نکاتی در مورد هایپر مارکت ها در زیر بیان می شود که می تواند مفید واقع شود.

1-ایمنی

از مهمترین مباحث در هر زمینه ای ایمنی آن می باشد از آنجا که قبلا در مورد این موضوع مطلبی قرار داده ایم به  لینک خطرات برق را جدی بگیریم مراجعه کنید.

2-اثر مرکب(کتاب معروف اثر دارن هاردی)

هر کنشی یک واکنشی دارد چه کوچک و چه بزرگ در زمینه سوپر مارکت به این مثال اشاره می کنم.

شاید در وهل اول هزینه برای دکور یا نور پردازی سوپر مارکتی که مشتریان هوادار  زیادی پیدا کرده و فروشش مشخص است هزینه ای اضاف برسد ولی این هزینه می تواند اثری مرکب بدنبال داشته باشد.چند مورد از این اثرات بهینه شدن مصرف ،ایمنی بهتر نسبت به قبل ،افزایش فروش ، راحتی در عرضه کالا و ... اشاره نمود.

3-کاهش هزینه ها(استفاده از لامپ های LED)

علاوه بر اینکه نور پردازی LED باعث  افزایش فروش می شود ، نورپردازی مناسب نیز می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود. 

پس از یخچال و فریزرها ، نورپردازی دومین و بزرگترین خروجی های مالی برای سوپرمارکت ها است، کاهش هزینه های روشنایی یک  صرفه جویی بزرگ محسوب می شود. LED ها نه تنها در کاهش مصرف انرژی، بلکه در هزینه های تعمیر و نگهداری تاثیر بسزایی دارند.

روشنایی یکی از مهمترین بخش های طراحی هر فروشگاه است. روشنایی باید یک بخش جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون یک  مغازه باشد و از همان ابتدا بخشی از برنامه ریزی باشد. و به عنوان بخشی مهم و اثر گذار در فروش در نظر گرفته شود.

در زیر با هزینه حدود 500 هزار تومان اتفاق هایی رخ داد که یک به یک شرح می دهم.

1-کاهش مصرف لامپ ها به نصف و افزایش نور به دو برابر

در شکل زیر مشاهده می کنید از 4 عدد مهتابی 4 تایی 36 وات استفاده شده است.576  =36*4*4

و پس از انجام تغییرات از 4 عدد مهتابی فوق کم مصرف 90 وات پارس شعاع استفاده شده است. 360=90*4

به غیر از پایین آمدن مصرف ، نور مغازه طبیعی تر شده ، کالا ها بهتر نمایان می شوند ،نور مهتابی ها مانند قبل نیاز به گرم شدن ندارد احتمال سوختن مهتابی نسبت به قبل به دلیل عمر بالای LED  ها بسیار کم شده است.

2-روشن تر شدن یخچال ها و کاهش دمای یخچال نسبت به قبل

LED ها می توانند نقش مهمی در تازه ماندن کالاها ایفا کنند. این تکنولوژی مخصوصا برای محصولات گوشتی مفید است، بلکه برای سایر محصولات حساس به UV نیز مفید است.چرا که چراغ های LED فقط اشعه ماوراء بنفش و اشعه ماوراء بنفش بسیار کم تولید می کنند، می توانند مواد غذایی و مواد بسته بندی را خنک کنند. ال ای دی ها بر عکس لامپ های جیوه ای حرارت کم تری تولید می کنند نور آنها در دمای سرد خیلی کاهش نمی یابد ، و  عمر آنها نیز به دلیل خنک ماندن چیپ آنها بیشتر می شود.

 

3-افزایش جلوه و دید محصولات

نوع تابش نور در ال ای دی ها با لامپ های جیوه ای متفاوت می باشد و نور وضوح بیشتری دارد در شکل زیر نور پردازی قفسه ها را توسط ال ای دی شاخه ای مشاهده می کنید.

 

 

4-عقب نماندن از رقبا

شاید در محله ای چندین هایپر مارکت وجود داشته باشد و همه یک نوع کالا را عرضه کنند به غیر از در نظر گرفتن اخلاق و رفتار فروشنده و یا تخفیفات آیا شما هایپرمارکتی را که فضایی زیبا و گرم و با نور پردازی مناسب دارد انتخاب نمی کنید؟ و حتی اگر شما هم نخواهید از دور اجناس شمارا ترغیب به ورود به فروشگاه می کنند.

شاید در عکس زیر مبلغ ناچیزی(20 ) صرف نور پردازی درخت شده باشد ولی جلوه خاصی به جلوی مغازه داده است.

5-مشتری مداری

این مورد را به عینه مشاهده کردم پس از تغییر در طراحی و نور پردازی مغازه و فروشگاه مشتریان پس از ورود و دیدن جلوه جدیدی از هایپر مارکت به مغازه دار تبریک گفته و خوشحال می شدند که در این فضای جدید و راحت قرار گرفته اند و شاید زودتر از قدیم به کالای مورد نظر خود دست یافته و در این فضای جدید احساس آرامش بیشتری می کردند.

6-افزایش اشتها خریداران با استفاده از رنگ

مشتریان تمایل به قضاوت در مورد طراوت و کیفیت محصولات با توجه به رنگ آنها دارند. به همین دلیل است انتخاب رنگ ، نوع روشنایی به همراه دکور مناسب بسیار اهمیت دارد.

 استفاده از رنگ های روشن به طور خاص برای  محصولات تازه مانند میوه، سبزیجات، نان، پنیر و گوشت را می توان به طور مطلوب ارائه کرد.رنگ بر کیفیت محصولات تأکید دارد و آنها را به ویژه برای مشتریان جذاب می کند.

7-بهبود روشنایی عمومی

نور مناسب مشتری را از راه دور ترغیب می کند. نور باید یک خریدار را به داخل یک فروشگاه هدایت کند.  مناطق فروش کاملا متشکل می توانند  موفقیت فروش را افزایش دهند. روشنایی خوب به این معنی است که مشتری در فروشگاه  باقی  بماند و  خرید بیشتری  انجام دهد.

"امروز، LED ها امکانات پیچیده تر را ارائه می دهند." "اینها شامل تضاد های تاریک و روشن است که یک محیط جالب و پویا را ایجاد می کنند." مهم است که توجه بصری همیشه به سمت کالاها هدایت شود. نور مستقیم عمودی از قفسه بندی، که نقطه دقیق آن دقیقا جایی است که مورد نیاز است، یک گزینه خوب است.

 براتون بهترین لحظات رو آرزومندم شاد و خرم باشید.

 

 

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .