Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

 

یکی از شرکت های معتبر و قدیمی در حوزه تولید در باز کن های صوتی و تصویری شرکت سیماران می باشد.علاوه بر تولید در باز کن های صوتی و تصویری تولید کننده لوازم خانگی تولید سیستم های امنیتی جک های درب برقی کنترل تردد آنتن مرکزی و ... از جمله محصولات شرکت سیماران می باشد.

در این مطلب قصد دارم نکات مهم نصب در باز کن های تصویری سیماران پنل و مانیتور را به صورت کامل ارائه دهم .

این اطمینان را به شما می دهیم در صورت انتخاب محصولات سیماران خدمات گارانتی یا خدمات پس از فروش با تعهد و به صورت رایگان در محل انجام می شود.

جهت استفاده از خدمات پس از فروش در باز کن های صوتی و تصویری سیماران در شهر مشهد می توانید با گروه برق با ما هماهنگ کنید.

 5958438194968115492 121

معرفی مانیتور ها 

مانیتور های سیماران شامل مدل 43tk در چند مدل تولید می شود مدل حافظه دار m100 و m200 مدل بدون حافظه مدل وایرلس (کنترل از راه دور وای فا)

مانیتور 72tk سیماران در مدل های با حافظه و بدون حافظه 

مانیتور 43tk به صورت بدون حافظه تولید می شود 

مدل 46tk در دو مدل با حافظه و بدون حافظه تولید می شود

مانیتور 43hs به صورت بدون حافظه   تولید می شود

مانیتور 78 به صورت وایرلس و حافظه دار تولید می شود 

مانیتور 73 به صورت حافظه دار تولید می شود

معرفی پنل های سیماران 

شاید از مواردی که بسیار نصابان برای نصب برایشان سوال پیش می آید نصب پنل های سیماران است از جمله سوالاتی که برایشان پیش می آید. 

1-پنل از نوع ac یا dc  یا هر دو

شاید از مواردی که باعـث خسارت به صاحب کار و نصاب می شود نصب اشتباه تغذیه ac  به جای dc  است در پنل هایی که نیاز به تغذیه dc دارند. 

سوال : از کجا بفهمیم تغذیه پنل dc است یا  ac خیلی راحت با مطالعه راهنمای نصب از این موضوع مطمئن شوید یا با مشاهده راهنمای نصب پشت پنل مدل نصب را تشخیص دهید.  

5

2- پنل ترمینال سیم مثبت داره ولی ترمینال سیم منفی ندارد.

طراحی سوکت پشت بعضی از پنل ها به گونه ای است که فقط ترمینال مثبت موجود است و خبری از ترمینال منفی نیست در راهنمای نصب به این موضوع اشاره شده که سیم منفی همان شماره 2 می باشد یعنی سیم شماره 2 مانیتور و سیم منفی ترانس تغذیه زیر یک ترمینال وصل می شوند البته در بعضی از پنل های سیماران نیازی به اتصال سیم تغذیه مثبت و منفی نیست.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که آیا پنل به تغذیه dc  نیاز دارد یا خیر در نوع کارتی به تغذیه نیاز است ولی در نوع بدون کارتی نیاز نیست. یا در بعضی از پنل ها مثل فوژان فقط برای تغذیه ال ای دی چراغ پنل از تغذیه مثبت و منفی استفاده می شود.   

3-کارت خوان وقتی که زنگ می زنیم وصل می شود.

دلیل این موضوع است که تغذیه مثبت و منفی پنل وصل نشده است.

4- سویچر پنل کجاست. 

در پنل های سیماران مدل های مختلف سویچر را باید به صورت جداگانه تهیه کنید ولی در مدل فراز هم به صورت سویچر دار و هم بدون سویچر تولید می شود.

 images

5- آیفون صدا کم دارد یا پنل سوت می کشد. 

تنظیم ولوم های صدای میکروفون و بلندگو یا جرم گرفتن جلوی میکروفون

6-محل اتصال سیم قفل باز کن کجاست در مدل پنل های ac1 ac

در مدل سوکت مانند آیفون های قدیمی ac  با سری شده است. 

7-مدل نصب قفل باز کن

قفل باز کن به دو روش در پنل های سیماران نصب می شود روش سری یا روش موازی 

8-محل نصب سیم های زنگ

سیم های زنگ در پنل های سیماران با r  مشخص شده است.

 6

9-محل نصب تغذیه کارت خوان

سیم مثبت به مثبت و منفی به شماره دو وصل می شود.

 10-طریقه نصب سوئیچر ها

سویچر ها بدین صورت نصب می شود چهار سیم ورودی از پنل و سیم های زنگ و سیم های خروجی از هر سویچر

3

سویچر ها در انواع دو تایی، چهار تایی ، شش تایی و 8 تایی موجود است مثلا اگر یک 12 واحدی داشته باشیم نیاز به یک سویچر 8 تایی و یک سویچر 4 تایی داریم

روش نصب هم به این شکل است که 12 رشته سیم زنگ نیاز داریم ، چهار رشته سیم اصلی و 12 کابل خروجی که 4 رشته از هر کابل نیاز است.

11- دوبل گرفتن سیم ها

برخی گمان می کنند با دوبل گرفتن سیم ها کیفیت بیشتر می شود که می تواند نتیجه معکوس دهد و کار نصب را دشوار تر کند. 

12-نداشتن نظم در انتخاب رنگ سیم ها 

چیزی که واقع برایم عجیب است و هنوز دلیلش را نفهمیدم اینه که چرا وقتی دقیقا رنگهای سوکت در سیمها موجود است رنگهای دیگر انتخاب می کنند .

نصب با رنگهای همرنگ خیلی راحت تر از رنگهای مختلف است.

13- سیم کشی اشتباه و انتخاب روش نصب اشتباه

مهمترین مورد نصب آیفون تصویری انتخاب روش صحیح نصب می باشد.

پنل های فرداد کارتی و بدون کارتی 

پنل های فراز کاراتی و بدون کارتی 

پنل های فوژان کارتی و بدون کارتی 

گوشی صوتی به تصویری سیماران

پنل های کدینگ در دو مدل vfhc/dc100 و vfbc-d100

قطعا کسانی که از سیستم پنل کدینگ سیماران استفاده می کنند به این مورد اشاره می کنند که خرابی بسیار کم و امکانات فوق العاده را در اختیار مشتری قرار می دهد.

امکان ورود با رمز عبور 

امکان نصب چند پنل کدینگ به یک مانیتور 

امکان انتخاب زمان فعال ماندن  قفل برقی 

صفحه کلید ضد آب و با عمر طولانی 

قابلیت نصب به انواع سیستم های صوتی و تصویری

 امکان تعریف کارت به صورت مشخص برای هر واحد و باگ نداشتن عملکرد کارت

آموزش نصب مانیتور های سیماران 

از آنجا که مانیتور های سیماران همه به یک شکل نصب می شود یک نصب کامل یک نوع مانیتور را آموزش می دهم.

10

نصب سوکت پنج سیمه پنل یک

شاید از مواردی که بسیار نصابان را دچار ایراد و سوال می کند همین تعداد سوکت های بالای پشت مانیتور های سیماران است هر چند مورد ساده ای است ولی برای کسی که دفعه اول مانیتور را نصب می کند سوالاتی را ایجاد می کند .

 

سوکت پنج سیمه پشت مانیتور برای اتصال پنل به صورت روش سویچر داخلی است یعنی نیاز نیست که تا 4 واحد از سویچر استفاده شود البته به شرط اینکه سیم کشی مجزا نباشد.

8

منظور از سویچر داخلی این است که چهار رنگ بین تمام واحد ها موازی می شود و سیم زنگ به صورت مستقل به هر مانیتور متصل می شود.

2

رنگبندی سوکت مانیتور های سیماران بدین شکل است.

سیم قهوه ای سیم تحریک زنگ داخلی 

سیم قرمز رنگ سیم صوت و شماره یک

سیم آبی زنگ منفی و شماره دو

سیم زرد رنگ سیم مثبت و شماره سه

سیم سفید رنگ سیم تصویر و شماره چهار 

نکته ای که وجود دارد این است که سوکت پنج سیمه را میشود به چهار سیمه تبدیل کرد وسیم چهار سیمه را نیز می شود به پنج سیمه تبدیل کرد توسط سویچر در بعضی موارد سوکت پنج سیمه نیز نیاز به سویچر خواهد داشت برای ارتقا کیفیت تصویر

 

نصب سوکت چهار تایی پنل دو

سوکت چهار سیمه برای منازلی که دو درب دارند استفاده می شود یا استفاده برای دوربین دوم 

11

نکته ای که در مواردی دچار اشتباه می شوند این است که وقتی یک منزل دو درب دارد و بیش از یک واحد . پنل اول  را به صورت روش سویچر داخلی نصب می کنند برای درب اول هیچ مشکلی نیست و  سیم زنگ به قهوه ای وصل می شود ولی در سوکت دوم باید چه کرد ؟ وقتی که یک طبقه باشد هیچ اتفاقی رخ نمی دهد هر دو سمت با دو سوکت پشت مانیتور نصب می شوند. ولی برای بیش از یک طبقه باید از سویچر برای پنل دوم استفاده کرد تا بشود واحد ها را از هم تفکیک کرد و جدا جدا از هر سمت زنگ بخورند. 

1

 

نصب پنل و مانیتور با روش سویچر تک 

4

نصب سوکت چهار تایی ارتباط داخلی 

برای استفاده از ارتباط داخلی سیماران باید دو کار انجام شود ابتدا اتصالات سخت افزاری سپس تنظیمات نرم افزاری 

برای اتصال ارتباط داخلی سیماران کافیه سوکت چهار تایی قرمز آبی زرد سفید در تمام طبقات با یکدیگر موازی شوند و سپس کددهی نرم افزاری نیز انجام شود.

نکته ای که وجود دارد این است که در زمانی که باز و بست مانیتور صورت می پذیرد اشتباها سوکت ارتباط داخلی در سوکت پنل دوم زده نشود زیرا هر دو سوکت دقیقا مشابه هم هستند.

 13

نصب سوکت دو تایی ارتباط با نگهبانی 

 اشتباهی که رخ میدهد این است که برخی به اشتباه ارتباط با نگهبانی را با ارتباط داخلی اشتباه می گیرند سوکت ارتباط با نگهبانی دقیقا مشابه سوکت ارتباط داخلی در تمام واحدها موازی می شود و به پشت مانیتور نگهبانی متصل می شود .

برای اینکه بشود از ارتباط با نگهبانی استفاده کرد شما باید برای اتاق نگهبانی گوشی مخصوص نگهبانی را بخرید تا واحد های دیگر بتوانند از گزینه ارتباط با نگهبانی استفاده کنند. 

نصب سوکت دو تایی جک یا رولاپ به مانیتور سیمارن 

 به یک نکته کلیدی اینجا اشاره می کنم این که یک پارکینگ است با چهار درب مجزا برای هر واحد شما می توانید جک یا رولاپ هر واحد را به صورت مجزا به همان واحد متصل کنید.

در ساختمانهایی هم که کلا یک درب برقی وجود دارد در تمام واحد ها رنگهای سوکت موازی می شوند.

قبل از اینکه اقدام به سیم کشی کنید مطمئن شوید درب برقی یا رولاپ شما امکان اتصال به مانیتور را داشته باشد.

نکته مهم : توصیه من این است که برای بالا بردن امنیت در تعداد واحد های بالا دسترسی به جک را برای بعضی واحد ها محدود کنید زیرا یک اشتباه در زدن کلید ها باعث باز شدن درب می شود.

نکات مهم و کلیدی نصب مانیتور های سیماران 

کم بودن تعداد سیم برای نصب جک یا پنل دوم 

در تمامی مانیتور های تصویری یک سیم مشترک وجود دارد و آن هم رنگ آبی است همان سیم منفی شما با استفاده از این سیم در صورتی که سیم برای نصب کم دارید می توانید از تعداد رشته های کمتری برای نصب استفاده کنید.

دور بودن مانیتور های وای فا از مودم

یکی از مواردی که باعث اختلال در عملکرد وای فا می باشد دور بودن مودم از مانیتور تصویری است پس حتما در زمان نصب به این نکته دقت کنید .

مشکل در نصب مانیتور دو پنله و زنگ خوردن واحد ها با هم 

نصب دوربین سوم یا دوربین دوم

شما خیلی راحت می توانید از امکانات دو دوربینه یا سه دوربینه بودن مانیتورتان استفاده کنید و با اتصال دوربین آنالوگ به مانیتورعمل مانیتور را انجام دهید .

می شود دوربین دوم را بر روی درب رولاپ یا زاویه ای که قصد دیدن آن را دارید تنظیم کنید .

نصب دوربین دوم 

زمانی که شما اقدام به نصب دوربین دوم می کنید دوربین ها بر روی هم القایی دارند و تصویر نویز دار می شود خیلی راحت با استفاده از سویچر نویز را حذف کنید و کیفیت تصویر را بالا ببرید.

آموزش نصب دوربین دوم به مانیتور سیماران با استفاده از سوئیچر

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سویچر دوربین دوم بدین شکل نصب می شود که از هر واحد یک رشته به شماره های 2 منفی ، شماره 3 مثبت و شماره 4 تصویر متصل می شود .

شماره یک صوت است و متصل نمی شود. شماره دو سیم منفی هم در صورت نداشتن سیم اضافه نیاز نیست متصل شود.

ورودی دوربین هم به input  سیم های مثبت ، منفی و تصویر متصل می شود.  

12

 پایین آمدن کیفیت تصویر مانیتور های سیمارن 

متاسفانه بدلیل آشنا نبودن بعضی از نصابان کیفیت تصویر بسیار نامطلوب تحویل مشتری می شود و مشتری ناراضی است.

دلیل آن هم انتخاب اشتباه سیم و کابل و مدل نصب است. در بعضی نصب ها حتی با کم بودن تعداد طبقات باید از سویچر استفاده شود .

آموزش نصب 

 نکات مهم عیب یابی در باز کن های سیماران

1-مانیتور روشن نمی شود 

برق ورودی دستگاه را چک کنید.

سوکت نری و مادگی را چک کنید.

کلید مانیتور در وضعیت خاموش نباشد.

آیفون صدا دارد و یا فقط تصویر ندارد ایراد می تواند اتصالی برد ال سی دی باشد.

منبع تغذیه مانیتور را چک کنید که ولتاژ دارد یا خیر .

اگر نوسان برق در منطقه رخ داده احتمال سوختن منبع تغذیه بالا است.

2-کارت خوان کار نمی کند 

قطع شدن برق کارت خوان .

ریست شدن و نیاز به تعریف مجدد.

خراب شدن منبع تغذیه

ایراد در کارت خوان

ایراد در چیپ کارت

3-دو واحد باهم زنگ می خورند

خراب شدن مانیتور 

خراب شدن شاستی پنل 

اتصالی در سیم های متصل 

آب خوردگی پنل و سویچر ها 

نصب اشتباه سویچر ها 

جابجایی جامپر های پشت مانیتور

4-تصویر آبی است

 قطع شدن سیم تصویر 

شل شدن سیم در زیر پیچ سویچر

هنگ کردن مانیتور و نیاز به ریست

سوختن دوربین پنل 

اتصالی سیم های مانیتور و نشتی سیم

5-صدا و درب باز کن کار نمی کند 

قطع شدن سیم صوت شماره یک

قطع شدن بلند گو و سیم بند گوشی

اتصالی در شاستی پنل 

6-شاستی پنل را خیلی باید فشار دهیم تا مانیتور زنگ بخورد

این مورد عموما در پنل فوژان رخ می دهد و باید چنل دقیق در محل خودش نصب شود 

7-صدای پنل جلوی درب خیلی کم است

تغییر ولوم صدا میکروفون و بلندگو

چک کردن بلندگو

چک کردن ولوم ها 

تعویض برد صوت

8-در باز کن عمل نمی کند 

اگر صدا دارید باید رله پنل صدا کند

قطع شدن تغذیه پنل 

قطع شدن سیم قفل باز کن

ضعیف شدن قفل باز کن 

سفت باز شدن درب

9-وای فا مانیتور عمل نمی کند 

آی پی داشتن مودم

ضعیف بودن سیگنال وای فا

ایراد در شبکه اینترنت 

ایراد در ندادن دسترسی ها به نرم افزار

ایراد در برد وای فا مانیتور

10-ارتباط داخلی دچار ایراد شده است

ایراد در برد مانیتور 

اشتباه جا زدن سوکت 4 تایی 

قطعی سیم های ارتباطی

بهم ریختن کددهی مانیتور ها

11-پنل کدینگ سیماران روشن است زنگ ها کار نمی کند

نیاز به کددهی مجدد 

ایراد در پنل و یا دیکدر

ایراد در کابل های خروجی  

12-پنل کدینگ سیماران گاهی اوقات روشن است گاهی خاموش

ایراد در تغذیه دیکدر ها و پنل 

ایراد در برد پنل 

13-آیفون را نصب کرده ایم یک زنگ که می زنیم همه واحد ها زنگ می خورد.

یک مورد است که باعث زنگ خوردن همه واحد ها می شود اشتباه متصل کردن واحد به جای خروجی به ورودی 

14-آیفون تیک تیک می کند و چراغ ال ای دی چشمک می زند. 

اشتباه متصل کردن سیم های تصویر ، مثبت ، منفی و صوت 

خراب شدن برد تغذیه 

اتصالی برد ال سی دی

15-جک برقی عمل نمی کند

وقتی که جک برقی شما با ریموت عمل می کند باید با مانیتور سیماران بتواند گزیسنه جک برقی را فعال کند لذا باید از سیم کشی سوکت دو تایی مطمئن شوید.

 مزایای پنل و مانیتور های سیماران

1-کلید قطع کن الکترونیکی

یکی از مهمترین قطعات که در انواع مانیتور تصویری خراب می شود کلید قطع کن می باشد. 

در مانیتور های جدید سیماران این قطع کن به صورت آهنربایی و الکترونیکی در آمده و خرابی صدای رفت برگشت ، صدای زنگ و قطع شدن تصویر بسیار کم شده است.

2-قابلیت نصب چندین درب با یک مانیتور به آسانی

از امکانات بسیار عالی در مانیتور های سیماران قرار دادن یک رله دوم جهت استفاده برای جک برقی یا رولاپ است شما خیلی راحت می توانید از این امکان برای چند درب داشتن آپارتمان استفاده کنید.

3-نصب راحت در انواع مدلهای نصب

مدل های نصب در باز کن های تصویری سویچر تک ، سویچر سر وسط ، سویچر پشت پنل ، سویچر داخلی را به راحتی می شود نصب کرد.

4-باز و بست ترمینالی آسان

پنل های سیماران توسط سوکت های سبز رنگ نصب می شوند در زمان رفع عیب خیلی راحت با باز کردن سوکت ها  توانید پنل را دوباره جای خود نصب کنید.

5-نصب به آسانی به جای مدلهای صوتی

با سیم نصب پنج سیمه و قابلیت انتخاب انواع روش های نصب شما خیلی راحت می توانید مانیتور تصویری را جایگزین گوشی های صوتی کنید.

6-برد های با کیفیت

قطعا اگر برد های داخلی مانیتور سیماران را باز کرده باشید از کیفیت بالای قطعات مطلع خواهید بود.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .