Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

 

کمیت مهم است یا کیفیت
در این مطلب مورد اساسی زیر زمینه اجرا برق ساختمان بررسی میشود یک سوال همیشه برای مشتریان پیش می اید چرا یک پیمانکار با قیمت دوبرابر ازبقیه کار میکند؟ و یا یک پیمانکار نصف قیمت عرف بازار کارمیکند؟ دلیل نمیشود که گفت همیشه کسی که ارزان کار میکند از کیفیت کار میزند ولی باید به طور کلی رابطه ای باشد که کسی خارج ازقیمت عرف کارکند.
این مطالب نه قصد تعریف ازکار ما را دارد ونه قصد تخریب همکاران فقط اشاره به نکاتی میکند که شاید به انها توجه نشود.
در اجرای پروژه های ساختمانی موارد مختلفی وجود دارد که باعث بالا رفتن کیفیت اجرای کار میشود توجه به جزئیات ازمهم ترین عوامل اجرای یک پروژه است. به عنوان مثال تفاوت است بین پروژه کاری که در طراحی ها پیش بینی کلیه موارد مورد نیاز ایمنی ، سیستم های حفاظتی ، نور پردازی ها ، انشعابات برق و خدمات پس از اجرا (تعمیر و نگهداری) با پروژه کاری که دغدغه اشان اجرا نشدن صحیح خطوط برق است جالب است هر دو پروژه در یک سطح اجرا و یک هزینه را در بر داشته اند.
به عنوان مثال به بررسی چند پروژه بازدید شده که دچارمشکلاتی پس از تحویل به مشتریان شده است می پردازیم.
مشکل جانمایی پریز 
یکی ازمواردی که بسیارمشاهده میشود مشکل قرار ندادن پریزدر محل های مورد نیاز است.
به عنوان مثال پریز تخته کار اشپزخانه ، پریزسرویس بهداشتی (توالت) ، پریز برای کامپیوتر در اتاق خواب ، و... نکشیدن یک خط پریز میتواند باعث یک دردسر برای مصرف کننده شود ازاین جهت برای کشیدن روکار دکوراسیون زشت میشود ، ایمنی پایینی دارد امکان اسیب دیدن لوله ها در حین اجرای روکاروجود دارد (در اثر دریل کاری ) و در مواردی هست امکان اجرای پریز روکار نباشد.
دربرق مبحثی داریم به عنوان خط انتظار یعنی اینکه قرار است درقسمتی از محیط کار طرحی نصب شود که هنوز مکان نمایی پریز روشنایی و ... مشخص نیست لذا نمی شود کل کار را به خاطر همان قسمت اجرا نکرد. ما خطوط انتظار را پیش بینی میکنیم که درصورت نیاز از خط انتظار استفاده شود پس این مورد که بخواهیم دلیل بیاوریم برای اجرا نکردن یک خط برق توجیهه درستی نیست لذا با قرار دادن خطوط انتظار میشود با اجرا شدن کامل طرح از خطوط انتظار استفاده کرد .
یک مثال
اجرای اشتباه دراثرآشنا نبودن 
برای بازدید ازیک پروژه ۱۰۰واحدی ده بلوک ده واحده  ایفون تصویری مراجعه کردیم سیستم ازنوع کدینگ ۷ سیم بود. لذا تمامی بلوک ها با یکدیگر سری متصل شده بودند متاسفانه اجرای کابل کشی به طوری اشتباه انجام گرفته بود که باعث این شد که تمام کابل های بلوک ها تعویض شوند.دلیل این اشتباه آشنا نبودن با سیستم آیفون تصویری بود یعنی یک موردی که در زمان اجرا میتوان با دو روز وقت گذاشتن در زمان اجرا با واحدهای خالی اجرا شود و به اجبار نیازمند هماهنگی با ۱۰۰واحد و کابل کشی مجدد وصرف زمان دوهفته ای گشت.
 در زمان هماهنگی یک واحد مسکونی شهرستان است یک واحد مسافرت یک واحد کارمند هستند و ...
 
یک مورد که شاید اکثرا به آن توجه نکنند کمیت است نه کیفیت موارد زیر نشان دهنده کمیت برکیفیت است. 
اتصال های عجیب و غریب
مورد اول بی توجهی به یک سری موارد پیش پا افتاده که شاید نوشتن درمورد آنها خنده دار به نظر برسد. در یک روز کاری تماس با گروه برق با ما گرفته شده بود که در یک منزل مسکونی ما یک مریض خاص داریم که نیازمند دستگاه اکسیژن است وباید برق دستگاه وصل باشد ولی فیوز برق منزل دائم قطع میکند و نمیشود که ازبرق همسایه هم استفاده کنیم زیرا آن هم دچار اتصالی است .اتصال به طور عجیبی رخ میداد به ناگهان برق از فیوز اصلی جلوی درب قطع میکرد با دیدن اینکه فیوز داخل واحد قطع نمی کند و فیوز جلو درب قطع می کند به اتصال کابل ازبین راه شک کردیم لذا ترمینال زیر کنتور را چک کردیم علاوه برکابل برق واحد ، یک کابل هم جهت استفاده ازبرق واحد برای پمپ آب در زیر ترمینال متصل شده بود. 
جالب است بدانید قبل از اینکه با برق باما تماس گرفته شود فیوز کنتور توسط شرکت برق عوض شده بود که بازهم فیوز اتصالی داشت کابل برق پمپ را دنبال کردیم و معلوم شده کابل پمپ زیر سنگ ها کشیده شده است با در اوردن کابل از داخل ترمینال کنتور اتصال برطرف شد.
بله فرق کمیت و کیفیت از یک مسئله بسیار واضح است که شاید به آن توجه نشود.
داستان ازاین قرار بود که براساس چیدمان و دکوراسیون حیاط محل کنتور برق تغییر پیدا میکند لذا برقکار به جای اینکه کابل ها را تعویض کند ویا اینکه آنها را به گونه اصولی اتصال دهد مثلا برروی دیواری نزدیک کابل ها را در یک باکس ببرد و سپس انها را با ترمینال متصل کند و پس از اتصال اصولی به کنتور انتقال دهد.اتصال کابل ها را از زیرخاک وبا چسب برق معمولی انجام داده است این مورد ساده میتوانست باعث خسارت به تجهیزات برقی دراثر نشتی یا دوفازشدن و یا اینکه درصورت نبودن صاحب خانه در زمان مسافرت باعث خراب شدن خوراکی های داخل یخچال شود.
متاسفانه ازموارد اشاره شده مورد کابل اصلی آسانسور، کابل اصلی موتور خانه ، کابل اصلی آیفون تصویری،کابل تلفن و...همه در پروژه های مختلف مشاهده شده است که در زیر خاک و بدون اصول نکات استاندارد اتصال یابند. ازدیگر موارد که فقط به طور کلی به آن اشاره میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد .
اجرای اشتباه نورپردازی نما : عایق بندی نکردن صحیح ، خط بندی نکردن صحیح، مشاوره غلط به سنگ کار
 
پیش بینی نکردن سیستم های حفاظتی دوربین  و دزدگیر
کم کشیدن تعداد رشته های مورد نیاز نصب آیفون های تصویری ارتباط داخلی و سیم های اصلی تلفن_
نصب تابلوبرق کوچک یاخیلی بزرگ
اجرا نکردن همبندی برق ساختمان ، قرارندادن لوله جهت کابل برق و تلفن و آسانسور
گاهی مردم گلایه میکنند که سیم کشی منزلشان مشکل دارد و لامپهایشان خیلی زود میسوزد این مشکل میتواند دو علت داشته باشد:اول این است که شاید کلید برق مشکل دارد معمولا کنتاکتهای  کلیدها پس از چند سال اتصال مناسبی را که باید در حین وصل شدن داشته باشند از دست میدهند و همین اتصال ضعیف و نا مناسب باعث میشود لامپ زود بسوزد و علامت آن این است که وقتی کلید را در حالت روشن قرار میدهیم صدای ضربه زدن کنتاکتها که تق به هم میخورند نمی آید در اینصورت کلید را باید تعویض نمود
 
دومین دلیل زود سوختن لامپها هم این است که مشکل در سرپیچ باید باشد . داخل سرپیچ دو کنتاکت (فلزی) برای فاز و نول وجود دارد که گاهی بخصوص کنتاکت مرکزی زیاد خوابیده و یا فنری که در زیر این کنتاکت است حالت خود را از دست داده و یا فنرش نمانده و افتاده٬ همین باعث اتصال ضعیف برق به بدنه لامپ و در نتیجه زود سوختن آن است. با فازمتر سعی کنید این کنتاکتها را کمی باز کنید و اگر دیدید مشکل حل نمیشود و یا فنر زیر کنتاکت مرکزی باقی نمانده  سرپیچ را عوض کنید .
البته دلیل سومی هم برای زود سوختن لامپها وجود دارد وآن بی کیفیت بودن لامپهاست.در تمام 3 مورد می تواند مجری اثر گذار باشد.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .