Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

در این مطلب اشاره به نکات عجیبی خواهم کرد که در  انواع آیفون ها چه صوتی و چه تصویری می تواند رخ دهد تمامی مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنم برای خودم  اتفاق افتاده است .

هدف از انتشار این مطلب این است دوستانی که کار عیب یابی دربازکن ها و یا نصب دربازکن ها را انجام می دهند در دقیقه ۹۰ که کار رو به اتمام است اگر اتفاق عجیبی در پایان کار رخ داد دچار سردرگمی و استرس نشوند و پله پله کار عیب یابی  و نصب را به اتمام برساند.
از این دست موارد برای من و همکاران که در حوزه برق و یا آیفون تصویری فعالیت می کنند بسیار اتفاق میافتد.
همانطور که از عنوان مطلب پیداست قرار است با هم چند اتفاق میلیمتری را مرور کنیم.
نوک پیچ به صدا و منفی!!!
نصب یک پنل دو طبقه و مانیتور سیماران را انجام دادیم مطابق تمام نصب ها ابتدا مانیتور ها را یکی از اقدام به نصب کرد و یکی دیگر از همکاران اقدام به نصب پنل و قفل و ترانس تا هر چه زودتر کار به اتمام برسد.
نصب مانیتور ها و پنل انجام شد همه موارد نصب  را تست کردیم. ارتباط داخلی مانیتور طبقه اول به طبقه دوم زنگ پنل طبقه اول صدا دربازکن و تصویر.
  ارتباط داخلی طبقه دوم به اول ،زنگ طبقه دوم صدا ، دربازکن و تصویر
همه موارد تست درست و سالم تحویل مشتری گردید ابزارها و لوازم را جمع کردیم تا محل را ترک کنیم به ناگهان مشتری گفت که آیفون دو طبقه زنگ نمی خورد و دربازکن و صدا عمل نمیکند.
این مورد چون همه چیز را تست کرده بودیم خیلی عجیب به نظر رسید دوباره مانیتور ها را چک کردیم تا دچار ایراد نشده باشند.
مانیتور ها سالم بود احتمال دادم ایراد از پنل باشد
پنل را چک کردیم پنل هم سالم بود در آنجا بود که تصمیم گرفتم کار عیب یابی سیم کشی را انجام دهم  کابل زوجی اجرا  شده برای این ساختمان از نوع مسی شش دهم و فویل دار بود کابل ها احتمال دادم که وصل خورده باشد از صاحب کار سوال کردم که مطمئن هستید که کابلها بدون وصله اجرا شده است
مطمئن گفت که بله کابل ها یک تکه هستند.
مطمئن شدم که دو سیم در این سیستم با یکدیگر اتصالی پیدا کرده اند از همکارم سوال کردم که در لحظه آخر شما در نصب چیزی را تغییر داده ای
جواب دادن خیر من فقط بنابر درخواست مشتری محل ترانس تغذیه را تغییر دادم به محض اینکه این این مورد را گفت به محل نصب ترانس رفتم و متوجه موضوع شدم برق کار کابل های آیفون ها به صورت عمودی کشیده بود بعد از اینکه همکارم محله ترانس  ترانس را  تغییر می‌دهد نوک یکی از پیچ ها به سیم های  اصلی پنل به مانیتور ها یعنی سیم منفی و صدا اتصال پیدا میکند .
به همکارم گفتم که پیچ های ترانس تغذیه را باز کن به محض باز کردن پیچ مشکل حل شد موردی که بسیار عجیب بود دقیقاً نوک پیچ به این دو رشته سیم اصابت کرده بود که مجبور شدیم رنگ بندی نصب را تغییر دهیم.
نوبت به این رسیده که دلیل این اتفاق را توضیح دهید سیم تحریک  زنگ در سیستم دربازکن تصویری سیماران و بسیاری از مدل های دربازکن دیگر اتصال سیم منفی به سیم  صوت است زمانی که شما سیم منفی رو باسیم صوت به صورت یکسره متصل کنید عمل در باز کن و رفت و برگشت صدا قطع میشود.
من به این مورد اشراف کامل داشتم ولی در این موضوع با اتفاقاتی که افتاد از این مورد فراموش کرده بودم .
در مواردی که نصب دچار ایراد می شود باید پله پله مسئله عیب یابی را انجام داد تا به نتیجه رسید.

درب خودش را انداخته بود ؟!!!
آیفون تصویری تابا نصب شده بود فقط متاسفانه به دلیل نصب اشتباه هر چه باران از بالای سر درب ورودی ریخته بود داخل قوطی آیفون رفته بود خوشبختانه دوربین آسیب ندیده بود اما برد صوت و برد شاستی به طور کامل خراب شده بود برد ها را تعویض کردیم و پنل مثل روز اولش شد.
پنل را نصب کردم همه چیز درست بود تا اینکه دیدم گهگداری زنگ نمی خورد یکی از واحدها احتمال دادم شاید سوکت ها هم دچار قطعی شده است سوکت ها را تعویض کردم مشکل برطرف شد تا اینکه چند روز دیگر تماس گرفتن که باز یکی از واحدها زنگ نمیخورد
دوباره به محل رفتم و پنل را باز کردم به محض باز کردن پنل مشکل مانیتور حل شد .
خیلی برای من عجیب بود که چرا من که کاری نکردم که درست شد؟
همینطور یک بار دیگر این اتفاق افتاد و باز هم با باز و بست مشکل مانیتور موقتی حل شد.
تا اینکه بعد از چند ماه مشتری تماس گرفت و گفت آقای جوادی شما درست حدس زدید که امکان دارد کابل ها با رطوبت درگیر باشد .
بله برای عیب یابی به محل رفتن مشتری درب قدیمی را جمع کرده بود و درب جدید نصب کرده بود زمانی که درب قبلی را تعویض می کنند متوجه می شوند که کابل آیفون زیر درب قبلی زخمی شده است و همین زخمی شدن باعث اختلال در تمامی مانیتور ها و پر شده است.
متاسفانه بسیار شده در این گونه موارد دیدم که کابل را وصله میزنند و با چسب زیاد فکر می کنند می توانند جلوی رطوبت را بگیرند من این کار را هیچ وقت انجام نمی دهم و همیشه کابل خراب را تعویض می کند که کار باید همین گونه باشد .
ما کابل و لوله زخمی را تعویض کردیم و مشکل آیفون ها برطرف شد.
دیود زنر اتصالی کرده ؟

تا به حال چندین بار شده است که سیستم نصب کردیم ولی در حین کار یا اتمام کار به یکباره کل سیستم دچار ایراد شده است.
یکی از موارد میلی متری دیگر که می توانم به آن اشاره کنم اتصالی در برد تغذیه است.
یک پنل ۷ واحدی فراز سیماران  از نوع دی سی و ای سی نصب کردیم پنل های فراز سیماران در قدیم به صورت ای سی و دی سی تولید می شد ولی امروزه اکثرا پنل ها فقط نیاز به تغذیه ای سی دارند.
پنل ۷ واحد ه ما از نوع ای سی دی سی بود .
گوشی تمام واحد ها را که قبلاً گوشی صوتی داشتند با مانیتور تصویری جایگزین کردیم
مطابق روال تمام واحدها را نصب کردیم و همه را تست کردیم فقط قفل بازکن مانده بود.
نصب قفل باز کن در مدل ac-dc و فقط ای سی فرق می کند از آنجا که تمام برد ها امروزه به صورت ای سی است پنل را به صورت ای سی نصب کردیم.
به ناگهان کل مانیتور ها دچار ایراد شد ، دیگر نه تصویر داشت نه  ال ای دی پنل روشن بود و در باز کن هم عمل نمی کرد .
متوجه شدم که پنل دچار ایراد شده است ابتدا متوجه نشدم که چرا پنل دچار ایراد شده بعد از باز کردن قاب برد صوت متوجه شدم که پنل از نوع دی سی بوده است و اتصال برق ای سی باعث خرابی آن شده است‌.
سپس با دقت در برد صوت متوجه شدم که دیود زنر اتصالی کرده است با تعویض دیود زنر دوباره آیفون به حالت اول برگشت . هرچند این پروسه چند دقیقه طول کشید ولی پیدا کردن ایراد در همان نیم ساعت خیلی فکر من را مشغول کرد.

اتصالی مثبت به منفی شاستی
یکی از مشتریان ما که تصمیم به تعویض درب های جلوی آپارتمان گرفته بود برای جابجایی پنل فوژان سیماران که از مدلهای قدیمی شرکت بود تماس گرفت.
شاستی پنل های قدیمی فوژان کمی دارای ایراد بود ولی در پنل های جدید این ایراد برطرف شده است و بسیار کیفیت پنل ارتقا یافته است.
مطابق روال کابلهای مانیتور ها را به محل جدید پنل جابجا کردیم و قوطی پنل را نصب کردیم.
سیستم نصب سیستم سوئیچر تک بود یعنی چهار رشته سیم اصلی به تمام سوئیچر ها متصل می شود و برای هر واحد سیم تحریک زنگ جدا کشیده می شود.
سیم های اصلی را متصل کردیم سیم های شاسی را نیز به صوت جدا متصل کردیم .
شروع به زنگ زدن کردم زنگ واحد ها درست بود ولی اتفاق عجیبی رخ داد یکبار واحدها زنگ میخورد و یکبار زنگ نمیخوره احتمال دادم که سیم منفی اصلی شاسی ها دچار ایراد شده است.
همچنین احتمال دادم که اتصال یکی از سوئیچر ها یا خرابی یکی از مانیتور ها باعث قطعی کل آیفون ها شده است این موارد را چک کردم هیچ ایرادی نداشت.
موضوع از اینجا عجیب شد که سیم تحریک زنگ اصلی را به شاسی هر مانیتوری که اتصال می دادم مانیتور به درستی کار می کرد سیم ارتباطی شاسی ها را هم چک کردم هیچ ایرادی نداشت.
مسیر سیم منفی به شاستی ها را چک کردم تا اینکه باز هم به یک مورد میلیمتری رسیدم.
دیدم که در محل اتصال چراغ های ال ای دی سیم منفی به پایه مثبت مقاومت ها اتصال کرده است و همین اتصال ریز باعث اختلال در عمل کرد آیفون ها شده است.

نصب محافظ پنل  اتمام کار یا آغاز کار !!!
همانطور که از عنوان مطلب مشخص است موضوع مربوط به نصب محافظ آیفون تصویری است در یک پروژه که پنل ساختمان دچار ایراد شده بود تصمیم به تعویض پنل گرفته شد پنل را نصب کردم یکی یکی واحد ها را تست کردم و تحویل مشتری دادم.
کار تمام شده بود تا اینکه تصمیم به نصب محافظ گرفتیم محافظ از نوع فلزی و کشویی بود محل پیچ های محافظ را علامت گذاری کردم و سپس دریل زدم به ناگهان آخرین مته دریل باعث ایجاد صدای زنگ در پنل شد به محض شنیدن صدای زنگ پنل متوجه شدم که کابل یک سمت ساختمان توسط مته آسیب دید این بود که انتهای کار شد ابتدای کار .
با تغییر سیستم نصب توانستم بدون خرابکاری کابل زخمی شده را که باعث قطعی آیفون شده بود دوباره درست کنم.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .