Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

تعمیرات تخصصی در باز کن تصویری در مشهد05133686989

 جهت نصب انواع قفل برقی در مشهد یوتاب سیزا کاویان و ... با شماره 05133686989 تماس حاصل کنید.

آموزش نصب قفل برقی سیزا و نمونه های ایرانی یوتاب اکستیناژ کاویان

utab

 

کاملترین آموزش نصب و عیب یابی قفل برقی یوتاب در پیج اینستاگرام برق با ما

bargh ba ma

قبل از شروع آموزش چند نمونه از قفل های برقی رو برای براتون معرفی می کنم.

1-قفل برقی زنجیری:این قفل همان قفل درباز کن می باشد که به قفل در باز کن آیفون معروف است.نصب این قفل به صورت روکار می باشد.

 روش نصب قفل بازکن زنجیری 
 
در هنگام نصب قفل بازکن، تسمه ها باید در راستای دستگیره قفل درب باشد .در صورتی که تسمه های قفل زنجیری و زبانه قفل نسبت به بدنه در یک سطح و راستا باشد می توانید از قوطی آلومینیومی و یا پیچ و مهره جهت تنظیم ارتفاع در پشت بدنه قفل زنجیری استفاده کنید .
 
هنگام نصب زنجیر به آهن پشت دری و تسمه کوتاه زنجیر باید صاف و کشیده باشد و فنر داخل قوطی حدود یک سانتی متر جمع شود .
 
هنگام نصب زبانه قفل و تسمه بزرگ باید توجه داشته باشید که  زنجیر صاف و کشیده باشد و به گونه ای رگلاژ شود که زبانه قفل 5 میلی متر داخل محفظه قرار گیرد.
 
بعد از اتصال سیم برق به ترمینال به گونه ای با بست به زنجیر متصل شود که در دو انتهای آهن دم دری و بوبین ترمینال آزاد باشد .
 
قلاب های متصل به آهن پشت دری ، تسمه بلند قفل ،تسمه کوتاه قفل درب ورودی را کاملا کوتاه کنید .
 
توجه : به هیچ عنوان قسمت بوبین و پلاتین قفل زنجیری را روغن کاری نکنید در صورت لزوم قسمت های فلزی را که با هم در تماس هستند مقدار کمی گریسکاری کنید .
 
توجه : منبع تغذیه قفل زنجیری را در نزدیکی محل نصب قفل زنجیری نصب کنید تا در بعضی مناطق در مواقع افت ولتاژ با مشکل باز کردن درب مواجه نشویم .

 

 

2-قفل برقی زبانه ای:این قفل به صورت توکار نصب می شود و برای دربهای چوبی و بعضی از دربهای فلزی بر اساس نیاز کاربرد دارد و ازامنیت خوبی برخوردار است.این نوع قفل برای دربهای ورودی و سنگین پیشنهاد نمی شود.به این قفل قفل مقابل نیز گفته می شود در بعضی درب ها باید درب رگلاژ شود تا عملکرد این قفل به درستی انجام شود.

 

3-قفل برقی حیاطی برقی : این قفل مدلهای مختلفی در بازار دارد به صورت کلید معمولی یا کامپیوتری به همراه کارت rfid  یا نوع معمولی آن.

 

4-قفل های هتلی:در انواع مختلف لمسی ، کارتی و کلیدی در بازار موجود هستند.

 

5-قفل برقی کله گاوی (cisa ایتالیا) یا نمونه های ایرانی یوتاب ،کاویان ، اکستیناژ

 

چند نمونه از مزایای قفل برقی فشاری رو در زیر نام می بریم.

1-دارای ایمنی بالا بدلیل داشتن زبانه قفل شونده (لاک پشتی)

2-صدای کمتر نسبت به  قفل های دیگر

3-باز شدن آسان

4-تقریبا غیر قابل باز شدن توسط فشار ،کارت ، اهرم و ....

5-برق مصرفی ~ 12Vو توان مصرفی 15W

6-امکان تعویض مغزی قفل داخلی و بیرونی

7-قابلیت نصب و راه اندازی به صورت عمودی یا افقی

8-مناسب درب ورودی ساختمان، پارکینگ و درب آپارتمان

9-دزدگیر:چرا این عنوان رو انتخاب کردم الان خدمت شما عرض می کنم این قفل یکی از مزایای منحصر بفردی که داره امکان قفل کردن راحت براش وجود داره به گونه ای که عملیات باز و بسته کردن در توسط آیفون مختل نشود و اهالی  ساختمان می توانند باز زدن شاستی باز کننده قفل درب را باز کنند. این مورد پیش آمده بود که دزدی برای سرقت وارد آپارتمانی شده بود و هنگام خروج از درب برای اینکه شاستی قفل بسته بود مجبور شده بود بدون بردن هیچ وسیله ای دوباره از بالای دیوار از منزل خارج شود.

طریقه قفل کردن قفل برقی کله گاوی : برای قفل کردن فقط کافیست کلید را به صورت ساعت گرد یک دور بچرخایید.

این کار از آن جهت مورد استفاده قرار می گیرد که اگر درب شما از دربهایی است که دست از بیرون منزل به داخل رد می شود با قفل کردن این شاستی دیگر احتمال باز کردن از بیرون نخواهد بود.

lock3

نکته:برای اینکه اطمینان حاصل کنید از بسته شدن درب منزل یا آپارتمان پس از خروج و ورود افراد از آرام بند استفاده کنید.

 مراحل نصب قفل سیزا :در شکل زیر شما قطعات مختلف قفل سیزا را مشاهده می کنید.

محتوای کارتن قفل برقی شامل  5 عدد کلید ، صفحه زیر گیره قفل ، صفحه زیر قفل ، پیچ های آلنی ، قاب روی قفل ، و واشر جهت گیره قفل .

 

 

1-اول از همه اگر از قبل قفلی بر روی درب نصب می باشد باید از روی درب باز شوند.اگر توسط پیچ و مهره نصب شده باشد به راحتی می توانید آن را باز کنید اما اگر قفل و زبانه جوشکاری شده باشند شما نیاز به سنگ فرز برای برش کاری دارید.در شکل زیر مشاهده می کنید که قفل نصب شده قبلی باز شده و زبانه قفل باید فرز کاری شود.

2-تنظیم اندازه قفل بر روی درب .

برای تنظیم اندازه قفل و اینکه متوجه شویم صفحه فلزی زیر قفل باید کجا نصب شود مانند شکل زیر با پیچ گوشتی قفل را باز می کنیم.

lock9

ابعاد صفحه فلزی مانند شکل زیر تغییر پیدا می کند.

lock10

اگر توپی مغری قفل برای درب بزرگ است و از سمت بیرونی درب اضافهدارد می تواند آن را طبق مراحل زیر کوتاه کرد.

lock7

با باز کردن دو عدد پیج جهار سویی می توان واسط توپی را کوتاه کرد توسط سنگ فرز

 lock6

اگر خار مغزی و پیچ ها هم بلند است آنها را هم ئمی توان کوتاه کرد.قسمت پلاستیکی سفید که مشاهده می کنید عمل باز کردن درب را از بیرون انجام می دهد.

lock5

2-پس از آماده کردن محل نصب نوبت به نصب پایه زیر قفل بر روی درب می رسد.شما می توانید این کار را توسط دریل انجام دهید و یا اینکه این پایه را بر روی درب جوشکاری کنید برروی دربهای چوبی و استیل می توانید دریل کنید و در دربهای چوبی و استیل دریل کنید.

جوشکاری تسمه ها بر روی درب متحرک و درب ثابت باید انجام شود.صفحه ها باید کاملا تراز نصب شوند .فلش ها روی صفحه ها باید رو بروی هم باشند .زیر صفحه ها باید کاملا صاف باشد که زمان جوشکاری بر آمدگی باعث کج نصب شدن قفل نشود.
باید توجه کنید که محل پیچ ها خراب نشود در زمان جوشکاری و فقط دور تا دور صفحه جوشکاری شود.این قفل بر روی انواع درب ها چوبی ، استیل ، فلزی ، بیرون باز شو و داخل باز شو نصب می شود.

نکته:برای اینکه اطمینان حاصل کنید قفل را در مکان مناسبش نصب می کنید به طور موقت قفل را بر روی پایه اش قرار داده و مکان پیچ هایی که باید پایه را بر روی درب دریل کاری کنید علامت گذاری کنید و سپس قفل را باز کنید و دریل کاری یا جوشکاری را انجام دهید.در شکل زیر صفحات قفل و زبانه را مشاهده می کنید.

lock11

جوشکاری صفحه ها را درزیر مشاهده می کنید.

lock12

 به تصویر زیر نگاه کنید دلیل اینکه دو عدد تسمه باید دقیقا روبروی هم باشند را متوجه می شوید .زبانه قفل داخل قفل جایگذاری شده است و دقیقا مماس با یکدیگر هستند.

lock2

واشر ها جهت این است که اگر صفحه زیر قفل با صفحه گیره قفل روبروی هم نبود با گذاشتن این واشر ها صفحه ها مقابل یکدیگر قرار بگیرند.
در مواردی اگر فاصله صفحه ها با یکدیگر خیلی زیاد بود باید در زمان جوشکاری با قرار دادن ورق فلزی دو صفحه را مقابل یکدیگر نصب کرد.
lock1

در تصویر زیر زبانه واشر های زبانه و صفحه فلزی زیر زبانه را مشاهده می کنید.محل نصب زبانه در دربهای بیرون باز شو و داخل باز شو متفاوت است.

 lock8

یک نمونه زبانه نصب شده بر روی درب استیل

lock

3-نصب قفل و زبنه قفل بر روی پایه قفل این کار توسط 4 عدد پیچ آلنی انجام می شود که داخل کارتن قفل قرار دارد .همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید قفل بر روی پایه توسط 4 عدد پیچ بسته می شود.

4-بستن سیم تغذیه قفل که در شکل زیر محل نصب آن را مشاهده می کنید.

نکته:از آنجا که تغذیه قفل 12 ولت ac  می باشد تفاوتی در نصب سیم ها به هر کدام از پین های بوبین وجود ندارد.

 

 

برای زیبایی کار بهتر است سیم تغذیه قفل برقی از داخل قوطی های درب عبور داده شود.

lock14

نصب قفل برای در برقی که توسط جک برقی نصب می شوند.

lock13

 
در مدارات جک برقی بر روی برد قسمتی وجود دارد که متعلق به فرمان قفل برقی است.سیم تغذیه قفل برقی از داخل قوطی فلزی درب به مدار فرمان جک برقی وصل می شود.
نکته ای که وجود دارد این است برای نصب  قفل در های جک برقی نیاز نیست که توپی بیرون که کلید داخل آن می خورد نصب شود زیرا فرمان توسط جک برقی انجام می شود.با انجام مراحل زیر می تواند توپی قفل را باز کنید.
از مزایای بسیار خوب این قفل قابلیت تغییر فاصله صفحه ها از یکدیگر ‌ پایین یا بالاتر نصب کردن قفل است.
همانطور که می بینید توپی بیرونی قفل می تواند  توسط دو محل خار بر روی صفحه عقب و جلو شود.یک در درون شکاف پایین و بالا جای گذاری شود .

مرحله بعدی می توانیم به راحتی مغزی قفل را از قفل خارج کنیم.

lock4

6-نصب گیره قفل و گیره :برای این کار ابتدا پایه گیره را بر روی درب پیچ می کنیم سپس توسط پیچ های آلنی خود گیره را بر روی پایه نصب می کنیم.

نکته:به جهت گیره قفل دقت شود در شکل نشان داده شده است.

  

 

7- مرحله آخر بستن قاب مشکی روی قفل می باشد که دارای دو مهر آلنی می باشد.قاب را از انتهای قفل قسمت (شاسی فشاری) جای گذاری می کنیم.

در شکل های زیر محل بستن مهره های قاب قفل را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با برق با ما تماس بگیرید.با اینکه این مطلب چندین سال قبل منتشر شد ولی متاسفانه کپی بسیاری از این مطلب صورت گرفت لذا دلسرد نشدم و مطلب را بروز رسانی کرد.

 

دیدگاه‌ها  

#3 مرتضی رادسر 1399-01-06 21:37
با سلام
اگر امکان داره بنده رو راهنمایی بفرمایید.
شستی قرمز رنگ قفل برقی منزل ما از داخل ساختمان کار نمی کند و درب باز نمی شود ولی با استفاده از آیفون درب باز می شود. برای رفع این مشکل چکار باید کرد
سلام یک عدد شاستی مانند شاستی زنگ توسط یک برقکار نصب کنید
اگر شیوه نصب را یاد نداشتند برای راهنمایی تماس بگیریید.
#2 امید 1398-12-08 16:05
سلام می‌خوام این قفل توسط کلید (زنگ )باز بشه راهنماییم کنید :
#1 جابر اظهری 1398-10-19 20:28
سلام و تشکر از راهنمایی شما
من از قفلهای یوتاب برای درب ورودی ساختمان استفاده میکنم و میخواستم بپرسم چه مراقبتی نیاز دارند
نصاب گفت که وقتی درب باز شد ، شاسی قرمز رنگ نباید به دیوار برخورد کتد چراکه خواهد شکست و دردسر میسازد و اینکه از داخل نیاز به قفل کردن ندارد .
متاسفانه هیچ راهنمایی در این مورد ندیدمولی سیلندر کلید از داخل برای چیست؟
سلام قفل شدن از داخل برای کنترل خروج است و توسط شاستی مخفی می توانید امنیت منزل خود را افزایش دهید.

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .