Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

در این مقاله آموزش نصب انواع چشم سقفی آموزش داده می شود.

جهت نصب سنسور سقفی و چشم سقفی در مشهد با شماره 05133686989 تماس بگیرید.

 

آموزش کامل انواع نصب سنسور های سقفی در پیج اینستاگرام برق با ما

bargh ba ma

خب نصب رو بگم و چند نکته در مورد سنسور ها چشمی

قبل از  اینکه آموزش رو شروع کنم باید بگم سنسورهای چشمی تو بازار مدلهاش مختلفه و به لطف محصولات چینی هر روز بیشتر و بیشتر هم میشه ایرانیش هم هست کیفیتش هم عالیه

پس سنسور متفرقه نخرید(بی مارک ) که باز اذیتتون نکنه بعد از نصب .

1-نصب سنسور سقفی آماده با پاتروم

این سنسور نیاز به فاز و نول داره برای نصب سیم برگشت پاتروم ها وصل شده است.

 طریقه نصب :یعنی وجدانی از این راحت تر نداریم توی برق داخل سقفی یک فیشه که دو تا پین داره و دو تا سنسور تنظیم که در موردشون توضیح میدم.

خب اگر از این جایی که میخوایید نصب کنید انشعاب گرفته شده باشه شما با 4 سیم مواجه هستید سیم های ورودی و خروجی فاز و نول (امکان داره تعداد سیم ها بیشتر باشد) این امکان هست که  فقط دو سیم رو داشته باشید(ته خط ) حالا شما اونها رو  به صورت موازی وصل کنید .

سپس سیم های سر بندی شده را بدید بره توی لوله های برق که حجم سیم ها برای نصب اذیتتون نکنه .حالا  شما دو تا سیم   موازی دارید این دو سیم رو باید به این پینی که دو تا پیچ داره وصل کنید با فازمتر.

برای نصب سقفی هم  روی سقف بر روی سنسور جای پیچ هستش با خودکار یا فازمتر بر روی سقف علامتگذاری کنید سپس با دریل سوراخ کاری کرده و رولپلاک گذاری و از آخر پیچ ها محکم کنید.

تصویر پین را در زیر مشاهده می کنید.

مشاهده می کنید سیم ها به صورت دو به دو سر بندی شده اند و داخل پین بسته شده اند و اینکه سقفی توسط سه پیچ و رولپلاک نصب شده است.بعد از نصب سیم ها و پیچ ها می مونه بستن لامپ led و شیشه روی قاب سقفی که توسط یک سر پیچ پلاستیکی بسته میشه.

بر روی سنسورها همونطور که می دانید دو تا ولوم هست که یکیش مخصوص زمان (time) روشن و خاموش شدنه و یکیش برای تنظیم روز یا شب روشن شدن (lux) که اگر به طرف + بگردانیم بیشتر و به طرف - کمتر می شوند.این تنظیمات بر روی تمامی سنسور های چشمی موجود می باشد .

نکات:

1- سقف های آکستیو و رابیتش روپلاک نمی گیرند چون رابیتس که پشتش خالیه آکستیو هم که چون جنسش نرمه و روپلاک نمیگیره  و از هم می پاشه برای نصب بر روی این سقفها از پیچ mdf  سه یا پنج سانت استفاده کنید.

 2-برای نصب سیم ها فرقی نمیکنه سیم ها رو به هر کدام از پین ها بزنید چون برق متناوبه و قطبی وجود نداره.

3-بعضی ها بر اساس نیاز میخوان سنسور از حالت چشم خارج بشه و دائم روشن بمونه برای این کار نیازه یک سیم سومی هم وارد عمل بشه که توصیح میدم.

4-توصیه می کنم از لامپ led برای سنسور ها استفاده کنید هم برای بالا بردن طول عمر و هم برای مصرف عالی این لامپ ها.

در شکل زیر مشاهده می کنید بدلیل استفاده از لامپ رشته ای در سنسور ، باعث خراب شدن آن شده است.

2-سنسورهای توکار( طرح کلید)

 من از این سنسور مدلهای مختلفی نصب کردم بعضی هاش سه تا پیچ دارند ولی یک مدل جالب هم هست از شرکت شیله به نام  visena مثل کلید یک پل وصل میشه دو تا پیچ داره که کلید یک پل رو باز میکنید سنسور رو بجاش می بندید.

تصویر سنسور دو سیمه رو در زیر مشاهده می کنید.

به به چشممون روشن همونطور که می بینید دو سال وارانتی(گارانتی تعویض ) داره نصبش هم که مثل آب خوردنه.و اینم بگم که فوق العاده چشم قدرتمندی داره.

 و اما طریقه نصب:

باز کردن کلید یک پل

همانطور که می دانید کلید یک پل دارای دو سیم فاز و سیم برگشت می باشد.

سیم های فاز و برگشت را به دو پین سنسور وصل می کنیم .سیم فاز را به L  وسیم برگشت را به A متصل می کنیم.

در زیر می بینید برای سنسور نصب دو تا پیچ گیره ای وجود مثل بستن کلیدها ،در مورد lux  و time  هم که در توضیحات بالا گفتم ،می مونه اون کلید که دارای سه وضعیته ON لامپ در حال دائم روشن  - OFF لامپ و  سنسور در وضعیت خاموش -PR وضعیت سنسور فعال - اینوضعیت ها بر روی قاب سنسور درج شده است.

و در آخر بستن قاب های روی سنسور که بدون پیچ می باشند و داره گیر نگهدارنده می باشد.

3-سنسور های تکه سه سیمه (هالوژنی ،طرح کلید،روکار تک)

نصب همه سنسور های سه سیمه مثل همه و مثل آب خوردن چه مدل طرح کلید ،هالوژنی و روکار فقط نکته ای که داره باید کاتالوگ رو بخونید ببینید سیم ورودی فاز،مشترک (نول ) و برگشت چه رنگ هایی هستند در مورد تنظیمات سنسور ها هم که بالا توضیح دادم .

 در زیر یک نمونه سنسور سقفی روکار و هالوژنی توکار را مشاهده می کنید.

طریقه نصب:کاتالوگ سنسور رو در پایین می بینید.

 اونطور که نوشته شده سیم فاز قهوه ای نول  آبی و برگشت  یا همون خروجی فاز رنگ قرمز می باشد.

در تصویر می بینید شماره 1 شیاری است که سنسور بر روی قاب جا میخورد یعنی بر روی همون شماره 3 و اینکه شماره 2 جای پیچ شدن سنسور بر روی سقف و دیوار هست.

 سیم ها را طبق نقشه به ترمینال وصل می کنیم و سنسور را در شیارهایش جای می دهیم سپس تنظیمات lux  و time  را انجام می دهیم.

4-یک نمونه سنسور با حال هم داریم وصل کردنش مثل لامپه یعنی اینکه لامپ رو باز میکنید این رو بجاش می بندید بعد لامپ رو به  پاتروم سنسور میندید حالا شما سنسور چشمی دارید.از این سنسور که توصیح دادم با لامپ ال ای دی هم موجود هستش که خودش مونتاژ شده است.

خخخ خدا وکیلی خجالت میکشم در موردش آموزش بنویسم فقط نکته اینکه بهتره براش از لامپ led استفاده کنید و اینکه تنظیمات lux  و time  رو هم که توضیح دادم.

 

نکته:حواستون باشه کلید پاترومی که بهش سقفی رو نصب می کنید باید یکسره کنید تا سنسور همیشه در حالت فعال باشد و کسی اشتباهی کلید را قطع نکند.

یک سری نکات کلی در مورد سنسورها

1-لامپ رشته ای و کم مصرف استفاده نکنید برای خاموش و روشن شدن سنسور(لامپ ال ای دی بهترین گزینه است)

چرا اولش هم بهینه نیست بعدش لامپ های کم مصرف هم همونطور که میدونید دارای گاز جیوه هستند و قطع و وصل سریع و زیاد باعث خراب شدن لامپ میشه پس اگر هم استفاده کردید تایم سنسور را زیاد تر بگذارید که گرم و سرد شدن گاز جیوه زیاد نباشه ،  لامپ رشته ای هم چون آمپر بیشتری استفاده می کنه زودتر باعث خراب شدن سنسور شما میشه و میتونه باعث آب کردن پلاستیک سنسور یا قاب پلاستیکی اون در زمان بالا  بشه مثل شکل بالا که مشاهده کردید.

2-اگر سنسور را به مدار  کلید تبدیل،یک پل ،تایمر و ... استفاده کردید توجه کنید که آنها از مدار خارج شده باشند و مانع رسیدن فاز یا نول برای راه اندازی سنسور نشوند.

3-در بعضی موارد نور لامپ سنسور ها بر روی لوکس یکدیگر اثر می گذارد (تنظیمات روز یا شب) می تونید با تنظیم ولوم لوکس این  شرایط رو بهبود ببخشید.

4-یک مورد که زیاد دیدم چشمک زدن دائم خروجی سنسوره حالا هر چی هست توجه کنید این مورد یا از بی کیفیتی سنسور میتونه باشه یا اینکه در خروجی بار زیادی از سنسور کشیده می شود و سنسور قابلیت تحمل اینهمه بار را ندارد.

5-سقفی سنسور دار آماده با لامپ ال ای دی در بازار موجود شده است می توانید از این سنسورها که گارانتی دار هم می باشند استفاده کنید.

بزودی فیلم این سنسورها قرار داده می شود موفق باشید.

دیدگاه‌ها  

#32 فرشید 1400-07-28 08:43
سلام ، بعضی از چراغهای حرکتی سقفی پاگردهای آپارتمان ما یکسره روشن میمونن با اینکه وقتی بهشون نزدیک بشی صدای «تیک» که نشون دهنده عملکردش هست هم میده
سلام مورد از بی کیفیت بودن رله است در بعضی موارد با کم کردن وات لامپ و مدت زمان روشن ماندن مشکل برطرف می شود.
#31 فرشید 1400-07-28 08:38
سلام ، بعضی از چراغهای جرکتی سقفی پاگردهای آپارتمان ما یکسره روشن می مونن با اینکه وقتی بهشون نزدیک بشی صدای تیک که نشون دهنده عمل کردنش هست هم میده ، لطفا راهنمایی کنید
#30 شجاع 1400-06-27 16:22
سلام!
من یک لامپ راه پله یی نصب کردم اما خاموش نمیشود.چرا؟
#29 مجید 1400-06-02 16:58
علت دیر عمل کردن سنسور سقفی راپله چی میتونه باشه؟
سلام کثیف شدن چشمی ، پایین بودن کیفیت ساخت ،
#28 حسین 1400-04-08 01:25
باسلام تعدادی لامپه سقفی سنسوردارنصب کردم درراه پله هاحساسیتم بالابردم امابازم بایدبپری ونزدیکه نزدیک بشی بهشون تاروشن بشه وگرن باراه رفتن ودرحالته عادی روشن نمیشه ممنون میشم یه راهنماییم بکنید
سلام بستگی به کیفیت سنسور دارد برند سنسور چیست؟
#27 AhmadTariq 1400-03-28 18:39
سلام دوست عزیز متن فوق عالی بود من یک سوال دارم توی راه پله های خانه لامپ های چشمی سنسوری نصب شده اما یک مشکل داره اونم اینست که با خاموش شدن یک لامپ لامپ دیگر روشن میشود و باز همه با هم روشن میشوند دلیل و رفع مشکل رو بگید ممنون
سلام مدل لامپ مهم است و کیفیت ساخت ، شاید با تغییر وضعیت زمان و تایم مشکل بر طرف گردد.
#26 برقکار 1400-02-30 07:17
سلام مطلب کاملی بود.ممنون از شما
یک سوال داشتم.اینکه سیستم راه پله تایمری میخوام بجای یکی از کلیدهای مشترک یک سنسور pir بذارم.یعنی همزمان هم تایمر و هم سنسور در مدار باشند.تایمر سنسور هم صفر قرار دادم.ولی وقتی بعد از تایم تایمر خاموش میشوند مجدد چراغ ها روشن میشوند
سلام مدل سنسور مهم است بنظرم باید از یک رله کمک بگیرید
#25 نوید 1400-01-21 03:05
سلام من یه چراغ دیواری دارم که سنسور pir داره باز کردم جای دیگهگخ نصب کردک کم الان کار نمیکنه خود سنسور pir روی برد رو چه جوری میشه تست کرد که سالمه یا سوخته
#24 سعید 1399-12-06 05:41
سلام ولوم شب وروز میخوام فقط هوا تاریک شد روشن بشه چیکار کنم وحساسیتشم بره بالا دوولومه هم هستش توضیح میدین
#23 عباس 1399-12-01 08:43
به نقل از عباس:
سلام. مرسی از راهنماییتون. سنسور یه چراغ سقفی رو تعویض کردم و زمان عملکدرش رو هم رو حالت شب گذاشتم که با تاریکی هوا عمل کنه. مشکل اینکه به محض روشن شدن به صورت متناوب لامپا تا صبح خاموش و روشن میشن. سنسوری که گرفتم نو هست. ایا مشکل از خود سنسور هست یا سیم بندی اون؟ البته میدونم که چیز خاصی نداره یه ورودی داره که با ترمینال سبز مشخصه و دو خروجی داره که به سرپیچ لامپ متصل میشه رنگ بندی سیم های خروجی رو هم بفرمایید. با تشکر خیلی فراوان و زیاد!!
سلام لامپ ۹ وات ببندید یک عدد سپس است بگیرید

مجدد سلام. با یک لامپ 9 وات هم تست شد. مشکل پابرجاست. این قضیه فقط در حالت شب اتفاق میافته و در حالت روز مشکلی نیست.
#22 مهدی 1399-11-29 23:32
سلام خسته نباشید چراغ سنسور دار تعویضش با تایمر چطوری انجام میشه کلیدهارو چی باید کردکه به تایمر وصله اگه بخوام عوض کنم با چراغ سنسوردار ممنون اگه توضیح بدین
سلام فقط کافیه تایمر را از مدار خارج کنید و به پاتروم های داخل راه پله فاز و نول برسانید.
#21 عباس 1399-11-28 06:11
سلام. مرسی از راهنماییتون. سنسور یه چراغ سقفی رو تعویض کردم و زمان عملکدرش رو هم رو حالت شب گذاشتم که با تاریکی هوا عمل کنه. مشکل اینکه به محض روشن شدن به صورت متناوب لامپا تا صبح خاموش و روشن میشن. سنسوری که گرفتم نو هست. ایا مشکل از خود سنسور هست یا سیم بندی اون؟ البته میدونم که چیز خاصی نداره یه ورودی داره که با ترمینال سبز مشخصه و دو خروجی داره که به سرپیچ لامپ متصل میشه رنگ بندی سیم های خروجی رو هم بفرمایید. با تشکر خیلی فراوان و زیاد!!
سلام لامپ ۹ وات ببندید یک عدد سپس است بگیرید
#20 میثم 1399-11-17 17:16
سلام سنسور توکار شیله دو سیمه نصب کردم متاسفانه بدون حرکت قطع میکنه بعد از چند ثانیه دوباره وصل میکنه دلیل چی میتونه باشه
با سلام با یک لامپ 9 وات و یک پاتروم تست کنید خارج از مدار و از سالم بودن چشم مطمئن شوید.
#19 ستاره 1399-11-05 10:18
ولوم lux هم تنظیم حساسیت به نور محیط است. لامپ التهابی چجوری داره تاثیر میزاره روی عملکرد سنسور
#18 ستاره 1399-11-05 08:06
به نقل از ستاره:
سلام یک سنسور چراغ سقی دارم با لامپ led عملکرد درستی داره ولی با التهابی برای خودش روشن و خاموش میشه. دو تا 40 وات التهابی بستم.
سلام ولوم حساسیت را کم کنید.در سنسور از لامپ ال ای دی استفاده کنید عمر و عملکرد بهتری دارد.


ممنون- سنسور سقفی هست ولوم تایم و ولوم لوکس داره-منظورتون از ولوم حساسیت، لوکس است؟
بعضی از سنسور ها 3 عدد ولوم دارند که یکی از آنها حساسیت است.
#17 فروزان 1399-11-01 08:29
درود، مرسی از این مطلب جامع و مفید... گام به گام با این مطلب، سقفی سنسوردار نصب کردم، بدون هیچ مشکلی... واقعا سپاس...
#16 ستاره 1399-10-30 17:20
سلام یک سنسور چراغ سقی دارم با لامپ led عملکرد درستی داره ولی با التهابی برای خودش روشن و خاموش میشه. دو تا 40 وات التهابی بستم.
سلام ولوم حساسیت را کم کنید.در سنسور از لامپ ال ای دی استفاده کنید عمر و عملکرد بهتری دارد.
#15 رهام 1399-10-27 21:58
به نقل از رضا:
سلام سنسور حرکتی سقفی نصب کردم رله عمل میکنه و خروجی قطع نمیشه علت چیه؟

سلام سیم فاز ورودی و خروجی رو جابجا وصل کردین
دقت کنین که سیمها طبق دستور وصل باشند
معمولا سیم قهوه ای فاز ورودی
قرمز خروجی
آبی نول
#14 رضا 1399-10-24 05:24
سلام سنسور حرکتی سقفی نصب کردم رله عمل میکنه و خروجی قطع نمیشه علت چیه؟
#13 وحید 1399-10-21 08:40
سلام و عرض ادب سنسور سقفی نصب کردیم که گاهی اوقات یکسره روشن میمونه و با یک ضربه کوچک خاموش میشه علت چیه؟
سلام پلاتین رله سنسور ضعیف است .لامپ با وات پایین تر بگذارید ببینید درست می شود.
#12 سعیدفتاح زاده 1399-10-17 16:27
یک سنسورخریدم چراغ حیاط وصلش گنم تاباتاریکی
هواروشن وروشن شدن هواچراغ خاموش بشه ولی این
ستسورسه تاسیم داره امکان داشته باشه لطفاراهنماییم
کنیدچگونه نصبش گنم
سلام عکس سنسور را واتساپ کنید.
#11 دیده گاه 1399-09-09 07:45
سلام.از 2سنسور سقفی برای یک راهرو ال شکل با کنتاکتور استفاده کردم.یکی از سنسورها را تعویض کردیم.الان که سنسور دوم فعال میشه، منتاکتور نرتب قطع و وصل میشه.لطفا راهنمایی بفرمایید.
#10 محمد 1399-09-03 16:57
سلام، لامپ مرتبط به چشمی سقفی یا ۳۶۰ درجه خاموش نمیشود. مشکل چیست؟ متشکرم
سلام یا بار زیاد کشیده شده .یا رله چسبانده
#9 بابک 1399-08-09 18:02
درود بر شما.
من یک کلید توکار با سنسور حرکتی دارم که سه تا ورودی N , K و L داره
N به نول وصل میشه
K به فاز برگشتی لامپ
L به فاز اصلی
متاسفانه کلید های تک پل و دو پل فقط سیم فاز اصلی و فاز برگشتی دارن
سیم نول رو از کجا باید بیارم‌ داخل کلید؟
نکته : در کنار کلید تک پل هیچ پریز برقی هم نیست که از اون نول بگیرم
ممنونم از پاسخگویی تون
با سلام از سنسور visena استفاده کنید نیاز به نول ندارد و در ضمن می توانید از لامپ یک نول داخل کلید بکشید.زیرا تمام مصرف کننده ها حتما داری نول هستند.
#8 علیرضا حیدری 1399-07-25 09:18
سلام
چطور میتوان دو سنسور چشمی سقفی را به یک یا چند لامپ وصل کرد
سلام خروجی ها باید به یک کنتاکتور وصل شود.
#7 منصور 1399-05-30 03:42
سلام یه سنسور عوض کردم اما لامپها قتی روشن میش چشمک میزنن علتش از چی میتونه باشه
#6 علی 1399-04-30 19:32
سلام و شب بخیر.ممنون از توضیحاتتون
سنسور ساختمون ما سقفی است و ازش 8 خروجی گرفتن و لامپاشم 9 واته ال ای دی است که 5 ساله نصبه. یک هفته ای است که قاطی کرده و همش روشنه.تنظیماتشو هم رو حالتایه مختلف امتحان کردم ولی فرقی نکرد.راهی واسه راه افتادنش هست؟
#5 اتابک 1399-04-01 21:54
سلام
وقت بخیر شما جایی نوشتید که برای یکسره کردن سنسور نیاز به یک سیم سومی هست لطفا توضیح بدید
سلام منظور برگشت فاز از کبد است در واتساپ سوال خود را مطرح کنید.
#4 حامد 1399-03-16 19:51
سلام ما برای ساختمون چراغ های سنسوردار مارک شیله نصب کردیم ولی یا کلا روشن نمیشن یا حساسیش اینقدر پایینه که بعد از عبور از راه پله روشن میشه
لطفا راهنمایی کنید
سلام بله بعضی از سنسور ها حتی با برند خوب کیفیت پایینی دارند.
#3 هادی 1399-02-23 17:17
سلام
ممنون از آموزش خوبتون
من از چراغ اولی گرفتم ولی بار ها تنظیم کردم ولی باز خودبه خود روشن خاموش میشه بدونه اینکه کسی از طرفش رد بشه . ضمنا جلوی درب حیاط نصب کردم؟
سعی کنید حساسیت را روی شب بگذارید .
گاهی اوقات سنسور بی کیفیت است هر کار کنید تغییری ایجاد نمی شود.
با لامپ وات پایین هم تست کنید .
#2 نرگس 1399-02-16 13:56
سلام ممنون از توضیحات خوبتون چراغی که وصل کردم از نوع عکس اولی هست ولی با وجود تنظیم کردن باز هم یکسره هست برای نصب از ابتدا دوتا سیم بود
با سلام یک عدد لامپ ۷ وات ال ای دی ببینید شاید بدلیل بستن لامپ مصرف بالا باشد یک ضربه کوچک بر روی سنسور بزنید شاید رله سنسور گیر کرده باشد.
#1 علی 1399-01-12 11:31
دوست عزیز ممنون از آموزش خوبتون،
چراغ ما از نوع عکس اول هست و الان مدتی میشه که سنسور عمل نمیکنه البته اولش بعضی اوقات کار نمیکرد علت چیه؟ چک کردم برق میاد توش
ممنون

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .