در این مقاله سعی دارم نکاتی رو در مورد برق کشی ساختمان بگم که شاید به کار بعضی از شما عزیزان بیاد.

1-پایین آوردن هزینه های برق کشی:راه هایی که می توان به این دست یافت در زیر بیان شده است.

1-پایین آوردن پرت کار

ساختمان های بسیاری کار کردم و به چشم دیدم که بعضی بسیار بی تفاوت نسبت به منابعی که در اختیارشون قرار داده شده عمل می کنند و باعث افتادن هزینه هایی بی دلیل بر روی دست صاحب کار می شوند چند تاش رو میگم.

1-لوله ،سیم ، کابل و ... بیش از حد مصرف کردن

توی بعضی از ساختمانها که میری میبینی انبوهی از لوله و خورطومی انباشته شده که شکسته شدن و داغون چون کسی نبود جمعشون کنه و الان فقط بدرد ضایعات می خورن گرچه می شد خیلی راحت با نظم و دقت در کار این منابع تبدیل به ضایعات نشوند.یا مشاهده می شود برای نصبی جات بیش از حد سربندی سیم قطع شده است.

2- استفاده کردن از جنس بی کیفیت

خود بند به عینه شاهد بودم که برخی فقط برای کار راه اندازی یک لامپ بی کیفیت یا یک وسیله بی کیفیت متفرقه می خرند و نه تنها به نفعشون نمیشه به ضررشون هم میشه.

مثال بزنم مثل این لامپ ها هالوژنی بی کیفیت خودم سه مرتبه سر یک کار این نوع لامپ رو عوض کردم و اندازه پول یک لامپ با کیفیت خوب برای بنده خدا هزینه برداشت.

این که هنوز چیزی نبود فیوز بی کیفیت و عمل نکردنش باعث خسارت های واقعا جبران ناپذیری تابه حال شده است.

3-انجام هر مرحله در زمان خودش

چون یک جورایی کار برق در ساختمان با کلیه قسمت ها در ارتباطه مثل کاشی کاری،گچ کاری،ام دی اف و ... خیلی مهمه که دقت بشه و چیزی از قلم نیوفته مثل اینکه قرار بوده یک لوله برق وسط حال بیاد و از اون انشعاب گرفته بشه میبینی کف سرامیک شده و لوله ی در کار نیست حالا خر بیارو باقالی بار کن باید از یک راهی مثل تراشیدن گچ این لوله گذاشته بشه که دیگه خودتون بقیش رو میدونید.

4-

2-از همان ابتدا انتهای کار را پیش بینی کنیم.(دوباره کاری نکنیم)

1-گذاشتن زنجیر لوستر

این مورد رو در بعضی از منازل  مشاهده کردم  بند خدا اومده لوستر نصب کنه از نوع ایرانی که سنگین هم هست بعد هر چی نگاه میکنه چی زنجیر بی زنحیر حالا سقف بلوک باشه،آجر گری باشه ،رابیس باشه میشه یک کاریش کرد ولی دیگه سقف اکستیو وجدانی ریسکش خیلی زیاد نمیشه کاریش کرد.

2-سیم کشی برای دوربین و دزد گیر

از آنجا که امنیت هر خانه ای برای صاحب خانه بسیار مهم است پس بد نیست پیش بینی برای نصب سیستم های امنیتی و حفاظتی انجام بشه تا از اعمال هزینه های بیشتر و داکت نکشیدن جلوگیری بشود.این مورد رو در مجتمع ها بسیار مشاهده کردم که اهالی مجتمع تصمیم به نصب سیستم حفظتی کردن ام خبری از پیش بینی برای این امر نیست.

3-اضافه کردن طبقه

در بعضی از موارد بعضی از پیمانکاران عزیز میگن قصد دارن بعدا طبقه اضافه کنن از اونجا که این طبقه میخواد اضافه بشه پس یک چیز هایی هم باید پیش بینی بشه مثلا همه ی سیم های آنتن و ماهواره سه متر بلند تر گرفته بشن،سیم آیفون ،تلفن،برق،اعلام حریق ،برق عمومی پیش بینی بشوند.

 

 3-رعایت نکردن حتی حداقل ها

بنده خدای پیمانکار بسیاری هزینه کرده بعد میبینی خونه کولر گازی جواب نمیده چرا چون کابل خریداری شده سیم 6 بوده ولی اندازه سیم 2.5 هم سیم نداشته!!!!چرا چون متفرقه ،بی کیفیت و بدون استاندارد بوده حالا میخوای کابل قوی بکشی خدا کنه لوله کشی خوب باشه مسیرش عبور بده و اگر نه ....

یا اینکه یک هنرنمایی دیگه از داخل یک لوله سیم آنتن ، تلفن و آیفون ، برق رو با هم رد میکنند بعد بنده خدا میگه نمیدونم چرا آیفونم نویز داره ، آنتنم جواب نمیده،تلفنم خش خش داره اگه نداشت باید تعجب می کرد.

رفتم خونه بند خدا قطعی رو توی راه پله پیدا کنم اصلا تعجب کردم یک سیم بسیار ضعیف (دو لاسفید 2*50)از کف در ورودی خونه بدون هیچ لوله و حفاظی عبور کرده رد شده یعنی واقعا شاخ در آوردم آخه چرا؟!!!دیگه بقیش معلومه امکان داشت چی بشه.

 

 

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .