Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

شماره برقکار در مشهد

این مطلب می تواند به شما کمک کند در انتخاب برقکار و مطلع شدن از هزینه های برق و دستمزد برقکاراطلاعاتی بدست آورید.

سعی کردم این مطلب رو بدون تعصب و اینکه تبلیغ از کار برق با ما بنویسم و با اینکه بیش از 10 ساله که در کار برق ساختمان هستم  هنوز هیچ از دنیای بزرگ برق نمی دونم و نظر شما در مورد مطالبم بسیار برام محترمه.

انتخاب برقکار

چرا انتخاب برقکار مهم است ؟

از آنجا که برق یکی از قسمت های مورد نیاز برای هر ساختمانی است انتخاب برقکاربسیار مورد اهمیت است از لحاظ ایمنی ، از لحاظ اجرا نور پردازی ، رفع نیازها در حوزه برق ،تلفن ، گیرنده های تلویزیونی و ...

1-ظاهر، باطن کار یا هر دو

متاسفانه باید بگویم برخی شاید در نگاه اول فقط برای خرید یک منزل به ظاهر و زیبایی منزل توجه می کنند که این مورد می تواند بعد از مدتی زندگی در آن فضا باطن کار را نشان دهد.

چگونه ازصحت سیم کشی برق انجام شده مطمئن شویم ؟برای اطمینان از این مورد باید کمی با برق آشنایی داشته باشید بعنوان مثال بدانید نمره سیم چیست مثل 1.5-2.5-4-9-6 و ... تشخیص کیفیت اجناس نصب شده ، بازدید از اتصال و کیفیت اجرا.

همانطور که اشاره شد تمامی موارد بالا در مورد کیفیت و صحت کار مهم است حالا به چند مورد از مواردی که امکان دارد غیر اصولی رخ

 باشد اشاره می کنم.

متاسفانه سود جویانه برخی از اجرای حداقل ها برای برق ساختمان سر باز می زنند و باعث ایجاد مشکلاتی برای صاحب خانه ای که خانه را قرار است بخرد می شوند.می توان به استفاده کردن از استاد کارهای ناآشنا با برق و نیز استفاده از سیم و لوازم بی کیفیت اشاره کرد.

1-عبورحجم بالای سیم از داخل یک لوله

می توان با حرکت هایی 6 توپ سیم مورد نیاز برای سیم کشی یک منزل را تبدیل به 3 توپ یا کمتر کرد.به عنوان مثال به جای اینکه سیم فاز و نول مربوط به پریز های هر بخش جدا گانه وصل شود همه از داخل سیم های روشنایی عبور داده شود و نول مشترک شود و یا اصلا تابلو فیوز نصب نشود و تمام خط ها با هم موازی شوند.

درست است تمام سیستم درست کار می کند لامپ ها روشن پریز ها برقدار و ... اما امان از وقتی که لباسشویی ، کولر و روشنایی ها همزمان در مدار قرار بگیرند این مورد می تواند باعث داغ شدن سیم ها و آتش سوزی یا قطع شدن اتصالات شود دلیل ایجاد این موضوع هم خط بندی نشدن و تقسیم صحیح جریان است.

2-استفاده از لوازم غیر استاندارد برای پایین آوردن هزینه ها

یک وقت هست صاحب کار یک پیمانکار است که میگه فقط کار رو روشن کن با کمترین مصالح میخوام رد کنم بره که من هم اصلا با همچنین مواردی موافق نیستم.

ولی در موارد بیشمارای اگر به صاحب کار و پیمانکار در مورد کالا و لوازم برق موجود در بازار اطلاع رسانی شود قطعا در تصمیم گیری آنها اثر خواهد گذاشت. به عنوام مثال هنوز برخی در مورد مزایای لامپ ال ای دی اطلاع ندارند و همچنان از لامپ های فلورسنت استفاده می کنند.

سعی کنید در انتخاب فروشگاهی که لوازم برق را از آن تهیه می کنید دقت کنید زیرا جنس های فیک بسیار زیاد شده است و شاید یک قیمت ارزانتر از بقیه جاها وسوسه کننده باشد ولی قطعا عواقب خرید بر عهده خود شما می باشد.

3- اجر ناصحیح

زمانی است که لوازم باکیفیت و درخواستی برقکار تهیه می کنید اما در اجرا کار کوتاهی هایی انجام می شود.به عنوان مثال در سر بندی سیم ها بهم ، عبور سیم های برق ، تلفن و آنتن در یک لوله ، خط بندی نشدن صحیح فازها ، ،پیش بینی نکردن محل پریز ها و موارد مورد نیاز هر منزلی و ....

تعرفه برقکاری و دستمزد

عوامل موثر در اجرت برقکار در موارد مختلف متفاوت می باشد.

1-حجم کار

یکی از مواردی که در عقد قرار داد برای کار برقکاری مهم است متراژ مورد نظر جهت کار می باشد زیرا کارباید بگونه ای باشد که از لحاظ اقتصادی صرفه داشته باشد.

قطعا کارهای تیپ و طبقاتی می تواند از یک کار کوچک یک طبقه ارزانتر قیمت داده شود .دلیل آن هم اینست که متراژ کار بالا می رود و قطعا صرفه دارد جهت اجرا.

2-پر کار یا کم کار بودن کار

کار معمولی و بدون طرح مثل سقف ساده بدون هالوژن و نور پردازی های خاص و عموما دستمزد برقکاری آن امروزه در مشهد به صورت متر زیر بنا حدود متری... هزار تومان می باشد کارهای پر کار بنابر اقلام کار و پر کار بودن از 7 به بالا می باشد.

3-کارهای شرکتی

کارهای شرکتی عموما به صورت آیتمی قیمت داده می شود به عنوان مثال نصب هر متر داکت .... هزار تومان یا هر متر لوله کشی و سیم کشی قیمت های مخصوص به خود دارد

4-خرده کاری و ایاب ذهاب

کارهای خرده کاری هم عموما به صورت چکی یعنی یک قیمت که دو طرف به آن قرار داد کنند صورت می پذیرد اما نکته ای که وجود برای یک کار فقط هزینه آن کار دریافت نمی شود و باید هزینه ایاب ذهاب نیز در نظر گرفته شود.

5-نرخ شعله برق

در قدیم قیمت برق در شهر و در مشهد به صورت شعله ای بوده است امروز من در مشهد خیلی کم مشاهده کردم که کار را به صورت شعله ای قیمت بگذارند بیشتر کارها به صورت چکی یا متر زیر بنا می باشد.

از کجا مطمئن شویم که برقکار مورد اعتماد است.

برای این مورد عموما اکثرا از سابقه برقکار آشنایانی که برای آنها برقکار کاری را انجام داده است استفاده می کنند.یا دیدن نمونه کارهای انجام شده توسط برقکار و سوال از صاحب کاران .

در مواردی مراجعه به الکتریکی یا لوازم برق و درخواست یک برقکار مورد اعتماد.

بالا بردن بازدهی کار و در نتیجه کسب سود بیشتر

میخواهم مواردی که مطمئن هستم در بازدهی کار برق شما اثر گذار است را بیان کنم .

مهمترین عامل برنامه ریزی نیروهای مختلف برای پیشبرد کار است.برقکار از صفر تا صد کاتر با تمامی استاد کاران ساختمان در ارتباط است لذا باید هر مرحله کار برقکار بدرستی انجام شود لذا انجام نشدن مراحل در زمان صحیح می تواند زیان مصالح و اجرت را در بر داشته باشد. مثال اینکه در سقف قرار ندادن یک ل.له برق می تواند باعث دوباره کاری برقکار ، استاد گچ کار و یا سرامیک کار شود.

جلوگیری از پرت بی رویه لوله سیم و کابل : در مواردی مشاهده می شود عدم نظم در جمع کردن وسایل تحویلی در کارگاه باعث آسیب دیدن آنها می شود مانند شکستن قوط کلید برق و لوله برق در زیر دست و پا

یا اینکه قطع کردن سیم و کابل بدلیل وسواس اینکه سیم کوتاه شود باعث پرت بسیاری سیم خواهد شد.

از کجا بفهمیم کالا و یا لوازم برق خریداری شده قیمت مناسب و اصل می باشد؟

اول از همه اینکه که از اجناس قیمت داشته باشید به خصوص اجناس گران قیمت بعد اینکه اگر دید یک مغازه قیمتی زیر فی بازار و با اختلاف ارائه میکند مطمئن شوید یک جای کار می لنگد.

به عنوان مثال همه جا کابل برق 1.5 را به 130 هزار تومان می فروشند و در یک جا 85 هزار تومان مطمئن باشید سیم آلیاژ تقلبی می باشد.

از فروشگاههایی که تمامی لوازم اتکت گذاری شده اند خریداری کنید حتما به آرم های هک شده روی کالا ها دقت کنید مانند شلنگی های معروف نویگیت و زد اف آر زیرا برندهای متفرقه امروزه در بازار بسیار می باشند.

و یکی از موارد مهم اطمینان از سابقه کاری و اصالت فروشگاه می باشد که با یک پرسجو می توانید آن را متوجه شوید.

 برقکار کی باید برای انجام کار برقکاری به ساختمان نوساز مراجعه کند ؟

 در اصل سوال اشتباه می باشد برقکار کی نباید مراجعه کند.به دلیل ارتباط بسیار بالای برقکار با کلیه مراحل کار در ساختمان برقکار باید در مراحل مختلف سیمان کاری ، گچ کاری ، اجرای سقف و ... باید حضور داشته باشد.

اما به طور کلی زمان مراجعه برقکاربعد از تیغه چینی ها خاک گچ کاری و گاز کشی و لوله کشی می باشد.و بعد از اجرای زیر کار پس از اتمام مراحل سفید کاری برای انجام نصبیجات مراجعه می کند.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مهندس برق 1399-06-31 07:05
قیمتهاتونو بروز کنید

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .