Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

خب در اینجا قصد دارم در مورد اضافه کردن پریز و کلید در منزل براتون مطالبی رو بنویسم.

جهت نصب انواع کلید و پریز اضافه کردن آن در مشهد با شماره تماس 33686989 تماس بگیریید.

اول از همه باید یک مقدمه رو در مورد این مطلب قرار بدهم.

 

bargh ba ma

 

هدف شما از اضافه کردن پریز ، کلید و روشنایی چیست؟

باید ببینید که تنها راه اضافه کردن پریز است یا راههای دیگری برای برآورده ساختن نیاز شما وجود دارد مثلا هدف از اضافه کردن اتصال دستگاههای دیگر است و کمبود پریز است که شاید بتوانید با یک سه راهی قابل اعتماد آن را تامین کنید.

یا در بحث روشنایی برای اضافه کردن نور و روشنایی شاید نیاز نباشد که سیم کشی کرده و یا لامپ استفاده کنید و تنها با تغییر کیفیت و وات روشنایی مورد نظر آن را تامین کنید.

در مورد کم بودن نور بعضی سریع تصمیم به اضافه کردن یک شعله لامپ می گیرند با پیشرفت تکنولوژی شما به راحتی می توانید با اضافه کردن لامپ های ال ای دی بجای لامپ های رشته ای و فلورسنت به نور منزل خود بیفزایید.

یک مثال ساده در زیر در مورد اضافه کردن کلید در یک منزل عرض می کنم.

فضای پذیرایی منزل توسط 4 کلید دو پل کنترل می شود قصد اضافه کردن دو پل  برای روشنایی را داریم ؟ راه حل اول در کنار این پریزها باید قوطی گذاری یک کلید دوپل دیگر را ایجاد کنیم .راه حل دوم کلید دوپل روکار استفاده کنیم.راه حل سوم خط بندی کلیدها را تغییر دهیم مثلا مهتابی ها به جای جدا بودن دو تایی روشن شوند.آیا همین راه حل ها را داریم ؟

آسانترین راه را استفاده می کنیم به جای دو عدد از کلید های دو پل را کلید سه پل نصب می کنیم.

دیدید چند راه حل داریم برای حل یک مساله به ادامه مطلب دقت کنید.

نکته بسیار مهم :

قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید باید یک مساله بسیار مهم را براتون شرح بدهم اضافه کردن کلید و پریز حتما باید منطقی باشد یعنی باید اضافه کردن  مصرف کننده  چه از نوع روشنایی و چه از نوع پریز حتما به توان مصرف کننده و قابلیت تحمل خط دقت کنیم که باعث ایجاد خطر و آسیب نشود.

به عنوان مثال چند وسیله پر مصرف مثل ظرفشویی ،لباسشویی ،یخچال ساید را از خطی که توان تحمل این همه جریان را نداشته باشد انشعاب بگیریم.

نکته دیگر که در اینجا گفتن دارد حتما هنگام کار برق را قطع کنید.

اضافه کردن پریز در منزل

1-انشعاب گرفتن از پریزها

انشعاب گرفتن از پریز برق بسیار آسان می باشد شما در پریز با دو پلاتین فلزی که سیم فاز و نول داخل آنها بسته شد مواجه هستید شاید تعداد سیم های داخل پریز 6 ،2،4 باشد که نول ها با هم سربندی و فاز ها با هم سربندی شده باشند.یک مورد غیر استاندارد هم ممکن است مشاهده کنید سیم ها  توسط پیچ های به هم وصل شده باشد که این کار اصلا توصیه نمی شود شما هم حتما برای انشعاب گرفتن از اتصال کمر به کمر یا از سر سیم استفاده کنید.

در تصویر زیر سربندی سه سیم فاز و سه سیم نول از نوع انشعابی را مشاهده می کنید.برای سربندی سیم نول یا فاز یک سیم را باید از کمر بدون اینکه زخمی شود عایق برداری کنید و سپس سر دو سیم دیگر را لخت کنید و محکم به دور کمر سیم عایق برداری شده ببندید.در این سربندی همانطور که مشاهده می کنید ما دو سیم ورودی داریم (فاز و نول) و دو سیم خروجی داریم دو سیم دیگر هم متعلق به پریز کناری می باشد که انشعاب گرفته شده است.

استاندارد برق سیم آبی نول و سیم قرمز فاز است که به صورت عموم مورد استفاده قرار میگیرد اما شما این مورد را مبنا قرار ندهید زیرا ممکن است هر رنگ سیمی را در داخل پریز ها مشاهده کنید.

برقکاری ساختمان مهندسی

چسب کاری سیم ها بسیار مهم می باشد حتما از چسب با کیفیت استفاده کنید و چسب را محکم بکشید و به خوبی عایق بندی کنیدجهت چسب زدنتان هم همسو با جهت تابیده شدن سیم های سربندی شده باشد.برای محکم کاری بعد از چسب زدن از وانیش هم می توانید استفاده کنید.

همانطور که می بینید بعد از سر بندی دو سیم نول و دو فاز داریم .

بعد از سربندی وچسب کاری سیم های فاز و نول پریز کناری را از سوراخها قوطی به قوطی کلید کناری انتقال می دهیم.

در شکل زیر سر بندی  سیم های  فاز و  نول را مشاهده می کنید. دو سیم  ورود (فاز و نول )و دو سیم خروج داریم اگر این پریز ته خط بود تنها دو سیم داشتیم به جای 4 سیم.  

 مرحله بعد بستن پریزها می باشد در پریز بدون ارت دو پیچ جهت بستن فاز نول و دو پیچ جهت بستن پریز داخل قوطی کلید موجود می باشد که با سفت کردن آنها پریز داخل قوطی محکم می شود.در تصویر زیر این پیچ ها را مشاهده می کنید.

بستن کلید و پریز

 راه آسان اینکه مطمئن شود از فاز و نول انشعاب گرفته اید استفاده از لامپ تست است.یک پاتروم به همراه سیم و  لامپ ۱۰۰ 

2-انشعاب گرفتن از تابلو فیوز و جعبه تقسیم ها

انشعاب گرفتن از تابلو فیوز بسیار راحت می باشد سیم نول را از شینه نول انشعاب می گیریم .برای فاز هم از فیوزی که متعلق به پریز هاست (بر اساس خط بندی تابلو) انشعاب می گیریم و یا یک فیوز بر اساس نیاز اضافه می کنیم.

تعویض فیوز خراب مشهد

 در مورد انشعاب گرفتن در جعبه تقسیم که عموما در خانه های قدیمی ساز وجود دارد باید این مورد رو بگم که شما  به احتمال بسیار زیاد سیم نول و فاز خواهید داشت و غیر از این سیم ها احتمال دارد سیم تلفن،آنتن و برگشتی کلیدها را هم مشاهده کنید .راه پیدا کردن سیم فاز و نول استفاده از یک لامپ و پاتروم جهت تست است.بر اساس تجربه ام می گویم که گول رنگها سیم ها را هم نخورید و با لامپ تست فاز و نول را پیدا کنید.

نکته:به روشن شدن لامپ بسنده نکنید کلیدهای اطراف را قطع و وصل کنید و مطمئن شوید که از سیم برگشتی نگرفته باشید.

3-انشعاب گرفتن از کلید ها

 نکته : همانطور که گفتم انشعاب گرفتن از خط کلیدها اصلا کار مهندسی و درستی نیست .زیرا در استاندارد نظام مهندسی خط کلید و پریز باید جدا باشد و اینکه سطح مقطع سیم در کلید ها 1.5 و در پریز ها 2.5 می باشد.

کار کلید کنترل روشنایی ها توسط فاز است در کلید تنها شما با سیم فاز و برگشت فاز سر و کار دارید مگر در بعضی از کلیدها با کاربری خاص مانند کلید کولرهایی که نول در آنها متصل می شود.

پس هیچگاه از دو سر یک کلید دوپل یا تک پل برای پریز برق انشعاب نگیرید.شما در یک صورت می توانید از مکانی که در آن کلید نصب شده است پریز را انشعاب بگیرید.

در قوطی کلید یکی از سیم های شما حتما فاز خواهد بود که توسط فازمتر پیدا خواهد شد و شما به یک سیم دیگر که نول است نیاز خواهد داشت اگر در داخل قوطی ها دقت کنید غیر از سیم هایی که به کلید ها متصل شده است سیمهایی خواهید دید که همه به هم وصل شده اند و در قوطی چسب خورده اند یا برای اینکه حجم سیم ها مزاحم بسته شدن کلید ها نشود داخل لوله های برق جای گذاری شده اند.

سربندی کلید و پریز

در تصویر بالا سربندی فازها با هم و برگشتی کلید های دوپل ، تک پل و اتصال سیم های نول و جای گذاری در لوله را مشاهده می کنید.شما به راحتی با انشعاب گرفتن از فاز و نول می توانید پریز برق را نصب کنید.

نکته:در سیم کشی های قدیمی احتمال دارد که در قوطی کلیدها اثری از نول نباشد زیرا مدل سیم کشی انشعاب گیری نول در جعبه تقسیم بوده است برای داشتن نول باید یک سیم از جعبه تقسیم به قوطی کلید عبور دهید.

4-انشعاب گرفتن از روشنایی ها

 اشتباهی که بعضا مشاهده شده است انشعاب گرفتن از لامپ  ، مهتابی و لوازم روشنایی است.این کار از چند لحاظ اشکال می باشد اول اینکه به محض قطع شدن روشنایی پریز عمل نخواهد کرد دوم اینکه سیم کشی روشنایی بدلیل کم مصرف بودن نسبت به پریز ضعیف تر می باشد و انشعاب گرفتن می تواند باعث آسیب رسانی به سیم کشی شود.سوم اینکه اتصال پریز و روشنایی می تواند باعث آسیب رسیدن هم به وسیله برقی و هم به روشنایی شود.

اضافه کردن کلید و روشنایی در منزل

1-انشعاب گرفتن از روشنایی

 اگر قصد دارید از روشنایی منزل خود یک انشعاب بگیرید و با هم روشن و خاموش شوند این کار همانند اضافه کردن پریز خواهد بود.روشنایی شما دو سیم دارد اگر دو پل یا بیشتر نباشد به عنوان مثال در پاترم یا مهتابی شما دو سیم خواهید دید که به سیم های مصرف کننده وصل شده است کافیست از همین دو سیم برای مصرف کننده خود انشعاب بگیرید.

 

2-اضافه کردن کلید یک پل و دو پل

مانند موارد بالا برای اضافه کردن کلید یک پل و دو پل نیاز به فاز و نول خواهیم داشت در شکل زیر مدار کلید یک پل و دو پل را مشاهده می کنید.

 

 در شکل بالا می بینید نول هیچ ارتباطی به کلید ندارد و مستقیم به مصرف کننده ها متصل شده است.در کلید دو پل سه پیچ برای بستن سیم ها وجود دارد یک پیچ قرمز رنگ و متمایز و دو پیچ دیگر که پیچ قرمز ورودی (فاز) و دو پیچ دیگر برگشتی فاز(سیم های قرمز رنگ متصل به مهتابی و لامپ )است.

نکات پایانی و مهم:

انشعاب گرفتن از پریز و کلید را جدی بگیرید و در هر حالتی به تطبیق مصرف کننده ها با سیم های استفاده شده دقت کنید.

داخل پریز همیشه فاز و نول خواهید داشت و در داخل کلید همیشه فاز .

به کلید های یک پل دو پل و ... همیشه فاز وصل می شود و برگشت فاز دنبال سیم نول نگردید ؟!!!

اگر در سقفتان به انشعاب و پل های کلید بیشتری نیاز داشتید و دیگر امکان سیم کشی وجود نداشت از ریموت کنترل ها استفاده کنید.

در کلید کولر هم فاز و نول وجود دارد و می توانید از آن پریز یا روشنایی بگیرید.

برای گرفتن پریز از کنتور برق تنها کار گرفتن دو سیم موازی با ترمینال کنتور است.

 و در انتها یک سری مسایل در اضافه کردن پریز و کلید است که فقط با تجربه برقکار می تواند زیباترین و بهترین راه حل برای اضافه کردن انشعاب باشد. به عنوان مثال بجای قوطی گذاری توکار ، یا نصب پریزکلید روکار  برقکار توسط دریل داخل دیوار جای قوطی را در می آورد.

یا یک مورد که شاید انجام شود بجای داکت کشی و زشت شدن کار از داخل لوله ها سیم مجدد عبور دهد و نوع خط بندی را تغییر دهد و ....

یک نمونه مثال عبور سیم ها از داخل سقف های کاذب مانند رابیتس و کناف بدون اینکه روکار شود.

کشیدن سیم آنتن و ماهواره  از داخل هواکش سرویس ها جلوگیری از زشت شدن نما .‌‌‌‌‌‌‌

اگر به عنوان مثال شما در مکانی پریز برق تلفن و ... می خواهید حتما به دنبال نزدیکترین مکان برای انشعاب گرفتن باشید اما اصولی و با رعایت حد مصرف.

به عنوان مثال بر روی دیوار حال شما یک پریز می خواهید اما در اطراف آن هیچگونه پریزی موجود نیست ببینید جعبه تقسیم ، کلید ، تابلو فیوز و ... در دیوار پشتی وجود ندارد ... با یک سوراخ کاری می توانید از فاز و نول انشعاب بگیرید.

خط بندی مجدد کلید پریز ها مانند تلفن بجای سیم کشی روکار.

 جهت پرسیدن سوالات خود می توانید از فرم زیر استفاده کنید.موفق باشید

دیدگاه‌ها  

#38 جواد رهبری 1400-06-11 22:28
باسلام‌پشت‌کلیدتک‌پل‌یک‌سیم‌مشکی‌که‌باچسب‌به‌یه‌سی م‌دیگه‌وصل‌شده‌رفته‌به‌سرفیش‌لامپ‌ویک‌سیم‌قرمز‌به‌ کلید‌وصله‌ویک‌سیم‌دیگه‌‌که‌به‌کلید‌وصله‌ومستقیم‌رف ته‌بالا‌.من‌باید‌برای‌گرفتن‌پریز‌ازسیم‌مشکی‌وقرمز‌ انشعاب‌بگیرم.ممنون
#37 حسن 1400-05-18 18:10
سلام من ازکلید دو پل، یک پریز می خواهم درکنار آن نصب کنم، لطفا راهنماییم کنید.
#36 مهدی 1400-05-12 18:17
درود،واقعا ممنونم ، خداخیرت بده جناب مهندس ، کارم راه افتاد،درود بر شما
#35 F.norzadeh 1400-04-25 04:46
لطفاراهنماییم کنیدپریزی در خونه دارم سالم
حالا در ۲ متری همان پریز پریزی دیگر لازم دارم
از فاز ونول سیم همان پریز میتونم سیم بکشم به پریز جدید
دوستتان دارم
سلام بله می شود از دو سیم داخل پریز موازی انشعاب بگیرید
#34 F.norzadeh 1400-04-25 04:39
من و آنهایی که در این سایتها بدنبال حل
مشکلمان اینجا هستیم و همگی از یک قماش
وازپایین نفس میکشیم واز خانواده مفت
خوران هرگز در این محل نخواهی یافت پس
با اعصاب و روان پاک همدیگر را راهنمایی کنیم
سوال یک؟؟؟.میخواهم در نقطه ای از منزل
پریزنصب کنم که در آنجا از جریان برق خبری
نیست ایا از پریزی که در دومتری آن قرار دارد فاز ونول را از همان پریز بگیرم و پریز نصب کنم
راهنمایم باش تشکر4
سلام بله می شود باید از دو سیم پریز انشعاب بگیرید..
با تشکر از پیام شما راهنمایی باید به گونه ای باشد که اول از همه شما مهارت انجام آن را داشته باشید و برای شما ایجاد خطر نکند.
خیلی از اتفاق‌هایی که امروزه دارد رخ می دهد در صورت رعایت نکردن موارد استاندارد و اصولی است.
#33 محمد 1400-04-07 06:44
به نقل از رهام:
سلام از پریز به کلید یه سیم رفته که باعث میشه مهتابی روشن بشه ولی دوروز روشن میشه ۱هفته روشتن نمیشه چطور میشه اینو درست کرد

شما باید سیمی که به کلید رفته رو ببینید اگه فاز بود که درست اگه نول باشه که به کلید رفته باشه پش فاز مستقیم به مهتابی وصل و همین باعث این اتفاق. میشه
#32 حمید 1400-04-04 14:03
سلام ، می خوام یکی از کلیدهای تبدیل را به پریز تبدیل کنم و لامپ مورد نظر هم با کلید با کلید دیگری تبدیل قبلی بوده روشن و خاموش شود ممنون
سلام باید محل کلید بررسی شود و بررسی شود که این امکان وجود دارد یا خیر.
#31 رحیم رضا 1400-03-16 09:43
سلام پشت یخچال یک کلید دو پل هست میخام اونو تبدیل کنم به پریز و اونو روکار کنم کمی اینور تر به همون دو پل باشه لطفا منو راهنمایی کنید.
سلام عکس واتساپ
#30 محمد 1400-03-02 13:40
من یه کلید دوپل دارم کنارش یه عدد پریز اضافه کردم میشه برق از کلید دوپل بغل برق گرفت
سلام بله فقط باید سیم نول در کلید وجود داشته باشد.
#29 1400-02-01 06:25
:cry:
#28 رهام 1400-01-21 18:46
سلام از پریز به کلید یه سیم رفته که باعث میشه مهتابی روشن بشه ولی دوروز روشن میشه ۱هفته روشتن نمیشه چطور میشه اینو درست کرد
#27 پویا 1399-12-24 07:31
سلام
چطور از پشت کلید نول رو خارج کنم ؟؟؟
دقیقا پشت کلید هست یا چی ؟؟
#26 قلی پور هستم 1399-10-28 20:39
باسلام ازکلید تک پل می خواهم برق بگیرم دوپل واسه دوتا مهتابی می خواهم روشن بشه
#25 مجتبی 1399-10-22 20:31
سلام چگونه از کلید یک پل انشعاب برای ایجاد یک لامپ بگیریم؟
سلام باید ببینید سیم نول داخل کلید دارید یا خیر سپس می توانید انشعاب بگیریید.
#24 ایرج 1399-10-20 15:48
سلام وقتتون بخیر من فاز و نول نیاز داشتم میخوام از کلیدا بگیرم اما نول ندارم و از خرطومی دیگری از پشت کنتور رفته و وصل شده به سیستم روشنایی. چجوری میتونم یکی از سیمای فازم رو تبدیل به نول کنم . کم شدن تعداد پل کلید برام مهم نیست چون پل زیاد داره و از خرطومش ۹ رشته سیم رد شده . میخواستم یکی ازون نه تارو نول کنم. ممنونم
#23 علی 1399-10-06 12:11
سلام.ما از یک کلید ۲ پل برق واسه پریز گرفتیم که یخچال رو بهش زدیم.آیا این مشکلی داره؟
ممنون میشم جواب بدین
سلام بستگی به نوع سیم و میزان مصرف یخچال دارد ولی در کل گرفتن خط برای یخچال از روشنایی توصیه نمی شود.
#22 امیر 1399-09-17 10:48
ممنون خیلی مفید بود مطلبتون
#21 mohammad 1399-09-11 10:51
سلام ی با یک کلید تک پل دوتا لامپ روشن میشه . میخوام هر کدام جدا جدا روشن بشن (مثلا دوپل ) . چکار بکنم؟ متشکرم
#20 احمد حسین 1399-08-19 08:58
با سلام وخسته نباشی خدمت شما
من از پریز یه فاز ونول گرفتم واسه کلید دو پول ولی با زدن کلید تلویزیون روشن خاموش میشه علت چیه ممنون میشم جواب منو بدین خدا نگهدار
#19 بنیامین 1399-08-09 07:57
سلام
واسه یک ساختمان با دوتا خواب ویک هال وآشپزخانه ویک پذیرایی وسرویس بهداشتی کلا چند تا فیوز لازم میشه یعنی چند تا برای روشنایی وچند تا برای پریزها
ممنونم از پاسخگویی
سلام یک فیوز محافظ جان.دو فیوز برای حال یکی روشنایی و دیگر ی پریز ها .دو عدد برای اتاقها.دو عدد برای آشپزخانه.دو عدد سرویس ها و برای کولر گازی، آبی ، چیلر و ... هر کدام یک عدد
#18 آرمان 1399-06-04 12:52
با سلام. از پریز روکار فاز و نول گرفتم و یک کلید کارش گذاشتم. حالا تر دو تا سوراخ پریز چراغ فازمتر رو روشن میکنه. یعنی هر دو فاز شده. از این پریز میشه استفاده کرد؟
سلام سیم نول قطع شده
#17 شاهین 1399-05-25 11:11
سلام پریز برق مونده داخل کمد دیواری ولی پریز تلفن بیرون هستشش میخام ببینم میشه از سیمی که از داخل تلفن رفته تو سوراخ برق،برق گرفت و با تعویض پریزش بشه پریز برق؟
با سلام احتمال زیاد این امکان وجود دارد.
#16 حسام 1399-05-15 15:11
سلام از کلید یک پل انشعاب برای محافظ گرفتیم . نول که یک گوشه بیکار بود ازش سیم گرفتیم و فاز هم قبل از اینکه بره تو کلید بهش سیم وصل کردیم . الان کلید لامپ کار می کنه ولی محافظ فقط چشمک می زنه و قطع و وصل می شه .
سلام از سالم بودن محافظ اطمینان حاصل کنید.
#15 مهدی 1399-02-26 14:18
سلام از کلید یک پل میشه برق یه پریز ازش گرفت و اضافه کرد
سلام بله در متن توضیح دادم.
#14 صادق طرقی 1399-01-20 13:06
با سلام و تشکر از راهنمایی من در اطاقک داخل حیاط چون دسترسی به جعبه تقسیم ندارم میخواهم ببینم از کلید یک پل برای برای روشنایی اطاقک هست کنارش یه پریز جهت مصارف خیلی کم قدرت استفاده کنم .وقتی کلید را از قوطی در آوردم دیدم دو سر سیم به کلید یک پل وصل شده که احتمالا نمیدانم شاید فاز باشد چون شنیدم نول برای کلید لازم نیست ولی داخل قوطی دو سیم بهم بافته و نوار چسپ شده دیدم وقتی با فاز متر کنترل کردم دیدم برق دارد لطفا با این شرح میتوانم از سیم ها جهت نصب پریز استفاده کنم بدون اینکه با کلید ارتباط نداشته باشد اگه لازم هست عکسش را بفرستم ممنونم .رشت طرقی
سلام عکس را به شماره 09158801940 ارسال کنید.
#13 هیوا 1399-01-12 15:28
سلام.
میشه لطفا روش نصب کلید سه پل رو شرح بدید؟ انتظار داشتم غیر از پایه مشترک سه تا پایه برای سه لامپ داشته باشه ولی دوتا داره.
سلام دارد قشنگ دقت کنید وسط کلید یک پیچ قرار گرفته .
پیچ قرمز سیم فاز است.
#12 یک رهگذر 1399-01-07 20:16
با سلام - یک کلید دوپل دارم ومی خواهم از آن یک پریز بگیرم که همیشه در آن برق داشته باشد طبق راهنمایی سایت از فاز و نول موجود در پشت کلید می توانم خروجی بگیرم حواسم هست که از نول برگشتی خروجی نگیرم - متشکرم
سلام بلی ولی مصرف کننده نباید وات بالا باشد به عنوان مثال بخاری برقی یا اتو.موفق باشید
#11 متین مرادی 1398-12-16 01:29
ما میخایم پایین مهتابی مون یک پریز بزنیم میشه از سیم های مهتابی برای پریز برق بگیریم
سلام اگر مصرف پایین است می توانید ولی زمانی که مهتابی خاموش شود پریز قطع می شود.
باید یک سیم فاز برای دایمی شدن پریز کشیده شود از داخل لوله سیم مهتابی .
#10 علی 1398-12-05 11:32
چگونه از یک پریز یه دونه کلید دوپل بگیریم
#9 امیر 1398-11-24 09:33
باسلام یه کلید تک پل داریم که یه نول و یک فاز دارد متوانم ازش پیریز بگیرم چگونه ؟باتشکر
با سلام مطمئن شوید که نول و فاز باشد و برگشت کلید نباشد.
پریز دو پیچ برای اتصال سیم دارد نول و فاز را به آن اتصال دهید نکات مهم در مورد انشعاب گرفتن از کلید را مطالعه کنید.
#8 یاسر 1398-11-16 18:09
سلام من میخام پریز ببندم داخل جعبه چهار تا سیم فاز و نول هستش چطور ببندم؟یعنی هر چهارتا سیم ببندم؟
#7 Maryam 1398-11-12 13:23
سلام من یه اتوی صنعتی یه چرخ خیاطی صنعتی و یه سردوز صنعتی دارم همشون تو یک اتاق و فقط یک پریز توی اتاق دارم آیا امکانش هست ک همه رو با یک سه راه جم کنم یا خیر باید انشعاب جدید ایجاد بشه؟
با سلام به هیچ وجه از یک پریز انشعاب نگیریید و پیشنهاد میکنم حتما از یک برقکار خبره برای اتصال دستگاه ها به برق استفاده کنید.
باید سیم های برق ، پریز های به کار برده شده و اتصالات محیط کار چک شوند .
موارد بسیاری در اثر رعایت نکردن موارد ایمنی دچار مشکل شده اند .
موفق باشید.صورت
#6 علی 1398-10-30 13:54
باسلام من یک کلید دوپل دارم میخام ازش انشعاب بگیرم برای چراغ دیواری چطوری میتونم.ایا میشه برااون چراغ جدید کلید تک پل‌نصب کرد؟
#5 سارا 1398-10-12 09:00
سلام، وقتتون بخیر. ببخشید من یه لوستر سقفی با پنج تا سرپیچ که میخوام بالای میز ناهارخوری وصل کنم اما روی سقف اتصال برق نیست و کلید اضافی هم روی دیوار نیست که بشه سیم کشی کرد. آیا میشه سیم کشی رو کار کرد و از یه پریز انشعاب کشید و کلید رو کار استفاده کرد؟ خیلی ممنون از راهنماییتون
بله به آسانی .اگر سقفتان کاذب است می شود تو کار اجرا کرد.
#4 سیدمحمدعلی حسینی 1398-10-04 20:02
سلام دوستان وقت بخیر
یه کلیددوپل هست که به جای فازدرقسمت ورودی نول متصل شده وچندلامپ روشن میکنه کلا گیج شدم لطفا برام حلش کنید
سلام سوالتون رو متوجه نشدم
#3 علی 1398-10-02 12:25
سلام
از لامپ می توان یک پریز برق گرفت، که به صورت مستقل و همیشگی برق داشته باشد و ارتباطی با کلیدی که مربوط به لامپ است نداشته باشد؟
سلام خیر چون برگشت کلید است ولی به راحتی با اضافه کردن یک رشته سیم می توان پریز را متصل کرد.
#2 اشکان 1398-09-29 18:24
باسلام چگونه میتونم از پریز انشعاب بگیرم و دومتر اون ورتر یه کلید تک پل وصل کنم؟
با سلام پریز دوپلاتین فلزی دارد( البته بدون ارت) از دو سیمی که به پلاتین ها وصل شده دو سیم انشعاب بگیرید از هر پلاتین یکی سپس یکی از این سیم هال را مستقیم به لامپ یا مصرف کننده وصل کنید و سیم دیکر را ابتدا به کلید یک پل و سیم دیگر کلید یک پل را به لامپ متصل کنید.
#1 مصطفی 1398-09-22 12:48
با سلام
چگونه کلید تک پل را به پریز تبدیل کنم؟با تشکر
سلام باید ببیند داخل قوطی نول موجود است یا خیر .
یک سیم فاز نیاز دارید که داخل کلید موجوده و سیم نول اگر موجود بود انشعاب بگیرید.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .