Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

نصب آیفون تصویری یکبار برای همیشه

بعد از مدتها نصب و بازدید انواع آیفون های تصویری به یک نتیجه رسیده ام تمام آیفون های که سالیان سال است در مدار قرار دارند و به درستی کار می‌کنند دارای دو مورد مشترک بودند مورد اول کیفیت بالای مانیتور و پنل و مورد دوم انتخاب نوع نصب درست و کیفیت سیم عالی.
مثلا در مورد استفاده از کابل مناسب بعضی کابل های آیفون و تلفن به مرور زمان خشک شده و سیم ها از داخل دچار خرده گی می شوند و باعث سوختن آیفون و قطع شدن سیستم می شوند .
متاسفانه برخی با دیدن صدا و تصویر و یک بار باز و بسته شدن درب از این مدل نصب راضی می شوند.
هرچند کیفیت آیفون پایین باشد و اینکه بعد از حتی کمتر از یکسال سیستم دچار ایراد شود.
بهترین آیفون ها را مشاهده کردم به دلیل نصب اشتباه آیفون بی کیفیت و بی ارزش از طرف مشتری تلقی می شود.
به عنوان مثال میشود به نصب قفل باز کن بی کیفیت اشاره نمود شما هر چقدر هم که آیفون با کیفیت نصب کرده باشید و سیم کشی از نوع با کیفیت باشد اما در باز کن شما به خوبی عمل نکند کل سیستم بی ارزش تلقی می شود.
اگر در همین مورد نصب درست انجام می گرفت (منظور انتخاب قفل باز کن با کیفیت )قطعاً نیاز نبود که چندین سرویسکار برای تعمیر آیفون مراجعه کنند.
نکته جالب این است که لازم بود همینقدر که برای این نوع نصب وقت صرف می شود برای نصب درست صرف شود حال به این مثال دقت کنید.
برای نصب انواع قفلهای زنجیری و یا کله گاوی از آنجا که بر روی یک قسمت متحرک یعنی در نصب می شود باید از کابل افشان استفاده شود حال بعضی برای قفل باز کن از کابل مفتول استفاده می کنند که این کابل مفتول به مرور زمان با باز و بسته شدن درب دچار شکستگی شده و چند مورد را باعث می شود.
همین مورد ساده می تواند باعث قطع شدن تصویر خراب شدن قفل باز کن و از همه مهمتر نارضایتی مشتری بشود.
چگونه این اتفاق رخ می دهد بعد از شکسته شدن سیم ها از داخل سیم های اتصال کوتاه میشود و فیوز ترانس تغذیه می سوزد سوختن ترانس تغذیه باعث قطع شدن تصویر و باز نشدن در میشود.
یک مثال ساده بود از نوع نصب که باعث ایجاد خرابی در کل سیستم میشود به یک مثال دیگر دقت کنید.
آیفون از بهترین نوع تهیه می شود کابل ها از نوع با کیفیت انتخاب می شود اما در هنگام نصب نوع نصب نصب اشتباه انتخاب می شود دلیل این مورد هم نا آشنا بودن با مدل نصب صحیح است.

مثال وقتی که از هر واحد کابل جدا به پشت پنل کشیده می شود باید حتماً از سوئیچر مجتمع استفاده کرد بعضی با این مورد آشنا نبوده و تمامی واحدها را با هم موازی می کند که باعث پایین آمدن کیفیت تصویر و صدا میشود.
راه حل چیست؟
راه حل انتخاب آیفون با کیفیت و نوع نصب صحیح است.
نصب به صورت کاملا اصولی در ادامه توضیح داده می شود.


کیفیت دستگاه خوب
یکی از مواردی که مهمترین اصل برای خراب نشدن آیفون تصویری است مطمئن شدن از کیفیت دستگاه است .

چگونه میشود از کیفیت دستگاه مطمئن شد امروزه با توجه به اینکه مردم در مورد کیفیت آیفون ها و خریدشان نظر میدهند خیلی راحت با یک جستجو در اینترنت و مطالعه نظرات بقیه در سالیان سال استفاده از دستگاه میشود به یک جمع‌بندی کلی رسید یا اینکه کسانی از آشنایان که از گوشی و برند مورد استفاده خود راضی هستند یا خیر .

علاوه بر کیفیت دستگاه مورد مهم تر خدمات پس از فروش است به عنوان مثال یک گوشی با امکانات بسیار بالا اعم از دوربین مدار بسته تلفن ارتباط داخلی و سایر موارد بسیار مورد توجه قرار گرفت اما متاسفانه با خرابی بسیار زیاد رو به رو شد در نتیجه مصرف کننده هزینه زیادی برای تعمیر این دستگاه متحمل شد لذا باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان گردید.
باید به گونه ای آیفون تصویری را انتخاب کنیم که پس از اتفاق خرابی و آسیب دیدن دستگاه خدمات گارانتی پاسخگو نیاز مشتری باشد.
کابل کشی اصولی و جا نمایی مناسب
مورد مهم دیگر کابل کشی اصولی و جانمایی مناسب است مورد کابل کشی برمیگردد به کیفیت کابل و شیوه صحیح اجرا بهترین نوع کابل کشی کابل کشی مس است بگونه ای که موارد زیر رعایت شود.
یک کابل مسی از پشت مانیتور تا تابلو و یک کابل مسی از تابلو تا پنل
یک سیم فاز و نول برای مانیتور
کابل کواکسیال در صورتی که مانیتور دارای امکانات دوربین مدار بسته است.
کابل تلفن در صورتی که مانیتور دارای تلفن کننده است
کابل شبکه در صورتی که مانیتور نیازمند شبکه لن است
انتخاب محل مناسب مانیتور بسیار مهم می باشد زیرا پس از اجرای دکوراسیون و جانمایی آیفون جابجا کردن آیفون کاری اشتباه می باشد موارد بسیاری بوده که بعد از مدت زمانی اتصالات وصله قطع شده است.
مانیتور باید در محلی نصب شود که صدای زنگ آن شنیده شود و قابلیت پاسخگویی را داشته باشد منظور اینکه در نقطه ای  نباشد که دچار ایراد برای استفاده شود مثلاً در وسط چیدمان مبلمان که مهمان نشسته است نباید آیفون پشت مبل قرار بگیرد.
یا اینکه نصب آیفون پشت درب که امکان آسیب دیدن توسط درب بعد از ضربه وجود دارد.
در منازل با متراژ بالا باید آیفون تصویری را در دو نقطه پیش بینی نمود.
قوطی گذاری آیفون
متاسفانه برخی در زمان اجرای لوله کشی و کابل کشی آیفون قوطی کلید برای سربندی سیم های سوکت آیفون و سوکت برق پیش بینی نمی کنند . یکی از مواردی که باعث آسیب دیدن سوکت و تحت فشار قرار گرفتن مانیتور میشود خالی نبودن پشت مانیتور برای اتصالات سیمها به سوکت است.
هرچه امکانات مانیتور بیشتر باشد باید قوطی در نظر گرفته شده بزرگتر باشد .
نکته مهم دیگر ارتفاع مانیتور از کف تمام شده است که باید به گونه ای  نصب شود که نیاز مصرف کننده برطرف شود.
یک مثال ساده اینکه در مدل های وای فا باید مانیتور باید سیگنال مناسب وای فا را دریافت کند دور بودن مودم باعث اختلال در انتقال تصویر می شود.
وصله شدن کابل آیفون
به جرأت می توان گفت یکی از موارد با خسارت بالا وصله زدن کابل آیفون است بهترین راه برای اینکه محل یک آیفون را تغییر دهیم این است که کابل از ابتدا و انتها به صورت یک تیکه باشد به عنوان مثال سیم کشی از نوع سری است و ما در طبقه دوم در یک ساختمان شش واحده عملیات ساختمانی و جابجایی آیفون را انجام می دهیم برخی با وصله زدن کابل ‏و کور کردن محل اتصال باعث ایجاد خسارت به خود و طبقات دیگر می شوند وقتی که کابل وصله شود و به محل اتصال دسترسی نداشته باشیم این امکان وجود دارد که بعد از چند سال از محل وصله اتصالات طبقات دیگر یا واحد خودمان دچار ایراد شود آن موقع است که کار از کار گذشته است راه حل این موضوع بسیار ساده است.
راه حل اول کشیدن یک کابل یک تیکه از طبقه بالا به محل آیفون جدید و یک کابل از طبقه پایین به محل آیفون جدید بسیار راحت و بدون وصله با کابل‌کشی  جدید از خرابی احتمالی جلوگیری می شود.
راه حل دوم این است که دو سر کابل را در جعبه تقسیم پیش بینی کنیم و از جعبه تقسیم به محل آیفون جدید سیم کشی کنیم.
بسیاری از خرابی های دردسر ساز دلیلش وصله کابل به صورت نادرست بوده است.
وصله زدن در پنل هم بسیار مشاهده شده است و بسیار پر دردسر تر از مانیتور است به چند مورد اشاره می کنم تا شاید به کار شما دوستان بیاید
وصله زدن در زمان سرقت کابل
مشاهده شده که برقکار کابل ها را تا قوطی پنل کشیده است و سارق کابل ها را از پایین کار قطع کرده است لذا به دلیل اینکه هم مقرون به صرفه نبوده که کل کابل ها عوض شود و هم اینکه این امکان کابل کشی  وجود نداشته است کابل ها را در زیر زمین وصله زده اند.
برخی گمان می کنند با زدن چسب زیاد و یا پیچیدن پلاستیک و حتی عبور از داخل لوله می توانند کابل را مثل اولش و برای همیشه اتصال مناسبی بدهند متاسفانه در اکثر موارد و به مرور زمان این کابل دچار قطعی میشود و باعث از کار افتادن  کل سیستم میشود
راه حل چیست ؟ اگر برای ما مقدور نیست که کابل را تا بالا عوض کنیم در نزدیکترین فاصله نسبت به نصب یک جعبه تقسیم حتی به صورت روکار وضد آب انجام دهیم تا در صورت بروز هرگونه خرابی به راحتی عیب یابی انجام شود
مورد دوم
مرمت نما یکی دیگر از مواردی که تا به حال بسیار مشاهده کردم اتصال سیمهای پنل اصلی و جابجایی  از محلی به محل دیگر است
این مورد را هم بسیار راحت قبل از اینکه سنگ کاری انجام می شود میشود با قرار دادن یک جعبه تقسیم در محل مناسب مانند محل کنتور ها از اتصال در زیر سنگ و سیمان جلوگیری کرد.
چند محل که نباید مانیتور  تصویری را نصب کرد.
نصب در محل رطوبتی
علاوه‌بر پنل مانیتور مانند تمام بردهای الکترونیکی  بسیار نسبت به رطوبت و آب حساس میباشد
منظور از رطوبت مانند قرار گرفتن نزدیک گاز و محل پخت و پز است تا به حال چند مورد مانیتور را در اثر رطوبت تعمیر کرده ایم.
مورد دیگر نصب مانیتور در استخر و در معرض بخار های آب است این مورد می تواند با نصب یک باکس آی پی و نصب یک شاسی در باز کن به صورت جداگانه از مانیتور باعث دیرتر خراب شدن مانیتور شود.

جانمایی تابلو آیفون و اندازه تابلو
دوتا از مهم ترین موارد در اجرای صحیح سیستم آیفون تصویری انتخاب مناسب محل تابلو و اندازه تابلو است. تابلو باید در محلی انتخاب شود که فاصله سیم ها زیاد نشود هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ بالا بردن کیفیت اثر گذار باشد.
یکی دیگر از موارد اینکه تابلو نباید در محلی قرار بگیرد که  دسترسی به آن سخت باشد بسیار مشاهده شده که اصلاً به سیم های واحدها دسترسی قرار داده نشده است مثلاً در بالای سقف کناف اتصالات انجام شده و حالا دیگر دسترسی ممکن نیست.
تابلو نباید در محل پارکینگ یکی از واحدها باشد و بهتر است در محل مشاعات باشد بسیار شده که صاحب وسیله نقلیه حضور نداشته و عمل تعمیر با تأخیر انجام شده است.
ترانس تغذیه باید حداکثر ۵ متر از پنل فاصله داشته باشد تابلو اگر که در همین متراژ بود بهتر است که ترانس تغذیه نیز در تابلو نصب شود.
عمق تابلو بسیار مهم میباشد اینکه ما به راحتی بتوانیم یک نصب استاندارد انجام دهیم باید تمامی کابل ها مشخص شود دیکدر ها و یا سوئیچر ها مشخص شوند کابل ورودی به راحتی اتصال پیدا کند عمل اتصال کانال های ارتباط داخلی  به راحتی متصل شود از همه مهمتر درب تابلو به راحتی بسته شود.
یکی از مواردی که کار سربندی تابلو را سخت می کند آوردن سیم های مختلف به داخل تابلو آیفون است مانند سیمهای برق تلفن و یا دوربین بهتر از تابلوی آیفون به صورت مجزا در نظر گرفته شود.
تابلو مناسب  دست ما را برای استفاده از امکانات مانیتور ها باز میگذارد مثلاً
به راحتی می شود ارتباط داخلی و ارتباط با نگهبانی تمام واحدها را نصب نمود.
به راحتی می توان با نصب سوئیچر دوم دوربین دوم را با کیفیت مناسب برای تمامی واحدها نصب نمود.

به راحتی می توان نوع سیستم را تغییر داد مثلاً سیستم معمولی را به سیستم کدینگ تغییر داد

برای تمامی واحدها میتوان پارکینگ شان را به صورت مجزا مانیتورینگ نمود

میتوان اختیار باز و بست جک یا رول آپ را به بعضی از واحدها یا تمام واحدها ها اختصاص داد

عیب یابی در صورت خرابی بسیار راحت انجام می شود

همیشه حق با مشتری است

این جمله را بسیار شنیده ایم که همیشه حق با مشتری است باید این جمله را جدی گرفت زیرا اگر مشتری راضی باشد محصول و خدمات ما را به دیگران توصیه میکنه و اگر ناراضی باشد خیلی ها را از استفاده از محصول و خدمات ما باز می دارد.

در اینجا قصد  دارم موضوع را از انتها به ابتدا بررسی کنم نصب انجام شده است و چندی از نصب نگذشته است برای اینکه موضوع برای تان کاملا مشخص شود به عکس زیر دقت کنید
عکس زیر یک نمونه از نصب های اشتباه انجام شده است جالب است بدانید این نصب باعث درگیر شدن ۱۸ خانواده و ایجاد درد سر در استفاده از سیستم آیفون تصویری شده است
تابلو یکی از برج های ۱۸ واحده است اینکه برخی می گویند حالا هر وقت خراب شد به فکر درست کردن میافتیم 
واقعاً هماهنگ کردن ۱۸ واحد در یک برج همزمان کار آسانی است ؟
در زمانی که واحدها خالی از ساکنین بود خیلی راحت می شد به بهترین نحو این سیستم را اجرا نمود.
نکته جالب این است که لوازم به کار برده شده بسیار با کیفیت است از جمله کابل اصلی و کابل های مانیتور ها حتی عجیب تر اینکه سایز تابلو بسیار عالی بوده است ولی انتخاب اشتباه مدل نصب باعث یک دردسر برای تمام شده است
خیلی راحت می شد سوئیچر ها به صورت سر به وسط نصب شوند و تمامی کابل ها لیبل گذاری شود بیش از ده دفعه برای تعمیر آیفون با سرویس کار های مختلف تماس گرفته شده است متاسفانه بعد از اذیت شدن حدود دو سال تصمیم به نصب استاندارد می گیرند. تبعات مربوط به خراب شدن آیفون تصویری فقط مربوط به باز نشدن درب نیست متاسفانه باعث پایین آمدن امنیت ساختمان به دلیل این که نمیشود با آیفون تصویری در را باز نبود لذا عکس اکثرا برای یک کار موقت درب اصلی را باز میگذارد مورد دیگر معطل شدن مهمان ها یا اینکه استفاده از جک پارکینگ به جای درب ورودی است .چه کلیدهایی که بالای درخت گیر کرده اند و چه شیشه های ماشینی که بر اثر پرتاب کلید شکسته اند‌.
نکته بسیار جالب این است که نصب اصولی از این نصب پیچیده بسیار راحت تر است.
در اینجا واقعاً باید به مشتری حق داد که از کیفیت نصب ناراضی باشد زیرا باعث اختلال در کار و زندگی مشتری می شود.
در واقع مشتری از کجا باید بداند که باید خرید و نصب خود را به چه کسی بسپارد؟
خیلی راحت امروزه میشود به سایت تولید کننده ها و عرضه کننده های محصولات مختلف دسترسی پیدا کرد به راحتی با مراجعه به سایت و یا پرس و جو از کسبه  مورد اعتماد فروشگاه مورد نظر را پیدا کنید.
با گرفتن شماره نصاب نسبت به نصب اقدام کنید.
نصب آیفون تصویری برای اکثر برقکاران کار پیچیده ای نیست مواردی که مهم است جزئیات نصب است که نصاب خود شرکت بهتر نسبت به آنها اطلاعات دارد.

حال قصد نداریم که نصاب شرکت نصب ما را انجام دهد خیلی راحت برقکار با مطالعه راهنمای نصب و دریافت شماره خدمات و نصاب های شرکت میتواند اطلاعات تکمیلی را از ان ها پرس جو کند.

به ما چه ؟!!!

 یکی از جملات بسیار عجیب که مشتری میتواند بشنود جمله به ما چه مربوط است می باشد.

وقتی که مشتری برای خرید در باز کن تصویری اقدام می کند فروشنده باید نسبت به خدمات پس از فروش آن نیز به مشتری اطلاعات بدهد.
یکی دو روز به عید بود که برای خرید یکی از مانیتور ها از یک شرکت فروش در باز کن تصویری  مراجعه کردیم شرکتی که سالیانه نزدیک به نیم میلیارد از آن خرید داریم .
مانیتور را تهیه کردیم و برای نصب اقدام کردیم همه چیز درست بود تصویر صدا زنگ و در باز کن بعد از حدود پنج دقیقه جلوی چشمان من و مشتری آیفون صدای ترکیدن داد و خاموش شد.
مورد عجیبی نبود برای من زیرا گفتم که شاید یکی از قطعات در مونتاژ مشکل داشته و بعد از چند لحظه در مدار بودن خراب شده است.
گوشی را به خدمات پس از فروش بردم تا گوشی آکبند دریافت کنم هرچند توقع این کار را نداشتم و توقع داشتم که گوشی را درست کنند تا مشتری شب عیدی اذیت نشود.
گوشی را تحویل دادم و موضوع را توضیح دادم فردا شرکت تماس گرفت که ایراد نوسان برق است.
کاری ندارم که بعد از از این همه همکاری و فروش محصولات این شرکت اینگونه برخورد شود گفتند که باید هزینه تعمیر را نیز بدهید خلاصه اینکه گوشی را به تهران ارسال کردند و بعد از ۲۰ روز گوشی را تحویل دادند .
گوشی آکبند حالا یک گوشی تعمیری بود مشتری بسیار اذیت شد و بسیار ناراضی از کار  این شرکت این اولین بار نبود که این اتفاق رخ می داد
ما حتی گوشی هایی داشتیم که اصلاً روشن نشده بود ولی شرکت قبول نکرد که این گوشی ها از ابتدا خراب بوده است ولی مهم این است که دیگر با شرکتی که اعتماد دوطرفه وجود ندارد همکاری نکنیم تا جمله به ما چه !؟! را نشنویم.


You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .