگهداری وزن ندارند مانند سقفهای کاذب گچی ، دیوارهای پیش ساخته ، سقف آکستیو و ...

 پس حتما در هنگام نصب به وزن لوستر و قدرت تحمل سقف توجه کنید .

نکته :در زمان سیم کشی مرحله زیر کار باید زنجیر جای گذاری شود تا در زمان نصب دچار مشکلات ذکر شده بالا نشوید.

4-سیم های اضافی را جمع کنید.

از مواردی که بسیار مشاهده می شود بردن اشیا مختلف نونهالان در دهان میباشد که این بخصوص در زمینه برق یک خطر محسوب می شود سیم شارژر ، سیم های سه راهی ، سیم دستگاههای برقی مختلف و ... تصویر گویای این مورد است.

5-دور بودن از امواج

اینکه امواج موبایل وای فا و ... دچار آثاری هستند بر هیچ کس پوشیده نیست و می دانیم که هر کار کنیم این امواج در اطراف ما حضور دارند مانند وای فای همسایگاه که همه آنها را در گوشی خود مشاهده می کنیم و با این حال دور گذاشتن موبایل ها از خود و فرزندان به خصوص در هنگام شب بی تاثیر نخواهد بود یا قرار دادن موبایل در حالت پرواز در زمانی که قصد دریافت و یا ایجاد تماس نداریم.

6-قرار ندادن اشیا بر روی چراغ خواب

از آنجا که در لوازم برقی حرارت نیز وجود سعی شود که مواد اشتعال زا نه فقط در مورد چراغ خواب بلکه در مورد سایر لوازم برقی دیگر هم دور نگه داشته شود.

7-بخاری برقی

این مورد هم مصداق مورد بالا می باشد سعی کنید که از بخاری برقی استاندارد و سنسور دار استفاده کنید ، از خشک کردن لباس و از این دست موارد بر روی آن خود داری کنید و رو بروی آن مواد اشتعال زا قرار ندهید.

8-استفاده مجاز از لوازم برقی

سعی کنید به آمپر سه راهی ،پریز خود دقت کنید و بیش از حد به آن دستگاه برقی متصل نکنید اتصال دستگاه های پر مصرف به یک سه راهی ضعیف میتواند خطر آفرین باشد مقاله زیر را برای روشن شدن موضوع مطالعه کنید.

خطرات برق را جدی بگیریم!!!

 

 

9-طریقه صحیح خارج کردن دو شاخه از پریز

یکی از مواردی که اندک افرادی آن را انجام می دهند کشیدن سیم وسیله برقی برای خروج دو شاخه از پریز است که این مورد به مرور زمان باعث خروج پریز از جای خود و یا قطع شدن سیم های وسیله برقی خواهد شد.

شیوه صحیح خروج دو شاخه از پریز نگه داشتن یک دست بر روی پریز و خروج دو شاخه به آرامی توسط دست دیگر است که در زیر مشاهده می کنید.

برای شما بهترین اوقات را کنار خانواده گرامی تان آرزومندیم شاد و خوش و خرم باشید.

 

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .