Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

این مطلب می تواند یک مطلب مهم در زمینه امنیت امروزه ساختمان ها باشد پس حتما پیشنهاد می کنم مطلب را مطالعه کنید.

نام مطلب نصب چشمی برای درب انتخاب شده است از این جهت که شاید اکثرا از این امکان فوق العاده آیفون تصویری خود اطلاع نداشته باشند که می شود با یک هزینه اندک لابی منزل خود را مانیتورینگ کنند و امنیت منزل خود را افزایش دهند.یعنی نیاز به هزینه برای خرید چشمی درب جداگانه نیست.

امروزه اکثر شرکت های تولید کننده آیفون های تصویری مانیتور های در باز کن را با امکاناتی قبیل ، دوربین مدار بسته، تلفن کننده ،باز کردن درب برقی ، ارتباط داخلی و ... تولید می کنند.

ما در این مطلب فقط با امکان دوربین دوم آیفون های تصویری سر و کار داریم.

اولین کار برای نصب این است که مطمئن شوید آیفون تصویری شما دوربین دوم دارد یعنی اینکه پشت آیفون نوشته شده باشد پنل یک و پنل دو و حتی بیشتر.

دوربین دوم نه تنها برای لابی و چشمی بلکه برای مانیتورینگ خوردرو ،نصب در جلو درب و ... می توان از دوربین دوم استفاده کرد.

چشمی درب یا دوربین مدار بسته چگونه کار می کند آیا کارایی دارد؟

عملکرد دوربین مدار بسته که در جلو درب نصب می شود بدین گونه است که به محض این که زنگ منزل زده شود عکس فردی که جلوی درب ایستاده است در مانیتور شما ذخیره می شود و نیز شما تصویر مراجعه کننده را روی مانیتور خواهید داشت.علاوه بر اینکه پس از زنگ زدن شما می توانید تصویر فرد را مشاهده کنید ، شما با زدن کلید مانیتور و رفتن به پنل دوم می توانید جلوی درب را مشاهده کنید.

هر زمان که بخواهید می توانید با مراجعه به قسمت حافظه آیفون تصویری ورود خروج و ساعتها را چک کنید زیرا پس از هر زنگ زدن تصویر فرد مراجعه کننده ذخیره می شود.

 آموزش نصب دوربین دوم یا چشمی درب لابی

برای نصب شما در ابتدا نیاز به دو پنله بودن آیفون تصویری دارید ،سپس لوازمی مانند دوربین ،فیش دوربین و تغذیه ، سیم دوربین و سیم آیفون

برای نصب باید دو رشته سیم از شاستی زنگ جلو درب به پشت مانیتور کشیده شود و یک عدد سیم ویدیو و تغذیه همراه از پشت مانیتور تا محل دوربین جلو درب کشیده شود.

یک نقشه نصب در پایین مطلب جهت آموزش طریقه نصب ارائه می شود.برای نصب باید اطلاعات آیفون ها را در اختیار داشته باشید یعنی بدانید سیم صوت تصویر صدا و منفی کدام رنگ یا شماره هستند.

در آیفون های تصویری کوماکس سوزوکی آلدو سیماران کامکث رنگ های سیم سفید :تصویر ، قرمز :صوت ، آبی :منفی ، زرد :مثبت می باشد.

در آیفون های تصویری تابا رنگ های سیم قهوه ای :تصویر ، زرد :صوت ، نارنجی :منفی ، قرمز :مثبت می باشد.

روش سیم بندی دوربین های آنالوگ به مانیتورهای دوپنله (اصطلاحا هوشمند یا 2c)


روش 1-بدون استفاده از تغذیه مجزا جهت دوربین
سیم تصویر دوربین(video)به تصویر مانیتور (رنگهای نامبرده بالا )


سیم شیلد دوربین (منفی یاGND) به منفی مانیتور تابا (رنگهای نامبرده بالا )

مثبت دوربین به مثبت مانیتور
منفی دوربین به منفی مانیتور


روش 2- با استفاده از تغذیه مجزا

واضح است که از اداپتور متناسب جهت دوربین استفاده میشود و فقط از سیم تصویر مانیتور بعنوان سیم تصویر و سیم منفی جهت شیلد استفاده میگردد

نکته : هیچگاه سوکتهای فابریک دوربین قطع نگردد و از سوکت bnc و سوکت پاور مرغوب استفاده کنید.

سیم های سوکت دوربین و سوکت آیفون باید لحیم کاری شود و از ترموفیت برای عایق کاری استفاده شود.

camera

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .