Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

در این مطلب به نکات کاربردی در موارد نصب و عیب یابی آیفون تصویری اشاره می کنم.

پله پله تا نتیجه دربازکن تصویری یک سیستم متشکل از دستگاه ها کابل کشی و اتفاقات محیطی است حال برای عیب یابی سیستم دربازکن های تصویری باید پله پله و حساب شده عیب یابی را انجام داد.
۱. آشنایی با سیستم
اولین مورد در عیب یابی خرابی گوشی و پنل تصویری آشنایی با نحوه کار این سیستم است یعنی باید بدانیم که سیستم چگونه کار میکند حالا لازم نیست که حتماً بدانیم چه پایه ای چه کاربردی دارد همین که بدانیم برای راه اندازی و اینکه در باز کن ما اتصال درستی دارد کافی است.
۲. دوباره کاری نکنیم
اولین فوت و فن استایی در رفع عیب در باز کن این است که دوباره کاری نکنیم .
بسیار شده که خریدار یا مشتری برای تعمیر یا استفاده از خدمات آیفون تصویری به دفتر ما مراجعه کرده است این مراجعه اصلاً نیاز نبوده است و به دلیل یک تشخیص اشتباه است.
مسئله بسیار راحت تر حل می شود اگر راه حلهای مختلف را تست کنیم من نمونه هایی مثال میزنم تا به موضوع فوت و فن استادی نیز اشاره کنم.
اولین مورد در باز کن طبقاتی است یا ویلایی؟
عیب یابی در این دو مورد فرق میکند .
خرابی کلی است یا جزئی
در سیستم طبقاتی میشود با یک پرس و جوی ساده است واحدهای مختلف از سالم بودن پنل مطمئن شد و در همان نگاه اول خرابی را تشخیص داد.
حالا می خواهیم ببینیم که ایراد از سیم کشی است یا از مانیتور خیلی راحت مانیتور خراب را با مانیتور یکی از واحدهای سالم تعویض میکنیم تا ببینیم در آن واحد هم خراب است یا خیر .
ابتدا باید تشخیص دهیم ایراد خرابی از کدام قسمت است  و نیاز نیست که در همان لحظه اول پنل باز شود گوشی باز شود و یا سیم کشی دستکاری شود اول باید تشخیص عیب داد سپس عمل کرد.
در سیستم ویلایی میتوان به گونه دیگری خرابی دربازکن را تشخیص داد با باز کردن مانیتور و وصل کردن پشت پنل از سالم بودن سیم کشی اطمینان حاصل کرد.
راه دیگر اینکه اگر کسی از همسایه ها و نزدیکان مشابه مانیتور تصویری داشت با یک جابجایی سوکت از سالم بودن مانیتور اطمینان حاصل کنیم.
تمامی موارد بسیار راحت قابل اجراست اگر که تشخیص عیب درست صورت نگیرد فقط به ضرر مشتری است. باید کار و زندگی خود را ول کند و برای عیب یابی به دفتر خدمات پس از فروش در باز کن تصویری مراجعه کند و به غیر از زمان گذاشتن بیهوده چند روزی را هم بی دلیل بدون آیفون سر کند.
۳.اطلاعات کافی برای نصب داشته باشیم
نصب مانیتور و پنل های  مختلف با یکدیگر فرق میکند. یک مثال برای روشن شدن این موضوع عرض می کنم.
شما اقدام به نصب کردید و قوطی گذاری تن را انجام داده اید زمان نصب می رسد و شما متوجه یک اشتباه می شود سیستم از نوع کارتی بوده و نیاز به چهار رشته سیم که  سیمهای ac و dc می باشد می شوید ولی شما فقط دو سیم برای تغذیه دارید لذا مجبورید دوباره سیم کشی به قوطی را انجام دهید.
۴. زمان نصب درست را انتخاب کنیم
از مهمترین موارد در نصب بآیفون تصویری انتخاب زمان نصب است از این جهت که قوطی گذاری پنل به موقع انجام شود ، نصب مانیتور در زمان مناسب انجام شود از همه مهمتر ساکنین حضور داشته باشد.
در زمان نصب در باز کن و مانیتور ها باید تمام ساکنین حضور داشته باشند زیرا سیستم در باز کن یک سیستم مشترک بین تمام واحدها است البته موارد نادری نیز وجود دارد که نمی شود همه ساکنین را در یک زمان برای نصب هماهنگ کرد لذا باید کار را به گونه ای انجام داد تا باعث طولانی شدن نصب و آزار و اذیت ساکنین نشود.

۵. کار باید درست انجام بشه
متاسفانه برای عیب یابی بعضی از نصب ها مراجعه می کنم و می بینم به طور کل سیستم باید دوباره نصب شود.
اگر به مشتری توضیح داده شود که با این سیم و کابل ای که شما دارید نصب نصب آیفون تصویری با ایراد انجام می شود قطعاً مشتری تصمیم درست را برای تعویض کابل می گیرد.
متاسفانه برخی با همان سیم و کابل بی کیفیت و از نوع روکش خشک اقدام به نصب می کنند یا اینکه کابلهای چند تکه شده که بعد از مدتی در زیر باران بودند یا سولفاته قطع میشود بهتر است قبل از اقدام به نصب ملزومات کار به درستی فراهم شود.

۶.با سعی و خطا از از سالم بودن
مجهز باشید برای اینکه بشود عیب یابی در باز کن در محل انجام شود لازم است که حتماً یک سری از لوازم را همراه داشته باشید.
شما با داشتن لوازم کامل نصب و عیب یابی آیفون تصویری می توانند بسیار در زمان کاری خود و مشتری صرفه جویی کنید.
از جمله مهمترین لوازمی که  لازم است همراه داشته باشید موارد زیر است.

پنل تست
پنل تست برای تست انواع مانیتور تصویری می تواند استفاده شود شما با سوکت این پنل به گوشی های تصویری  سیم میتوانید در منزل تشخیص عیب دهید
بهترین نوع پنل تست پنل کو ماکس چهار سیم نیاز به تغذیه برای کار کردن تصویر و صدا ندارد.
خیلی راحت با اتصال صحیح سوکت های انواع آیفون ها به پنل تست آن را برای عیب یابی مدل های مختلف آیفون تصویری آماده می کنیم.

مانیتور ها در مدلهای چهار سیم ،۵ سیم و ترمینالی موجود هستند که باید سوکت ها را به نسبت کاربرد به هم وصل کرد یعنی مثبت ها به هم منفی ها به هم تصویر و صدا به هم متصل شوند.
خیلی راحت بدون هیچ دردسری و نیاز به ابزار خاصی باهمین پنل تست میتوانید عیب خرابی مانیتور را تشخیص دهیم.

مانیتور تست
همانند پنل تست گاهی اوقات لازم است که مطمئن شویم سیم کشی ،مانیتور و یا پنل درست است
سوکت های مانیتور تست هم باید مثل پنل تست تست برای انواع دربازکن ها قابل استفاده باشه فقط بهتر است برای مانیتور تست کابل برق سه متری نیز همراه داشته باشیم بعضی اوقات برق ورودی مانیتور از نوع سوکتی است یا اینکه به دلایلی برق در پشت مانیتور موجود نیست.

برد های مختلف پنل و مانیتور های تصویری
این مورد برای مانیتور و پنل های های پرکاربرد سفارش می شود مثلاً مانیتور و پنل های طرح کوماکس که بیشتر مانیتور های استفاده شده از این نوع برد می باشد.
برد صوت پنل تابا و مانیتور های تابا
برد صوت پنل سیماران
برد تغذیه سوئیچنگ ۱۵ ولت مخصوص آیفون تصویری
نکته : تا به حال شده برای تعمیر به محل مراجعه کردم و بعد از باز کردن مانیتور صحنه عجیبی دیدم به جای استفاده از تغذیه سوئیچینگ از آداپتور استفاده کردند در مانیتور های تصویری فقط باید از تغذیه سوئیچینگ استفاده شود.

شاستی های مختلف زنگ
لازم است برای بحث تعمیر پنل و مانیتور تصویری حتماً انواع شاسی های پنل و مانیتور را همراه داشته باشید.
بلندگو و میکروفن
از پرکاربردترین قطعات در تعمیرات آیفون تصویری میکروفون و بلندگو می باشد که باید در سایزهای مختلف حتماً همراه داشته باشید.
طلق پنل های مختلف
یکی از مواردی که بسیار در پنل ها دچار خرابی میشود طلق پنل است که سیاه یا مات شدن طلق پنل باعث خراب شدن تصویر یا پایین آمدن کیفیت تصویر میشود
قفل باز کن و ترانس تغذیه
از جمله لوازم مشترک در تمام دربازکن های تصویری قفل باز کن و ترانس تغذیه است حتماً باید برای کار عیب یابی به همراه داشته باشید
محافظ آیفون تصویری
برای ایمنی در باز کن محافظ آیفون تصویری همراه داشته باشیم و بعد از در میان گذاشتن مزیت محافظ اقدام به نصب کنید.
پیچ و رولپلاک
پیچ و رولپلاک  در نصب پایه مانیتور ها و نصب محافظ پنل کاربرد دارد.
ابزار مورد نیاز
از ابزار های مورد نیاز برای کار نصب و عیب یابی اهم متر ،  هویه ،  سیم لحیم ، دریل ، چکش و پیچ گوشی ، دسته آلن کامل ، سیم سفید ، ترموفیت و ... است.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .