Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Warning: Undefined array key 332 in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Warning: Attempt to read property "rules" on null in /home/barghbamj/domains/barghbama.com/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

 این مطلب به بررسی در باز کن های صوتی و تصویری می پردازد در زمینه انواع در باز کن نصب و عیب یابی (طریقه عمل باز شدن قفل برقی توسط آیفون)

در زمینه مباحث دیگر در مورد آیفون های صوتی و تصویری می توانید به مطالب دیگر سایت مراجعه کنید .

 

تعمیرات تخصصی در باز کن تصویری در مشهد 05133686989

متخصص تعمیرات آیفون تصویری

 

به طور کلی هدف از نصب آیفون عمل باز کردن درب می باشد هر چند از امکانات دیگر آن مانند ارتباط داخلی مانیتورینگ و ... بهره می بریم.

در باز کن ها نسبت به اوایل که وارد بازار شده اند دچار تغییرات بسیاری در مدارات خود شده اند که در این  مطلب ما در زمینه نصب آیفون های صوتی و تصویری فقط به بحث طریقه باز شدن قفل برقی و قفل زنجیری توسط فرمان آیفون  می پردازیم .

ابتدا عمل باز کردن درب در آیفون های صوتی و تصویری همانند مدار کلید زنگ انجام می گرفت که امروزه هم در بعضی آیفون ها همچنان از این سیستم استفاده می کنند .طریقه کار بدین گونه است که دو سیم مستقیم از تغذیه 12 ولت متناوب (ترانس آیفون) به قفل برقی متصل شود قفل برقی عمل می کند برای این که ما بر روی قطع و وصل قفل برقی کنترل داشته باشیم و مسیر جریان را قطع و وصل کنیم. کافیست با یکی از این دو سیم موازی یک عدد شاستی سری کنیم.

با این کار زمانی که شاستی فشرده شود مسیر جریان وصل و قفل برقی عمل خواهد کرد.

شاستی در باز کن آیفون

 نصب در باز کن صوتی برای یک واحد و یک درب پنل شش سیمه

 همانطور که مشاهده می کنید سه عدد سیم مشترک abc گوشی به پنل متصل شده است.سیم d متعلق به زنگ می باشد یعنی اگر پنل 5 واحده باشد ما 5 عدد سیم d برای هر واحد یک عدد خواهیم داشت.ef متصل به شاستی آیفون است و هیچ ربطی به مدارات آیفون ندارد .آموزش نصب آیفون تصویری یک طبقه

تماس های بسیاری در مورد اینکه آیفون صوتی ما درب را باز می کند ولی ما صدای رفت و برگشت نداریم با برق با ما می شود دلیل آن هم در تصویر زیر است.

شاستی در باز کن صوتیبه طور کلی در آیفون صوتی شش سیمه ما هم تغذیه ac داریم و هم تغذیه dc  لذا تغذیه ac  برای قفل برقی استفاده می شود و تغذیه dc برای مدارت آیفون واضح تر بگویم اینکه در باز کن هیچ ربطی به صدا و زنگ در مدل شش سیمه ندارد و فقط یک شاستی است که به ef  متصل شده است.یعنی اگر بخواهیم از قفل برقی استفاده کنیم هیچ نیازی به پنل نیست و همانند عکس بالا به راحتی می توان قفل برقی را راه اندازی کرد.

 نصب در باز کن صوتی برای چند واحد و یک درب پنل شش سیمه

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید برای این که بتوانیم یک درب را برای یک ساختمان مسکونی توسط تمام گوشی ها باز کنیم تنها کافیست دو سیم ef  را بین تمام گوشی ها موازی کنیم.یک سیم از تغذیه مستقیم به قفل برقی متصل می شود و سیم دیگر تغذیه به e متصل و برگشت از f به قفل برقی متصل می شود.

موازی کردن شاستی آیفون صوتی

با گذشت زمان و معایبی که سیستم سری کردن یا همان شاستی در باز کن داشت سیستم آیفون های صوتی و تصویری تغییر یافت .

بدین گونه اینکه بجای اینکه از سری کردن سیم ها برای باز کردن درب استفاده شود از رله استفاده شده تا با زدن شستی فرمان باز شدن درب انجام شود.

از معایب سری کردن مساله مسافت است و افت ولتاژ بدینگونه که به عنوان مثال در یک ساختمان پنج طبقه با موازی شدن سیم های قفل باز کن در طبقات بالا به مرور زمان عمل باز شدن درب انجام نمی شود دلیل آن هم افت ولتاژ و ضعیف شدن رسانایی سیم ها و اتصالات یا دور بودن ترانس تغذیه از در باز کن می باشد.

خبر خوب این است که این مورد را هم به آسانی می توانید برطرف کنید.

رفع عیب باز نشدن درب آیفون در گوشی های قدیمی شش سیمه و ضعیف بودن ولتاژ

شما شاید در نگاه اول به تعداد واحد های آپارتمانی کوچک توجه کنید ولی در مجتمع های واحد بالا قطعا افت ولتاژ سری کردن در عملکرد قفل برقی تاثیر گذار خواهد بود.برای این که مطمئن شوید قفل برقی خراب شده و یا دلیل باز نشدن افت ولتاژ است کافیست از تغذیه 12 ولت متناوب یک سیم مستقیم به قفل برقی بدهید و ببینید درب باز می شود یا خیر. البته ضعیف شدن خود ترانس تغذیه هم می تواند دلیل  باز نشدن آیفون شود .

اگر که فقط درب در واحد های بالایی توسط در باز کن باز نمی شود و در واحد های پایینی باز می شود مطمئن باشید دلیل افت ولتاژ است(البته باید از متصل بودن اتصالات ef هم اطمینان داشته باشید).

برای این موضوع می توانید از دو راه حل استفاده کنید.یک راه راحت استفاده از ترانس قفل کله گاوی تابا 8401 است . راه دیگر استفاده از یک رله و سری کردن با تغذیه ac است.

 نصب شاستی در باز کن تابا شش سیم

 نصب در باز کن صوتی برای یک واحد و یک درب چهار سیمه

استفاده از رله در باز کن در آیفون های صوتی و تصویری :

رله دقیقا همان کار شاستی را انجام می دهد ولی توسط فرمان سیم های آیفون به رله ها.

نصب آیفون صوتی تابا چهار سیمه

رله چیست ؟

 رله همان کلید است با این تفاوت که از راه دور می توان آن را با یک ولتاژ کم کنترل کرد.رله امروزه کاربرد بسیاری در صنعت برق دارد.

قصد ندارم در این مطلب مدارات داخلی آیفون را باز کنم اما یک توضیح و یک مقایسه  سیستم شش سیم با 4 سیم .

در آیفون نوع شش سیم ما یک تغذیه 12 دی سی متعلق به پنل داشتیم ویک 12 ولت متناوب برای قفل باز کن که با شاستی ef سری می شد.

حال در نوع 4 سیمه پنل ما فقط به یک 12 ولت متناوب نیاز دارد و خبری از 12 ولت دی سی در این آیفون نیست.ولتاژ دی سی در خود آیفون تولید می شود و برای تغذیه پنل و گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در نوع شش سیم ما abc مشترک داشتیم و یک سیم زنگ در این پنل هم 123 مشترک داریم و یک سیم زنگ  پس تا اینجا هیچ تفاوتی به وجود نیامده است.تفاوتی که به وجود آمده است حذف شدن ef (سیم شاستی در باز کن) است.در اینجا به جای این که سیم در باز کن با شاستی سری شود از رله استفاده شده است.یعنیمشکل افت ولتاژ بر طرف شده و نیز 2 رشته سیم کمتر شده است.شاید سوال پیش بیاد که چگونه از گوشی به پنل فرمان داده می شود که در باز شود. جواب این است که سیم های 23 به شاستی وصل است با فشردن شاستی اختلاف ولتاژی در پنل ایجاد می شود و باعث فعال شدن رله در باز کن می شود.

جدا کردن درب در آیفون های صوتی

11-  نوع سری (همان سیستم قدیمی یا شش پیچ)

این مورد بسیار راحت می باشد و نیارز به توضیح خاصی در مورد آن نمی باشد .برای نصب آیفون صوتی درب جداگانه کافیه قفل برقی هر درب را با شاستی خودش سری کنیم تا با فشردن شاستی درب مورد نظر همان گوشی باز شود.شما از تغذیه تا هر قفل برقی کافیست دو سیم موازی ببرید برای عمل قطع و وصل کردن شاستی آیفون را با یکی از خطوط موازی هر درب سری می کنید.این سیستم را به راحتی می توانید برای چند درب انجام دهید.

نصب قفل برقی برای دو درب مجزا

2-باز کردن جداگانه درب ها در آیفون صوتی4 سیمه  نوع رله دار

 برای این مورد می توانید همانند مورد قبل از روش سری کردن استفاده کنید بدین صورت که یکی از واحدها را به پنل رله دار وصل کنید و برای واحد دیگه یکی گوشی شش پیچ بخرید هم تابا داره وهم الکتروپیک و با پنل رله دار همخوانی دارند.

نصب آیفون صوتی الکتروپیک برای دو درب

گوشی های رله دار جدید دارای 3 سیم مشترک هستند و یک عدد سیم زنگ برای هر واحد .یعنی برای شش واحد می شود 123 مشترک برای همه شش واحد و شش عدد زنگ جمع کل تعداد رشته سیم ها می شود 9 رشته.

حال در مدل شش سیمه  قدیمی بدون رله در پنل می شود abc مشترک برای همه واحدها ef برای سری کردن در گوشی و سیم زنگ d یعنی 5 عدد  برای هر  واحد یک عدد . مثال با این سیستم برای شش واحد می شود شش عدد زنگ و پنج عدد مشترک یعنی می شود 11 رشته سیم.

نکته :گوشی چهار سیم را می توان به آسانی تبدیل به شش سیم کرد با باز کردن گوشی و جدا کردن فیش شاستی در باز کن از برد آیفون.

3-باز کردن درب آیفون صوتی برای دو درب همزمان

برای اینکه بخواهیم دو درب را باز کنیم نیاز به ولتاژ بیشتری از منبع تغدیه داریم لذا با یک ترانس 8401 به راحتی می توان دو درب را همزمان باز نمود.

راه حل دیگر استفاده از ترانس با آمپر بالا مانند ترانس های شرکت سیماران و یا استفاده از یک ترانس دیگر با یک رله است.

 

 نصب انواع پنل آیفون صوتی

4-باز کردن درب آیفون صوتی برای دو درب جدا گانه

من تا بحال گوشی صوتی که دو عدد شاستی درب باز کن بر روی خودش داشته باشد ندیده ام لذا پیشنهادم این است که می توانید از شاستی های فشاری کوچک گرد رنگ سفید بر روی آیفون استفاده کنید و یا یک شاستی های کوچک فشاری زنگ در زیر آیفون.

شاید برای بعضی سوال باشد که چرا دو درب دارد یک ساختمان و نیاز است هر دو قفل برقی داشته باشند.شما اینگونه در نظر بگیرید که ساختمانی دارای حیاط است و شما پس از عبور از درب اول و گذر از حیاط به راه پله ساختمان می رسید یعنی درب دوم .دلیل این که باید جدا باشد این است که به عنوان مثال برای مشاهده کنتور های برق و ... به آپارتمان مراجعه شده شما فقط کافیست درب حیاط را برای این فرد باز کنید و درب دوم مختص ساکنین و اقوامشان است با این کار ایمنی ساختمان بالاتر می رود.

dor3

نصب در باز کن تصویری در حالات مختلف

دو نوع سیستم در باز کن وجود دارد که توسط رله عمل باز کردن درب را انجام می دهد.

در یک نوع همانند شاستی دو سیم بیرون آمده که باید با منبع تغذیه و قفل سری شود.که در تصویر زیر مشاهده می کنید .این نوع در آیفون ها کوماکس آلدو تکنو تل و ... وجود دارد .

نوع دیگر مدل اتصال یافته داخلی در خود آیفون می باشد یعنی بجای اینکه ما بخواهیم آیفون را با قفل سری کنیم در داخل برد صوت خود آیفون این کار انجام شده و ما فقط کافیست دو سیم قفل باز کن زنجیری یا کله گاوی را مستقیم به آن وصل کنیم.

بعد از این مقدمه چینی ها به اصل موضوع که هدفم از نوشتن این مطب همین موارد بود می رسیم .

تماس ها بسیاری در مورد اتصال آیفون ها به صورت مشترک (منظور  دو پنل آیفون مختلف با یک درب یا یک پنل با درب های مختلف ) با برق با ما می شود که مضمون سوالات اتصال آیفون برای درب های جداگانه می باشد .و یا می خواهند یک طبقه دو درب را باز کند و طبقه دیگر بتواند یک درب را باز کند و حالتهای بسیار مختلف دیگر .به چندین موارد از مواردی که بسیار برای آن ها پیگیری انجام شده است می پردازم.

دیدگاه‌ها  

#11 علیرضا ابراهیمی 1400-08-01 21:06
من یک درب بازکن را به ۴طبقه نصب کردم برای تک قفل جواب میدهد .ولی برای دو قفل جواب نمی‌دهد اصطلاح یکی از قفل‌ها از بیرون باز میشه ولی قفل دومی یا پایینی آمپر جواب نمی‌دهد که از بیرون کلا قفل را حذف کردم چکار کنم تا همین درب باز کن برای ۲قفل جواب بدهد
سلام به یک عدد ترانس آمپر بالا یا یک ترانس با رله نیازمندید.
#10 حسین 1400-07-30 20:21
ممنونم از راهنمایی کامل در مورد دربازکن های درب مجزا
#9 علیرضا 1400-06-19 19:24
سلام دوتا سیم درباز کن به کجا وصل میشه
#8 مصطفی 1400-04-16 07:49
سلام.پارازیت آیفون از چی میتونه باشه؟
سلام موارد زیر اشکال در برد صوت پنل و مانیتور ، ایراد در سیم کشی ، خرابی منابع تغذیه میکروفون در و بلند گو
#7 مصطفی 1400-04-16 07:44
سلام.پارازیت آیفون از چی میتونه باشه؟
#6 صمد 1400-02-04 11:02
سلام دوستان میشه منو راهنمایی کنید سیم های ایفون از هم جدا شده میشه ب هم بگیم کدوم باید ب اون یکی متصل کنم
#5 ابراهیم 1399-10-29 13:23
سلام آیا میتوان در مدار آیفون تصویری یک عدد آیفون سوتی اضافه نمود (نوع الکتروپیک) لطفا راهنمائ کنید
#4 قاسم حمیدی 1399-10-26 21:30
سلام مهندس
پنل صوتی تابا شش سیم خراب شده، پنل چهار سیم خریدم. آیا میشود پنل چهار سیم به گوشی شش سیم وصل کرد، منبع تغذیه هم عوض شود. ممنون از شما
سلام نیاز به تعویض منبع تغذیه نیست.مطلب زیر را مطالعه کنید توضیح داده ام.
http://www.barghbama.com/blog/special-content/69-iphone-tata-electronics
#3 قاسم حمیدی 1399-10-26 21:25
سلام مهندس
پنل صوتی تابا چهار سیم چگونه به گوشی شش سیم وصل میشود. ممنونم
#2 احمد 1399-10-24 18:50
سلام چطوری شاسی کلید رو ب ترانس ۸۴۰۲ اظافه کنم به ترانس خود ایفون سری میکنم چون قفلش کله گاویه چندبار که شاسی میزنم فیوز ایفون میسوزه حالا این دوتا سیم شاسی ب کدوم قسمت رله ترانس ۸۴۰۲ بزنم که مشکلی پیش نیاد
سلام باید از سیم های در باز کن و تغذیه انشعاب بگیریید.توضیح دقیق عکس ازسال کنید واتساپ.
#1 حسین 1399-10-08 14:09
قسمت دوتا در باز کن عالی بود .
ممنان

You have no rights to post comments

تماس با ما

روز کاری: 9 الی 4

پنجشنبه 9 الی 13

05133686989

ایران ، خراسان رضوی مشهد

برق با ما اکنون به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در شهر مشهد خدمات زیر را ارایه می دهد. ....

نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری با گارانتی کتبی

اجرای پروژه های برق و عیب یابی برق

نور پردازی مکانهای مختلف

تامین لوازم برق قیمت با ضمانت بازگشت

درباره برق با ما

تیمی متشکل از مهندسین برق که با همکاری استاد کارها و تکنیسین های برق بیش از یک دهه افتخار انجام پروژه های مختلف برقی را بر عهده داشته ایم و امیدواریم رضایت مشتریان را کسب کرده باشیم.

تماس با ما

آدرس شرکت:خراسان رضوی ، خیام شمالی ۵۳ ، خیابان هدایت ۴۹،پلاک ۱/۲
آدرس ایمیل: mohammadjavadi528@gmail..com
شماره تماس: 05133686989

ارتباط مستقیم با مهندس جوادی : 09158801940

ارتباط مستقیم با مهندس جعفری : 09370092523

کانال تلگرام : @barghma

اینستاگرام:

@barghbama

ساعات کاری :

شنبه - ۴ شنبه: ۸ صبح - ۵٫۳۰ بعدظهر
۵شنبه: ۸ صبح - ۲٫۳۰ بعد ظهر
جمعه - بخش پشتیبانی تعطیل می باشد .