خب در این مطلب قصد دارم آموزش کار با ابزار پر کاربرد گان رو قرار بدهم.

یکی از ابزارات پر کاربرد در صنعت و ساختمان گان (تفنگ) می باشد  که در نصب سقفهای کناف ،برای بست کوبی لوله های برق و فاضلاب و ... ازش بهره ببرید.

در شکل زیر شما یک نمونه گان را مشاهده می کنید.گان ها بر اساس نیاز در اندازه ها و قدرت های مختلف موجود هستند.از مهمترین مزایای آنها می توان به قدرت تحمل وزن بالا ،راحتی راه اندازی،نیاز به برق نداشته و با چاشنی انفجاری عمل می کند و وزن مناسب آنها و ... اشاره نمود.

یکی از معایب گان صدای بلند تفنگ هنگام شلیک می باشد.

 در شکل بالا قسمت های مختلف گان را مشاهده کردید .کار با گان بسیار ساده است فقط باید یک سری نکات را حتما هنگام کار با آن مورد توجه قرار دهید.

قسمت های مختلف گان:

ماشه انفجار :همانطور که از اسمش معلومه جهت شلیک ازش استفاده میشه.

درجه تنظیم شلیک:این درجه تعیین کننده اینه که پس از اینکه میخ شلیک شده کامل داخل بستن یا تیر آهن فرو برود یا چند سانتی بنا بر تنظیم بیرون بماند که توسط همین درجه تنظیم می شود.

اهرم مسلح کردن گان:این اهرم برای میخ گذاری داخل گان می باشد که مغری داخلش خاصیت آهنربایی برای گرفتن میخ و مسلح کردن دارد.

لوله یا محل شلیک گان:همانطور که مشاهده می کنید این لوله جهت ورود میخ به داخل گان و خروج میخ می باشد که به صورت ضامن هم عمل می کند تا زمانی که میخکوب بر روی سطح فشار داده نشود و ضامن عمل نکند شلیک انجام نخواهد شد.

 متعلقات گان:

میخ :در زیر یک نمونه میخ مخصوص گان را مشاهده می کنید در انواع دیوار بتنی و تیر آهن و در سانت های مختلف در ابزار فروشی ها موجود هستند.

 

چاشنی : در تصویر بالا بر روی گان یک نمونه چاشنی انفجار را مشاهده می کنید.

 آموزش کار با گان

خشاب گذاری:

همانطور که در شکل زیر می بینید خشاب گان را از طرف نوک تیز و جهتی که خشاب عبور داده می شود خشاب گذازی می کنیم از جهت بر عکس خشاب عبور داده نخواهد شد.توجه کنید که اگر خشاب را بیشتر عبور دهیم عمل شلیک انجام خواهد شد ولی تعدادی از باروت های خشاب پرت می شود.

جای گذاری  میخ:

در شکل زیر جای گذاری میخ بر روی اهرم مسلح سازی گان را مشاهده می کنید.حتما به جهت جای گذاری میخ توجه کنید.

نکته بسیار مهم :حتما اول مطمئن شوید که میخ درون لوله گان موجود است یا نه و سپس اقدام به جای گذاری کنید زیرا گان با دو میخ هم عمل خواهد کرد و امکان دارد به گان آسیب برسد.

 

 

پس از جای گذاری میخ اهرم را مانند شکل زیر بلند می کنیم و گان را مسلح می کنیم.

 

 

 

شلیک گان :

خب نوبت به شلیک گان می رسد برای شلیگ گان باید گان را بر روی قطعه ای که قرار است بر روی دیوار میخکوب کنیم فشار دهیم و ضامن کامل داخل برود و سپس ماشه گان را فشار دهیم.

نکته خیلی مهم : حتما باید گان محکم و عمود بر روی قطعه و سطح قرار گیرد تا میخکوب بدرستی عمل کند.در کلیپ زیر میخکوبی بست لوله برق توسط گان را مشاهده می کنید.

 

موفق و سر بلند باشید.

 

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .